וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכאן עשירי העולם יברחו בסוף העולם? המפה של דובאי הצליחה להלחיץ את הגולשים

עודכן לאחרונה: 18.6.2021 / 0:06

תיאוריית קונספירציה שמתגלגלת בטיקטוק טוענת שקבוצת איים 'מסתורית' שנבנית בחופי דובאי הם למעשה 'מקלט לזמן האפוקליפסה" עבור העשירים והמפורסמים. האמת על מה שנמצא שם היא לא פחות מדהימה

תיאוריית הקונספירציה על איי העולם בדובאי/TIKTOK

תיאוריית קונספירציה חדשה צוברת תאוצה בטיקטוק, ולפיה קבוצת איים "מסתורית" שנמצאת סמוך לחופי דובאי היא למעשה לא פחות מ"אזור מקלט בטוח לאפוקליפסה" עבור העשירים והמפורסמים.

התיאורייה החלה לרוץ ברשת כבר בשנה שעברה ודעכה, אבל כעת צצה מחדש בזכות סרטון שמציג את קבוצת האיים המלאכותיים, "איי העולם", שנבנו מול חופי דובאי באיחוד האמירויות הערביות. זהו מעין ארכיפלג מלאכותי של 300 איים מעשי ידי אדם שקווי המתאר הכלליים שלו מדמים את מפת העולם ואפילו נקראים על שם חלקים שונים בעולם כמו גרמניה, אוסטרליה וכמה מדינות אמריקניות.

זו כנראה הסיבה שהגולשים בטיקטוק ,שגילו רק עכשיו על קיומם של האיים, חושדים שיש אנשים שמתכננים בחשאי את בריחתם לשם במקרה והעולם יגיע לקיצו.

התיאורייה החלה לרוץ בטיקטוק כבר בשנה שעברה

ב"סאן" הבריטי דווח שהסרטון החדש מתמקד במפה שנמצאה בסנאפצ'אט, וניתן לשמוע קול שואל: "ראיתי את זה ולא האמנתי, אבל אלוהים אדירים - מה זה לעזאזל?!"

הסרטון חולף על פני המזרח התיכון לפני שהוא מתמקד באיחוד האמירויות הערביות וממש מול חופי דובאי מוצגת קבוצת האיים. ככל שהצילום מתקרב, ניתן לראות את האיים אנטארקטיקה ואוסטרליה מופיעים על המפה ואז מוצגים האיים עם שמות של מדינות אמריקניות ומחוזות קנדיים. בשלב הזה הקול שואל: "האם הייתי צריך לראות את זה? מה הם מתכננים?".

עוד באותו נושא

האחוזות התת קרקעיות בהן יבלו העשירים בזמן שאנחנו נמות באפוקליפסה

לכתבה המלאה

אדם אחד הגיב לסרטון וכתב: "לא היית צריך לראות את זה! עדיף שתארוז את התיקים שלך ותנסה להסתתר לפני שהם יבואו לתפוס אותך. תנתק את כל מכשירי האלקטרוניקה שלך, כי הם יעקבו אחריך".

אחר אמר: "זה מטורף, הלכתי והסתכלתי על זה והבטן שלי התהפכה" ושלישי כתב: "האם זה מה שיישאר מהאנושות או שזה יכול להיות אזור בטוח לאנשים בעלי כוח והשפעה כאשר העולם מסתיים? אלה רק כמה שאלות".

אז מה באמת יש שם - ומה השתבש?

היו גולשים נורמליים יותר שמיהרו להפריך את ה"קונספירטורים", שכמובן אין להם כל עדות לגיבוי טענותיהם - ודרשו שהם "ישתמשו בשכל ישר". אחד כתב: "אם זו הייתה איזושהי מזימה, אז למה לעזאזל נראה לך שהם יציגו אותה במפות של גוגל?! השתמשו בשכל שלכם".

והוא כמובן צודק. למרות מה שניתן להסיק מהסרטון, האיים הללו אינם קשורים לשום תוכנית לבניית מושבה פוסט-אפוקליפטית, אלא אלו הם למעשה איים פרטיים, שבנייתם החלה בספטמבר 2003 והיא מתבססת על שימוש בסלעים וחול שנחפר מקרקעית הים וללא סיוע של בטון. הפרויקט נהגה על ידי שליטה לשעבר של דובאי, מכתום בן ראשד מכתום. 300 האיים מסודרים כך שהם דומים למפת יבשות כדור הארץ, כשהרעיון היה שכל אחד מהאיים הללו יקושר בהתאם למדינה או לאזור אחר בעולם.

ככה הם נראים מהשמיים

ככה נראה האי "שבדיה"

וזו הריביירה הצרפתית שצפוייה להפתח בקרוב

@whatsondubai

Côte d'Azur is the ultimate new Dubai party spot just waiting to be discovered...##whatsondubai ##foryoudubai ##dubaitiktok ##dubai_dxb ##comingsoondubai

♬ оригинальный звук - overseer

מרבית האיים נמכרו לקבלנים פרטיים ומשקיעים בתקווה שיוכלו לבנות שם בתים פרטיים, אחוזות פאר ואתרי נופש חלומיים. עלות הבנייה הכוללת של ה"עולם" מוערכת ב-14 מיליארד דולר, אבל המגה-פרויקט המגלומני הזה נמצא כבר כמה שנים בדעיכה והאיים פותחו עד כה רק חלקית, כשרק האי לבנון פותח לגמרי מסחרית ומשמש לאירועים פרטיים ולמסיבות גרנדוזיות.

התקדמות נעשתה גם בכמה איים המרכיבים את "לב אירופה", כמו שבדיה, מונקו, הולנד, סנט פטרסבורג וגרילנד, אולם מרבית האיים עומדים נטושים לגמרי ונראה כי הבנייה של שאר החלקים נעצרה בשל דיווחים שהאיים (העשויים כאמור מחול) החלו לשקוע בים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully