וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב אצלנו? תושבי ליטא הופתעו לגלות "פורטל" המוביל למדינה אחרת

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 23:24

העיר וילנה הציבה פורטל עתידני במרכז העיר שיאפשר לתושבים "להגיע" לעיר לובלין בפולין בלי צורך לטוס. הפורטל נועד לאחד בין אנשים ברחבי העולם בעת מגיפת הקורונה, כשמקימיו מבטיחים להמשיך לבנות פורטלים דומים ברחבי העולם

ככה נראה הפורטל בסרטון התדמית/Benediktas Gylys Foundation

תראו איך התעוררו בבוקר אחד ישירות לעתיד - תושבי העיר וילנה בליטא, הופתעו לגלות בתחנת הרכבת בעיר "פורטל עתידני" המוביל לעיר לובלין, פולין, הנמצאת במרחק 600 קילומטרים משם. דבר דומה, מן הסתם, קרה גם עבור תושבי לובלין שמצאו פורטל דומה בכיכר המרכזית של העיר.

ככה זה נראה בסרטון התדמית

חזרה להווה: הפורטל אינו מציע מעבר אמיתי מעיר לעיר כפי שייחלנו לו, אך הוא מאפשר לאנשים מקצוות שונים של אירופה (סוג של) לתקשר זה עם זה דרך מצלמה ומסך ענק. הפורטל נבנה כדי לעודד אנשים "לחשוב מחדש על משמעות האחדות", דווקא בתקופה זו בה הקורונה עדיין משתקת את אירופה, ערים רבות עדיין נמצאות תחת סגרים וטיסות ליעדים מסוימים מלוות במגבלות קשות.

עוד בוואלה!

המטוסים מקורקעים? אז שדה התעופה הפך לדרייב-אין ענק

לכתבה המלאה
פורטל עתידני מוילנה, ליטא, ללובלין, פולין. Go Vilnius, אתר רשמי
הכי קרוב שיש לפורטל אמיתי/אתר רשמי, Go Vilnius
פורטל עתידני מוילנה, ליטא, ללובלין, פולין. Go Vilnius, אתר רשמי
הפרויקט נועד להפגיש בין אנשים בקצוות שונים של אירופה - ובקרוב בכל העולם/אתר רשמי, Go Vilnius

הפורטלים הוצבו בוילנה ולובלין ב-26 במאי, ולשניהם מראה של שער מעגלי וירטואלי הכולל מסך גדול ומצלמות שמעבירות בשידור חי את המתרחש בצד השני. נשיא קרן Benediktas Gylys הנושאת את שמו סיפר כי פרויקט הפורטל נמצא בעבודה מזה 5 שנים ונועד להפגיש בין תרבויות ולהדגיש אחדות. הוא אמר: "האנושות עומדת בפני אתגרים רבים שעלולים להיות קטלניים. בין אם זה קיטוב חברתי, שינויי אקלים או נושאים כלכליים. עם זאת, אם נסתכל מקרוב, זה לא מחסור במדענים מבריקים, פעילים, מנהיגים, ידע או טכנולוגיה הגורמים לאתגרים אלה. אלו השבטיות, חוסר האמפתיה והתפיסה הצרה של העולם, שלעתים קרובות מוגבלות לגבולות הלאומיים שלנו. לכן החלטנו להחיות את רעיון הפורטל - זהו גשר מאחד והזמנה להתעלות מעל דעות קדומות ומחלוקות השייכות לעבר. זו הזמנה להתעלות מעל אשליית 'אנחנו והם'".

ככה זה נראה בוילנה:

וככה זה נראה בפולין:

הפורטל נבנה בידי מהנדסים ממרכז היצירתיות והחדשנות של וילנה טק, LinkMenu fabrikas. הצורה המעגלית, שנראית לקוחה מסרטי מדע בדיוני, נועדה להידמות ל"גלגל הזמן", מה שמאפשר למשתמשים "לנסוע ולחוות" את המציאות בצד השני של הגשר, בעוד שהעיצוב נועד לסייע בעיצוב הרעיון של עיר עתידנית.

זה מה שהתושבים עושים בנתיים עם הפורטל

מנהל LinkMenu fabrikas, אדס מסקנאס, אמר: "הפורטל היה פרויקט מרשים ומרגש כבר מהתחלה. מהרעיון הראשוני ועד יצירת גשר אינטראקטיבי המחבר בין ערים, זו הייתה משימה מורכבת שדרשה ידע וטכנולוגיות ספציפיות. מעיצוב ומידול תלת ממדי לפיתוח תוכן דיגיטלי ואתגרים לוגיסטיים - פרויקט כזה דורש צוות רחב ורב-פונקציונלי. פרויקט משמעותי כמו זה נולדי כאשר אנשים מגוונים מצליחים לעבוד יחד ולהשיג סינכרוניות. זו רק דוגמה נוספת למה שאנשים מאוחדים מסוגלים לעשות".

המארגנים הודיעו גם כי הם מתכוונים להמשיך לבנות פורטלים דומים ברחבי העולם - ואולי אפילו כאן אצלנו בישראל. עכשיו השאלה היא לאן תרצו להגיע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully