וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו הדג המפלצתי דמוי התנין שהתגלה בסינגפור ויצר סערה?

2.3.2021 / 23:30

הייצור שהתגלה במאגר מים במדינה, נראה כמו תנין עם מלתעות ענקיות אך מסתבר שמדובר בזן נדיר של דג שחי בדרך כלל בארצות הברית. הבחורה שתיעדה את הייצור סיפרה: "היינו בטוחים שזה סוג של קרוקודיל, אבל מסתבר שלא!". צפו בתיעוד הביזארי שמדאיג את הרשויות

צפו בתיעוד

גופת דג מפלצתי דמוי תנין שנשטפה ממאגר מים גדול בסינגפור יצרה סערה גדולה במדינה. שאריות הייצור המסתורי התגלו בגדה של שמורת מאקריצ'י, שם התושבים המקומיים התקשו לזהות אותו. הוא התגלה על ידי קארן לית'גו, אזרחית סקוטית שחיה כיום באיזור, שתיעדה אותו וסיפרה שהוא נראה בעיניה כמו חיה פרהיסטורית - ומסתבר שהיא די צדקה.

יצור דמוי תנין שהתגלה בסינגפור. Karen Lythgoe, צילום מסך
מה זה יכול להיות?/צילום מסך, Karen Lythgoe
יצור דמוי תנין שהתגלה בסינגפור. Karen Lythgoe, צילום מסך
גם מקרוב זה לא נראה כמו משהו שאנחנו מכירים/צילום מסך, Karen Lythgoe

"אנשים שהלכו איתנו על המדרכה זיהו את החיה מרחוק, אבל לא הצליחו לקבוע מה זה", סיפרה לית'גו, "חשבנו שזה קרוקודיל, אבל זה לא נראה ככה מהמקום שהיינו בו. אז התקרבנו כדי לבדוק מה זה באמת וישר ראינו שזה לא היה קרוקודיל, זה משהו שאתה יכול לראות רק בגן חיות. זה נראה כמו ייצור פרהיסטורי עם מלתעות ענקיות ושיניים חדות".

"זה היה ממש מוזר, זה נראה כמו לטאה ענקית עם מלתעות פתוחות לרווחה, מעולם לא הייתי מנחש שזה דג", ציין עד ראייה נוסף.

גורמים מטעם הרשויות המקומיות חשבו בתחילה שיתכן שמדובר בחרטומן ים (סוג של דג), אולם מומחים לבעלי חיים ימיים שהתבוננו בתמונות קבעו שמדובר בדג האליגטור - מין של דג פרימיטיבי ממשפחת דגי התנין החי בדרך כלל בנהרות וביצות אמריקה הצפונית ואמריקה המרכזית, בעיקר בדרום ארצות הברית, מרחק רב מאוד מסינגפור. בנוסף דג האליגטור הוא טורף על שגם מייצר ביצים רעילות - ולכן התרבות של הזן הטורף הזה באיזור עלולה לגרום להשלכות הרסניות על המערכת האקולוגית המקומית.

זה דג האליגטור - באמת נראה דומה

ואכן בהצהרה רשמית של הרשויות נקבע כי בדיקה מצאה שמדובר בדג האליגטור, בעל חיים שנחשב ל"מאובן חי" - חיה שזהה או כמעט זהה למאובנים שלה, כלומר כזו שבמשך מיליוני שנים כמעט ולא השתנתה. באשר לאופן שבו הוא הגיע לסינגפור, מומחי הרשויות מניחים שהוא הוחזק כחיית מחמד ושוחרר לאחר שגדל יותר מדי.

על פי התקשורת המקומית, ניתן לרכוש דג אליגטור צעיר מסוחרי דגים מקומיים באורך של 20 ס"מ בלבד, אולם דג אליגטור יכול להגיע בבגרותו לאורך של 3 מטרים ולמשקל של 148 ק"ג (נפוצים יותר כאלה באורך 1.8 מטרים ובמשקל 45 ק"ג). כפי שניתן לראות הוא בעל לסת ארוכה ומלאה בשיניים חדות, מה שנתן לו את השם אליגטור.

גורמים מטעם שמורת הטבע בה נמצא הדג ביקשו להזכיר כי מדובר בטורף על ולכן "שחרורם של בעלי חיים כאלה משבש את המערכת האקולוגית העדינה שלנו במים ועלול להוות סיכון לשאר בעלי החיים בגופי המים שלנו". על פי החוק בסינגפור שחרור בעלי חיים למאגרי מים זו עבירה שהעונש עליה הוא קנס של עד 3,000 דולר סינגפורי (כ-7,500 ש"ח). סוכנות המים הסינגפורית הסירה כעת את הפגר ומנסה לאתר את מי שאחראי להגעתו לשם.

וכן - יש מי שמגדל אותו בבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully