וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלד מפלצתי וענק של ייצור ימי בלתי מזוהה התגלה בקרקעית הים התיכון

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 23:13

צוללן שהיה מצויד ברובוט מיוחד תיעד שלד ענק באורך של 30 מטרים. חוקרת שבדקה את התיעוד הזה העידה שהייצור הכי ארוך שהיא מכירה באיזור הוא באורך של 8 מטרים בלבד. הגולשים מיהרו לפנטז שמדובר אולי בדרקון ימי או אפילו דינוזאור. צפו בתיעוד ושיפטו בעצמכם

שלד מסתורי נמצא בקרקעית הים/YouTube/Deborah Hatswell #BBR)

שלד מפלצתי של ייצור לא מזוהה שהתגלה על ידי צוללן בקרקעית הים התיכון החל תיאוריית קונספירציה שלמה לפיה מדובר בנחש ים ענקי או אפילו דרקון. דבורה האטסוול שחוקרת תופעות על טבעיות הייתה המומה כשהיא קיבלה את התיעוד הזה, שצולם ב-2017 על ידי צוללן מנוסה שעובד בתעשיית הגז.

היא שיתפה את הסרטון בערוץ היוטיוב שלה וקיוותה לקבל תשובות מהצופים. היא הסבירה שהרובוט שהגיע לקרקעית האוקיינוס - עומק של 830 מטר - זיהה סט מוזר של עצמות מונחות על החול באופן אנכי, כאשר העצמות נראות כמו חוליות מסודרות בטור באורך של כ-30 מטרים.

כאשר הצוללן ניסה להרים את אחת העצמות בעזרת הרובוט והטלפיים המיוחדות שלו, סרטן שהיה במקום ברח ממנו. העצמות היו כל כך שבריריות, עד כדי כך שהן התפוררו לתוך החול ברגע שהמכונה נגעה בפני השטח.

צפו בתיעוד

דבורה העידה על כך ש"המימדים של השלד הזה בסרטון לא מתאימים לגודל הרגיל של אף ייצור ימי אחר באזור הזה". היא הסבירה שהיא ערכה השוואה לשלדים של ייצורים ענקיים אחרים ולא מצאה התאמה. "הפרופורציות אינן אלה של לוויתן, דיונון ענק או דג משוט ענק", היא אמרה.

"ללווייתן יש שלושה להבים ועצמות השדרה שלהם מרוווחות זו בזו ב-120 מעלות ונראה שיש ליצור בזה יש רק שניים", היא ציינה. בראיון בלעדי ל"דיילי סטאר אמרה דבורה שהיא השוותה את השלדים לאלה של חיות ים ענקיות אחרות, אך לא מצאה התאמה.

היא אמרה לאתר: "בדקתי יונקי ים שחיים באזור ולא מצאתי משהו שמגיע לאורך של 30 מטר. הסתכלתי על החשודים הרגילים - לווייתנים, נחשי ים ודגי משוט. הדגימה הגדולה ביותר של דג משוט הייתה באורך של כ- 8 מטרים, הדגימה הזו היא כ- 30 מטר".

יותר מחצי מיליון הגולשים שצפו בסרטון ש\ניסו להבין באיזה ייצור מדובר וחלק הרחיקו לכת וסברו שאולי זה דרקון ים או אפילו דינוזאור. אחרים חשבו בצורה טיפה יותר ריאלית שייתכן שמדובר בלוויתן או כריש בהתבסס על מבנה השלד. מה אתם חושבים שזה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully