וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה המקום הכי טוב בארץ לראות בו כוכבים הקיץ?

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 9:24

לקראת אמצע אוגוסט יתמלאו השמיים באין-סוף כוכבים, כשהשיא יהיה בלילה שבין ה-11 ל-12 בחודש. במכתש רמון הקימו מתחם מיוחד שכולל פינת יצירה לילדים, בניית טלפסקופים אישיים, אזור הרצאות, כיפת פלנטריום וגם מסעדת פופאפ מדברית, כך שתוכלו לצפות בכוכבים לצד בירה ופיצה

זיו ריינשטיין על מכתש רמון שמורת כוכבים בינ"ל/עריכת וידאו: ניר חן

לילות הקיץ הנעימים במכתש רמון, ביחד עם תנאי הראות הנהדרים של שמורת אור הכוכבים הבינלאומית במכתש רמון, הופכים את השמיים זרועי הכוכבים של המדבר לאטרקציה נהדרת.

לקראת אמצע אוגוסט מתמלאים השמיים לא רק באין סוף כוכבים אלא גם במטר מטאורים, מה שפעם קראנו לו "כוכבים נופלים". בשיא המטר בלילה שבין ה-11 ל-12 באוגוסט, תוכלו לראות כמאה מטאורים בשעה.

בשנים האחרונות גילו הישראלים את שמי המדבר ורבים באים אל הר הנגב לחופשת כוכבים. השנה החליטו במרכז "בטבע" שבמצפה רמון לתת למטיילים חוויה שהיא יותר מאשר לשבת ליד המדורה ולהביט לשמיים, והקימו בלב המכתש מתחם רחב ידיים ויחודי שנקרא "מכתש של כוכבים". המתחם המושקע הופך את הצפייה בכוכבים לחוויה לימודית ויצירתית.

צפייה בכוכבים במכתש רמון. שמעון בוקשטיין,
רבים באים אל הר הנגב לחופשת כוכבים/שמעון בוקשטיין
צפייה בכוכבים במכתש רמון. שמעון בוקשטיין,
חוויה שהיא יותר מאשר לשבת ליד המדורה ולהביט לשמיים/שמעון בוקשטיין

נא לעמעם טלפונים!

המקום נמצא בעומק מכתש רמון, ונראה שהושקעה מחשבה רבה בבחירתו. מצד אחד, נסיעה לא ארוכה מכביש 40 על דרכי עפר נוחות, ומצד שני תחושה של אמצע המדבר, זיהום אור מינימלי ואת הכביש לא מרגישים בכלל.

לאט-לאט, כאשר השמש יורדת, מתמלאים השמים בפסיפס ענק של מיליוני כוכבים וגלקסיות שמכניסים לאווירת אסטרונומיה את כולם, בין אם אתה מעריץ מושבע של גלילאו או דווקא חסיד נלהב של האח הגדול שמעולם לא שמע על קופרניקס. כך או כך, לא תוכלו שלא להתרגש מצפייה בנגה רגע לפני שהיא נעלמת מעבר לאופק, ובסופו של דבר תמצא את עצמכם מנסים לזהות את מכתשי הירח או את ירחי צדק בעזרת אחד מהטלסקופים הענקיים שמוצבים במקום.

המקום כולו מעוצב, כך שזיהום האור יהיה מינימלי והצפייה בכוכבים מושלמת. כבר בכניסה תקבלו נייר צלופן אדום עם גומיה כדי לעמעם את אור מסך הטלפון שלכם, השבילים מסומנים בעזרת חומר זרחני ומנורות אדומות קטנות, ואזור החניה נמצא כ-150 מטרים מהמתחם עצמו - ככה שפנסי הרכבים לא יפרו את שלוות הכוכבים.

עוד בוואלה!

מסע בין כוכבים: תצפיות אסטרונומיות לכולם

לכתבה המלאה
צפייה בכוכבים במכתש רמון. שמעון בוקשטיין,
תוכלו לעבור בין תחנות, כמו פינת יצירה לילדים ובנייה של טלפסקופים אישיים/שמעון בוקשטיין
צפייה בכוכבים במכתש רמון. שמעון בוקשטיין,
שמש הקיץ שוקעת מאוחר, אז אפשר לראות כוכבים רק בשעה 21:00/שמעון בוקשטיין

לינה? לכו על קמפינג

במהלך הערב שיתחיל בשעה 19:00 וייגמר בחצות, תוכלו לעבור בין כמה תחנות, כמו פינת יצירה לילדים שכוללת בנייה של טלפסקופים אישיים, דפי צביעה ושלל יצירות בהשראת הכוכבים. אזור צפייה בכוכבים, שכולל טלסקופים ענקיים, מאפשר מבט יוצא דופן על הכוכבים השונים והיכרות כמעט אינטימית עם פני השטח שלהם. עוד תמצאו פה, כיפת פלנטריום שמקרינה סרטי חלל לילדים ומבוגרים בלב המדבר, אזור הרצאות למי שבאמת רוצה ללמוד כמה דברים על הכוכבים (ולא רק ליהנות מהיופי), פינות ישיבה וכמיטב הטרנד גם מסעדת פופאפ מדברית, ככה שתוכלו לצפות בכוכבים לצד בירה ופיצה.

המתחם נמצא כ-20 דקות נסיעה ממצפה רמון ופועל בלילות חמישי ושישי עד סוף אוגוסט, כאשר בשבוע של מטר המטאורים בין ה-14-8 באוגוסט יפעל המתחם בכל ערבי השבוע. הכניסה עולה 180 שקלים למבוגר ו-140 שקלים לילד וכוללת את כל התחנות במתחם.

שמש הקיץ שוקעת מאוחר למדי ולכן אפשר באמת להתחיל לראות כוכבים רק באזור השעה 21:00, ובאופן כללי הפעילות מתאימה יותר לילדים גדולים שיכולים ליהנות מפעילות שהיא חווייתית, אך דורשת קשב סבלנות ורצון ללמוד דברים חדשים, אחרת ממצים את החוויה די מהר.

מחיר הכניסה מביא משפחה ממוצעת להוציא כמעט 800 שקלים, שמצטרפים אל מחירי לינה גבוהים ומזכירים לנו שוב כמה יקר הקיץ פה. אפשר ואף מומלץ להביא אוכל ושתייה מהבית, ככה שאפשר להפוך את הביקור לערב של פיקניק משפחתי לצד המעבר בתחנות. במתחם עצמו אין אפשרויות לינה, ובתקופה זו מתמלא האזור במטיילים רבים במהירות. מומלץ מאוד לסגור מקומות לינה מראש. באזור כמה חניוני לילה חינמיים, כמו נחל גוונים וחניון נקרות מערב, מזג האוויר מושלם לקמפינג בדרום אז גם זה פתרון לא רע למי שרוצה לסיים את החופש הגדול בלי חור בכיס.

לפרטים נוספים: אתר "בטבע" או ב-08-8680742.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully