וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקועים בגן עדן: הזוג היחיד שלא יכול לחזור מהמלדיביים

זוג מדרום אפריקה, שטס למלדיביים כדי לחגוג את נישואיו, נתקע בריזורט כי במדינתם סגרו את שדות התעופה עקב הקורונה. הם יכלו לחזור ולשכור מטוס פרטי ב-100 אלף דולר או להישאר באיים עוד שבועיים, עד פתיחת הסגר, במחיר של 750 דולר ללילה. הם החליטו להישאר

ריזורט בדקה מלון גילי לאנקאנפושי האיים המלדיביים/Gili Lankanfushi

בווידאו: הריזורט הטוב בעולם באיים המלדיביים

להיתקע בגן עדן בגלל הקורונה - סיוט או חלום? זה מה שקרה בדיוק לאוליביה וראול דה פרייטאס מדרום-אפריקה, זוג בסוף שנות ה-20 שלהם שרק נישא לאחרונה והגיע לירח הדבש שלהם באתר נופש של חמישה כוכבים - Cinnamon Velifushi Maldives - באיים המלדיביים.

בני הזוג הגיעו לריזורט ביום ראשון, ה-22 במרץ, כשהם מתכננים להישאר בו שישה ימים. אומנם היו להם כמה חששות מהחופשה בימים אלה שהעולם מותקף על ידי נגיף הקורונה ובהתחשב במגבלות הנסיעה הגוברות שהוטלו ברחבי העולם, אך סוכן הנסיעות שלהם הבטיח להם שאם יהיה שינוי במדיניות לגבי הכניסה לארצם - כל אזרחי דרום אפריקה יורשו לחזור לביתם. "לכו ותהנו לכם", נאמר להם.

אולם, ביום רביעי בשבוע שעבר הם קיבלו הודעה כי כל שדות התעופה של מדינתם ייסגרו בחצות ביום חמישי, למחרת. יש לציין, כי כדי לשוב חזרה לדרום אפריקה מהמלדיביים, יש לטוס חמש שעות לדוחא בקטאר, שם לשהות שלוש שעות על הקרקע ואז לטוס עוד תשע שעות ליוהנסבורג - כלומר, גם אם הם ישיגו טיסות, הם לעולם לא יוכלו להגיע לביתם בזמן.

כיוון שהעולם עצר את טיסותיו בגלל הקורונה, מעט האורחים האחרונים שעוד היו בריזורט איתם, היו אמריקנים שטסו לארצם דרך רוסיה, כך שהם נשארו לבדם כאורחים היחידים.

זוג נתקע בריזורט במלדיביים בימי הקורונה. Olivia and Raul De Freitas, צילום מסך
מקנאים בהם או לא? אוליביה וראול דה פרייטאס בריזורט במלדיביים/צילום מסך, Olivia and Raul De Freitas
זוג נתקע בריזורט במלדיביים בימי הקורונה. Olivia and Raul De Freitas, צילום מסך
הוא נאלץ "להתרגל" ליופי הזה. ראול דה פרייטאס/צילום מסך, Olivia and Raul De Freitas

מחיר טיסה פרטית: 104,000 דולרים

אז בני הזוג שקלו לנסוע בסירה מהירה של שעה וחצי לאי הראשי והבירה במלדיביים, מאלה, ולנסות את מזלם בשדה התעופה, אבל גם הרשויות במלדיביים הודיעו על נעילת שדות התעופה שלהם, בערך באותן שעות, ואסרו על כניסה ויציאה של מקומיים וזרים, כלומר - אם הם יעזבו את הריזורט, יתכן שהם לא יורשו לחזור אליו. אז הם החליטו להישאר, אבל חשו שמשהו לא טוב עלול להתפתח.

הם פנו לקונסוליה הדרום-אפריקאית באיים המלדיביים ולשגרירות דרום אפריקה הקרובה ביותר, שנמצאת בסרי לנקה, לעזרה. נציג הקונסוליה אמר להם באמצעות וואטסאפ, כי ישנם כ-40 דרום אפריקאים אחרים הפרוסים בין האיים, וכי האפשרות היחידה שלהם לחזור הביתה תהיה לשכור מטוס שכר, על חשבונם, תמורת 104,000 דולרים.

לטענת אותו גורם, כל אותם 40 איש יכולים לחלוק בסכום השכרת המטוס, אולם הם הצליחו לאתר רק 20 איש מתוך ה-40, וחלקם לא יכולים או סירבו לממן את הטיסה מכיסם. כלומר, ככל שפחות אנשים יהיו על המטוס - כך המחיר יהיה יותר יקר לכל אחד מהם. מכל מקום, לאחר מספר ימים של דיונים בין נציגי דרום אפריקה למשרד החוץ המלדיבי, הטיסה עדיין לא אושרה.

עוד בוואלה!

"תקוע" בסיני

לכתבה המלאה
זוג נתקע בריזורט במלדיביים בימי הקורונה. Olivia and Raul De Freitas, צילום מסך
אוליביה נהנת מהמים הצלולים במלדיביים/צילום מסך, Olivia and Raul De Freitas

מתייחסים אליהם כמו סלבס

עד יום ראשון, הם היו האורחים היחידים באתר הנופש, שבדרך כלל מכיל בתקופה זו של השנה כ-180 אורחים, עם מחירי חדרים שמתחילים ב-750 דולרים ללילה, לפי אתר הריזורט. הזוג נאלץ להישאר בריזורט, ככל שיהיה מפנק, אולם הם כלואים בו כמו בבית סוהר, אין להם לאן ללכת או לטייל וכל יום דומה לאחר: ישנים, משנרקלים, רובצים ליד הבריכה, אוכלים במסעדה, וחוזר חלילה.

הצוות במלון נאלץ להישאר גם הוא בריזורט, בגלל נוכחותם של שני האורחים, ותקנות הממשלה לא מאפשרות לאף אזרח לעזוב את אתר נופש עד 14 יום לאחר היום האחרון, שבו יעזבו אחרוני האורחים. ה"משרת" האישי שלהם עומד לשירותם ומבקר אותם חמש פעמים ביום, ובכל ערב הם היחידים שמופיעים במסעדת היוקרה בריזורט, כשמוגשת להם ארוחה לאור נרות.

בארוחת הבוקר משרתים אותם תשעה מלצרים ליד שולחנם. מארחות ושפים שונים מכרכרים סביבם כאילו הם סלבס, מציעים להם שוב ושוב משקאות למרות שכוסות הקוקטייל שלהם עדיין מלאות, ומדריך הצלילה מפציר בהם לצאת איתו לשנרקל בכל פעם שהם עוברים לידו.

אז מה הם עושים בכל יום? אוליביה וראול מעבירים את הזמן ביחד, עושים הליכות על החוף, צופים בשקיעה וגם עושים ספורט. "התחלנו לשחק הרבה טניס שולחן וסנוקר", אומרת אוליביה, ואילו בעלה הצטרף למשחקי הכדורגל של הצוות בשעות אחר הצהריים.

זוג נתקע בריזורט במלדיביים בימי הקורונה. Olivia and Raul De Freitas, צילום מסך
כל הים לרשותם. הזוג הדרום-אפריקני משנרקל/צילום מסך, Olivia and Raul De Freitas

בסך הכל, התגלו עד כה כ-20 מקרי הידבקות בקורונה באיים, כשרובם החלימו ויצאו מכלל סכנה.

הסגר על שדות התעופה בדרום-אפריקה אמור להימשך עד ה-16 באפריל כרגע, וגם כשהם יחזרו, הם יאלצו להיות בבידוד. "זה מדהים שנקבל את הזמן הנוסף הזה באיים", אמרה אוליביה, אבל העלות הכלכלית מכבידה עליהם. אף על פי שבני הזוג משלמים תעריף מוזל בנדיבות עבור כל לילה בריזורט, הכסף שלהם מהחסכונות שהם צברו כמקדמה לבית שרצו לקנות, אוזל מהר.

לכך, הם צריכים להוסיף את הטיסה הריקה שעליה הם יעלו מתישהו, שבטח לא תהיה זולה. "כולם אומרים שהם רוצים להיות תקועים על אי טרופי, עד שאתה באמת תקוע", אמרה אוליביה, "זה נשמע טוב רק כשאתה יודע שאתה עומד לעזוב".

ומה אתם הייתם עושים - טסים או נשארים? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully