וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם יכולים: במלדיביים מוכרים איים פרטיים

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 9:20

16 מתוך יותר מ-1,000 איים המרכיבים את המלדיביים, מוצעים בימים אלו למכירה פומבית. אבל לפני שאתם פותחים את הארנק, יש כמה כללים שאתם צריכים להכיר. וגם: המומחית הישראלית שמספרת על המחירים

קלאב מד פינולו וילאס באיים המלדיביים/צילום: Club Med

לא פחות מ-1,190 איים מרכיבים את רפובליקת האיים המלדיביים, יעד אקזוטי ואהוב ששובה את דמיונם של רבים ברחבי העולם. לאחרונה הכריזה ממשלת המלדיביים על מכירת 16 איים במכירה פומבית מיוחדת, כאשר הזוכים המאושרים יזכו לקבל את האי הנבחר שלהם בחכירה ל-50 שנים.

אתר הלייף סטייל הבריטי Tatler מדווח כי ההחלטה על כך התקבלה כחלק מהניסיונות להניע את גלגלי הכלכלה במלדיביים, לאחר משבר הקורונה הממושך שפקד את העולם כולו. בנוסף, על הזוכים להתחייב לבנות על האי שלהם אתר נופש כלשהו, בהשקעה מינימלית של 250 אלף דולרים.

בניית אתר הנופש חייבת להתחיל בתוך 36 חודשים, ועל הזוכים להתגורר באופן פיזי על האי שלהם. לצורך כך, הם יקבלו בשלב הראשון אשרת שהייה של חמש שנים. כמו כן, עליהם להתחייב כי ישמרו על יופיו הטבעי של האי ולפעול על פי מערכת כללים קפדנית מבחינה אקולוגית.

האיים המלדיביים. Shutterstock, ShutterStock
על הזוכים להתגורר באופן פיזי על האי שלהם. האיים המלדיביים/ShutterStock, Shutterstock

לא בונים גבוה יותר מהעצים

עלי שינאן, מנהל אגף התכנון במשרד התיירות של המלדיביים, מסביר כי הנחיות אלו כוללות, בין השאר, התחייבות שלא לבנות מבנים שגובהם עולה על גובה בעצים באי, ושלא ייכרתו עצים, למעט במקרים מיוחדים, ולאחר אישורים מתאימים. ואם בכל זאת עץ נפגע במהלך הבנייה, על היזמים לשתול במקומו שני עצים אחרים. על פי הנחייה נוספת, יש לשמור על מרחק של לפחות חמישה מטרים בין אתר הבנייה לבין גבולות השטחים המיוערים, וזאת במטרה למזער את הפגיעה האקולוגית בצומח ובחי.

לעת עתה, לא ניתן יותר להגיש הצעות למכרז, שהסתיים ב-10 ביוני, שכרוכה בתשלום של 3,250 דולרים, שבכל מקרה לא יוחזרו למציעים. אך אל דאגה - בעתיד הקרוב, מתכננת ממשלת המלדיביים להציע למכירה 12 איים נוספים.

עוד בוואלה!

כשאתם הייתם בסגר בחג, הזוג הזה חגג במלדיביים, ובזול

לכתבה המלאה
האיים המלדיביים חופשה. ShutterStock
12 איים נוספים יוצעו בעתיד למכירה/ShutterStock

"המחיר בהחלט אטרקטיבי"

מחירי הפתיחה של האיים השונים לא פורסמו, אך טלי יטיב, מנכ"לית ובעלים חברת "ספיריט הפקות עולם", המתמחה בחופשות ליעדים אקזוטיים, מציינת כי על פי המידע שבידיה, מדובר במחירים שמתחילים בכמיליון דולר לאי המשתרע על פני כ-30 דונמים. איים נוספים יוצעו במחירי פתיחה של 1.5 ו-1.8 מיליון דולר וכדומה.

"זהו בהחלט מחיר אטרקטיבי", מציינת יטיב. "מדובר בחכירה ל-50 שנים, ולאחר מכן היא ככל הנראה מתחדשת לתקופה נוספת. בנוסף, הממשלה מעניקה ליזמים סיוע באמצעות חברות מקומיות, ואפשר להחזיר את ההשקעה מאחר שמדובר ביעד פופולרי בקרב תיירים מרחבי העולם, יעד שבו בתי המלון והריזורטים, הם בתפוסה גבוהה מאוד".

חופשה האיים המלדיביים. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
על הזוכים במכירה הפומבית להתחייב לשמור על יופיו הטבעי של האי/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

עוד מסבירה יטיב, כי גם ללא אי פרטי, מדובר ביעד שממציא את עצמו כל העת מבחינת אטרקציות ופינוקים, בין אם מדובר בספא מיוחד השוכן על אי בודד ומציע עיסוי לאור ירח, בריזורט שבו תקרות הווילות הן שקופות ומעליהן בריכת שחייה פרטית, במסעדה שמציעה ארוחת גורמה במצולות בעומק של חמישה מטרים, בהקרנות קולנוע תחת כיפת השמים במיקומים לא שגרתיים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully