וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין אור יום, אין נטפליקס - אבל המגבת תמיד יבשה": הצצה נדירה לחיים בקוטב הדרומי

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 0:34

בעמוד הטיקטוק שלו, תושב הקוטב הדרומי מעניק הצצה לחיים במקום הקפוא והחשוך ביותר בעולם: "אין אור יום, אין ג'וקים, אין עובש וגם אין נטפליקס. המגבת תמיד יבשה והפופקורן לעולם לא מתקלקל"

כמה דברים שלא ידעתם על החיים בקוטב הדרומי/joespinstheglobe

במהלך החורף הקוטבי, תחנת המחקר האטמוספרי של הקוטב הדרומי, אמונדסן-סקוט, היא המקום היבש, הקפוא והחשוך ביותר על פני כדור הארץ. התחנה המרוחקת באנטארקטיקה משמשת כמרכז תגליות מדעיות בקיץ, אולם מפברואר ועד אוקטובר היא מתוחזקת על ידי כמה עשרות עובדים בלבד, כשהצוות נותר מנותק מהעולם. את הניתוק הזה מנסים לשבור שני אנשים בתחנה - ג'וסיה "ג'ו" הורנמן, עוזר רפואה, ואנטואנט "טוני" טראוב, טכנאית אספקה ופסולת. בעזרת אינטרנט רעוע השניים השתמשו בטיקטוק כדי להראות לעולם כי החיים בקוטב הדרומי בעונת החורף לא עגומים כפי שניתן לחשוב.

אז נכון, הקוטב הדרומי נחשב בדרך כלל למקום שקשה מאוד לחיות בו, בעיקר בעונת החורף, אך באזור הנידח יש גם המון מראות מעניינים. "זה המקום היבש ביותר על פני כדור הארץ", אמר ג'ו ל-Insider, "מכיוון שלעתים קרובות האוויר יכול להגיע לטמפרטורה של מינוס 56 מעלות צלזיוס, הוא אינו יכול לשמור על לחות רבה. כל מה שחשוף קופא מיידית. זה מרתק לראות את זה".

בחשבון הטיקטוק JoeSpinsTheGlobe ג'ו סיפר על היתרונות והחסרונות של החיים בקוטב הדרומי: "זה אומר עור מתקלף, נזלת עקובה מדם. אתה חוטף זרם חשמלי בכל פעם שאתה נוגע במתכת", הוא מוסיף, "אבל יש גם כמה הטבות לא צפויות באוויר היבש. מגבת הרחצה שלך מתייבשת נורא מהר. טחב ועובש אינם קיימים. לא ראיתי חרק כבר חמישה ימים. ניתן לראות בעלי חיים כמו פינגווינים וכלבי ים על חוף אנטארקטיקה. אך כאן בפנים התנאים כה קשים שמלבד מיקרובים כמו חיידקים שום דבר חוץ מאיתנו לא יכול לשרוד כאן. אה ויש לנו גם צ'יפס ופופקורן ללא הגבלה. הם לא נרקבים. יש לצוות מכונת פופקורן המשמשת אותנו לכל ערב סרט. אני אוכל כאן כל כך הרבה פופקורן".

דברים שלא ידעתם על החיים בקוטב הדרומי:

ג'ו וטוני משליכם מים רותחים לאוויר:

@antwuhnet

Answer to @lewithe13 @joespinstheglobe and i throw boiling water in the air. so cold. so fun. ##antarctica ##southpole

♬ original sound - toni on ice

ג'ו מספר כי בתחנה שוהים במהלך החורף 39 אנשי צוות, המעבירים את הזמן בין חדר הכושר ומגרש הכדורגל לחדר המוזיקה והמלאכה. מאחר שהם סגורים יחדיו, אין להם ברירה אלא להסתדר האחד עם השני. טוני הוסיפה שהופתעה מהחיבור המהיר שנוצר לה עם "משפחת הקרח" שלה. "שלושים ותשעה זרים הוצבו בתחנה למשך תשעה חודשים בלי שום מקום לברוח אליו. אתה יוצר קרבה נורא מהר", היא אמרה. כדי להבטיח שלא "יפרצו מלחמות" בתחנה במהלך החורף, כל אחד מאנשי הצוות נאלץ לעבור בדיקת רקע ובדיקת היסטוריה רפואית לפני שיקבל אישור להצטרף לצוות. "היינו צריכים לעבור גם מבחן אישיות כדי לראות אם נצליח להשתלב", אמרה טוני, "תמיד הייתה לי גישה חיובית ואופטימיות קיצונית, שלדעתי עזרה לי לקבל את ההזדמנות המדהימה הזו".

כך נראה חדר הכושר:

יש גם קיר טיפוס:

וחדר מלאכה:

באחד הסרטונים שלו, ג'ו מדגים את תופעה ה"קרה", תופעת אקלים בה הטמפרטורה השוררת סמוך לפני הקרקע היא פחות מ-0 מעלות צלזיוס. הוא מציג כיצד הוא נושף מהפה אדי מים ומסביר שאנשים הנושמים בחלל סגור יוצרים גבישי קרח על הקירות. הוא גם מדגים כיצד הוא מסיר את גבישי הקרח בידיו ומשמיע רעש מרטיט למדי, לחובבי ה-ASMR.

בסרטון אחר ג'ו דן במצב הבריאותי של אנשי הצוות ומסביר שכעוזר רפואה הוא מעודד שימוש במנורות אור יום, כמו גם פעילות גופנית ואכילה בריאה. הוא מספר כי בבסיס יש גישה לרופאים ופסיכיאטרים, וגם בית מרקחת המאפשר לאנשים גישה לתרופות. בבסיס הקוטב הדרומי אין שירותי דת, אך ג'ו מוסיף שאנשים יכולים להשתמש במקומות הזמינים לשם כך אם הם רק רוצים.

כאן הוא מדגים את תופעת הקרה:

ומסביר על המצב הבריאותי של אנשי הצוות:

בעוד שחלקכם עשוי להתפתות לחיים בקוטב הדרומי, יש עניין אחד שצפוי לבטל כל מחשבה חיובית שלכם לכיוון: ג'ו טוען שאין להם גישה לנטפליקס עקב בעיות של גלישה באינטרנט. בשלב הזה אנחנו ודאי היינו נשברים. חוץ מזה, כל מי שאוהב לפתוח את הבוקר שלו עם קערת דגנים או רגיל ליהנות מתפריט עשיר בפירות טריים - עשוי גם כאן להתאכזב. במהלך החורף לא תמצאו שם פירות טריים או חלב. מה שכן, הצוות מגדל ירקות בחממה, כמו קישואים ואפונה, ויש להם ארוחות שף עליהן אחראים שלושה שפים מובילים. ג'ו מספר: "יש לנו שלושה שפים נפלאים שמכינים ארוחות טעימות מדי יום, ומקדישים מעבר לחובתם לשדרוג חוויית האוכל שלנו". עם זאת, הוא מוסיף: "מאחר שאף טיסה לא מגיעה לתחנה במהלך החורף, חסר כאן אוכל טרי. אני באמת מתגעגע לחלב הטרי שלי. אני טיפוס של חלב ודגנים על בוקר, אך אבקת החלב כאן לא מספיק טובה".

האוכל בבסיס הקוטב הדרומי:

החיים בחשיכה מוחלטת:

עוד הצצה לחיים בקוטב הדרומי:

רבים התרשמו לטובה מהסרטונים האינפורמטיביים של ג'ו. אחד כתב בתגובה לאחר הסרטונים: "זה חשבון הטיקטוק הכי מעניין, אינפורמטיבי ומובנה היטב שנתקלתי בו... מעריץ גדול". אחר כתב: "אהבתי את התוכן שלך. רובנו לעולם לא נגיע לאנטארקטיקה אז זה מעניין לראות מה אנחנו מפספסים. תודה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully