וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים למרות החשש מקורונה: 45% מהישראלים יטוסו הקיץ לחו"ל

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 17:51

סקר נסיעות חדש, שנערך לקראת הקיץ, מצא ש-45% יטוסו הקיץ לחופשה בחו"ל, וכמעט שליש מהם יטוסו עם המשפחה. לעומתם, 30% אחרים לא יטוסו מחשש הקורונה שעדיין נמצאת לא מעט במדינות העולם. ואיך משלמים בחו"ל - במזומן או בכרטיס אשראי?

בווידאו: אחרי העומס בסופ"ש - 70 עמדות בידוק לקורונה נפתחו בנתב"ג/צילום: יחסי ציבור חברת "פמי פרמיום"

סקר חדש שנעשה לקראת עונת הנסיעות הקיץ, מצא שכ-45% מהישראלים מתכוונים לטוס לחו"ל בקיץ השנה, כאשר 45% מאלו שמתכוונים לטוס כבר החליטו לאן לנסוע, וכ-14% מהם טרם החליטו לאן.

היעד המרכזי לנסיעות הוא מדינות אירופה, שמרביתן אינן אדומות ואין צורך בהן בבידוד למחוסנים. הסקר, של מכון Shiluv I2R ודואר ישראל, נערך בחודש יוני ומה שמעניין בו הוא שלמרות הבידוד בחזור, החל על ילדים שאינם מחוסנים, 31% מתוך 45% שכן יטוסו - העידו כי יטוסו עם המשפחה.

עוד נמצא, כי 16% מתכננים לטוס עם חברים ו-8% העידו כי יטוסו לבד. 70% מבני 50+ ציינו כי יטוסו עם בן/בת הזוג, בהשוואה לצעירים בני 30-49 יותר שנוטים יותר לטוס עם המשפחה.

משפחה בחופש על חוף הים. ShutterStock
למרות הבידוד בחזור, יש מי שיטוס עם הילדים/ShutterStock

עדיין חוששים מהקורונה

כשליש מהנשאלים במדגם ציינו כי אין בכוונתם לטוס לחו"ל בקיץ הקרוב. בראש הסיבות שבגינן יש מי שחושש לטוס הקיץ, עלה החשש מהקורונה והמגבלות כתוצאה ממנה: שליש מהנשאלים העידו כי לא יטוסו השנה מאחר ועדיין הם חוששים מהקורונה. 29% ציינו כי הם חוששים מהמגבלות ויחזרו לטוס כאשר המדינות ישובו לשגרה. עוד בין החסמים לטיסה, צויינה העלות היקרה של החופשות (26%) והעדפה לנופש בארץ (20%). 22% מהמדגם טרם החליטו אם יטוסו בקיץ.

עוד בוואלה!

המדריך הכי חשוב לישראלים שטסים ליוון הקיץ

לכתבה המלאה
אדם עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה במהלך משיכת מזומן בקהיר, מצרים 22 במרץ 2020. רויטרס
הרוב עדיין משלם בחו"ל במזומן/רויטרס

איך משלמים בחו"ל? בעיקר במזומן

עוד נמצא, כי 70% מהנשאלים העידו שבזמן השהייה בחו"ל הם לרוב משלמים עם מט"ח מזומן. לצד זאת ישראלים לא מהססים להיעזר בכרטיס האשראי הבינלאומי כאשר 61% מהמתכוונים לטוס העידו שיעשו בו שימוש בנסיעתם לחו"ל. זאת כאשר כרטיס מט"ח נטען נמצא בשימוש בחו"ל בקרב 6% מהמתכוונים לטוס.

מהסקר עולה, כי 36% מהמתכוונים לטוס לחו"ל בקיץ השנה יקנו מט"ח עוד לפני הנסיעה ברשתות להמרת מט"ח, 17% ירכשו מט"ח מראש בבנק הדואר, ובמקום השלישי, ירכשו בבנק בו יש חשבון (9%). בנוסף, 9% אמרו שירכשו מט"ח ברגע האחרון, רק כשיגיעו לשדה התעופה, בעמדת המט"ח בנתב"ג, לאחר שיזמינו אותו מראש. 12% מהמתכוונים לטוס לחו"ל ציינו כי הם לא קונים מט"ח כלל, והם משלמים הכל בכרטיסי אשראי בינלאומיים.

לדברי אבי בלו, מנהל בנק הדואר, "בשנה האחרונה שהייתה שנת קורונה ראינו ירידה משמעותית ברכישת מט"ח בשל סגירת השמיים לטיסות. בימים אלו אנו חשים תחילתה של חזרה לשגרה גם בתחום הנסיעות, והתעוררות ברכישת מט"ח. אנו מאמינים שבקיץ נראה רכישות מוגברות ככל שיפתחו יותר יעדים והישראלים יחושו ביטחון לשוב ולנסוע לחו"ל".

הסקר נערך בקרב 503 גברים ונשים בני 18 ומעלה, מהמגזר מהאוכלוסייה היהודית, המהווים מדגם ארצי, אקראי ומייצג, באמצעות פאנל גולשי האינטרנט iPanel המקיף 130,000 איש, והגדול ביותר בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully