וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים של מסתורין - נפתרה תעלומת "הבועה" שנמצאה בחוף

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 1:03

תערובת של ביצים עם שקים ומשושים נסחפה על החוף בצפון קרוליינה וגרמה לאי שקט בקרב המומחים שלא הצליחו להבין במה מדובר. אחרי שהעלו פוסט לפייסבוק בבקשה לעזרה התגלתה התשובה לשאלה

תערובת מסתורית שנשטפה לחוף בצפון קרוליינה סוף כל סוף זוהתה, אחרי שבמשך חודשים היא הותירה את המומחים בהלם ועם התהייה "על מה בעצם אנחנו מסתכלים פה?". בתקשורת המקומית היא זכתה לכינוי "הבועה", והיה נראה שהיא מורכבת ממשושים, שקים עליהם דוגמת נקודות בצורה מסודרת וביצים, והיא התגלתה בחוף הים המוכרז שבקייפ לוקאאוט בשנה שעברה והשאירה את המומחים הימיים באזור בלי תשובה, למרות ההערכה שייתכן שמדובר ב"שקי דגירת ביצים של דיונון".

מה זה יכול להיות?!?

כה נואשים הם היו עד שהם פנו לחוכמת ההמונים. בפוסט פייסבוק שהעלו המנהלים של החוף הם כתבו: "תעלומה בחוף - האם אתם יודעים מה זו הבועה הזאת? זה נמצא לפני כמה חודשים על החוף שלנו. אנחנו לא מצליחים לזהות את זה - זה נראה כמו שקי ביצים של דיונון. מישהו מזהה את זה?".

הפיתרון לתעלומה

כמו שאתם בטח יכולים לתאר לעצמכם, השאלה גררה שלל השערות ותשובות מופרכות כמו "מחבק פנים כמו בסרטי הנוסע השמיני", או התחלה של "פלישת חוטפי הגופות" ואפילו סתם זוג כפפות שמישהו הטיל בהן ביצים - אבל לבסוף נמצאה התשובה הנכונה.

על פי העדכון שהוציא העמוד, הבועה היא אכן מסה של ביצי דיונונים שכנראה הוטלו על ידי מספר דיונונים שונים. "מדובר בדיונונים שחיים קרוב בחוף, שכולם שייכים לאותה משפחה, לוליגיים. הם כולם מטילים ביצים דומות". מנהלי החוף נתנו את הקרדיט על הזיהוי גם למומחים הביולוגיים לו זיידברג ומייקל וקיאונה שעזרו לזהות את הביצים.

לפי האתר לייב סיינס, אפשר לקרוא לבועה הזאת גם מסה של ביצים וגם "שומות" בגלל הצורה המוזרה שלה והם הסבירו שהנקודות בתוך הבועה הן הביצים עצמן. לאחר ההזדווגות, נקבת הדיונון מטילה כ -30 ביצים בשק שקוף בצורת אצבע, שאורכו בדרך כלל כ-2.5 ס"מ. לאחר מכן הנקבה מצמידה את השק המלא בביצים לקרקעית הים במים רדודים - למשל בעזרת צדפות - ונקבות אחרות הולכות בדרך זו בעקבותיהן, ומחברות את השקים המלאים ביצים לאותו בסיס.

עוד בוואלה!

מפלצת מהמעמקים: דיונון ענק בגודל חסר תקדים תועד לראשונה בחופי ארה"ב

לכתבה המלאה

החוקרים לא יודעים מדוע הנקבות מחברות את הביצים שלהן יחד, אך מעריכים שזה לצורכי הגנה. "אם שקיק ביצים אחד מחובר היטב ולא נסחף, רוב הסיכויים שזה מקום טוב לחבר עוד שקיקים," אמר וקיונה. אז מה קרה ל"בועה"? ייתכן שהפעם התרגיל לא עבד וזרמים חזקים שנוצרו כתוצאה מסערה שטפו את מסת הביצים לחוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully