וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיילת לא הרגישה בנוח, אז העיפו את הנוסעת המוסלמית מהטיסה

נוסעת מוסלמית שבסך הכל החליפה מושב בהסכמה עם נוסע אחר בטיסת סאות'ווסט איירליינס, נזרקה מהמטוס לעיני הנוסעים ההמומים כי הדיילת לא אהבה זאת. בעלה של הנוסעת טוען לגזענות ודורש התנצלות, ואילו חברת התעופה אומרת שהדיילת נהגה כשורה

אשה ערבייה מוסלמית. ShutterStock
הנוסעת החליפה מקום בהסכמה ומצאה עצמה מחוץ לטיסה/ShutterStock

מה עושה דיילת אוויר אמריקאית "שלא מרגישה בנוח" למראה נוסעת מוסלמית שלובשת חיג'אב? פשוט מאוד - מורה לה לרדת מהטיסה. זה מה שקרה לחכימה עבדולה, אמריקאית ממוצא סומלי, שנאלצה לרדת ממטוס של חברת "סאות'ווסט איירליינס" בבכי, מבלי שניתן לה כל הסבר ולעיניהם של יתר הנוסעים ההמומים.

עבדולה רכשה כרטיס טיסה בודד והגיעה לטיסה שיצאה מוושיגנטון די.סי לנמל שיקגו, שם אמורה הייתה לעלות על טיסת המשך לסיאטל לטובת ביקור של קרובת משפחה. לאחר שעברה בשער ועלתה למטוס, היא חיפשה מקום פנוי לשבת בו. מדיניות חברת "סאות'ווסט איירליינס" היא שלא לשמור מקומות, והכיסא הפנוי היחיד שמצאה עבדולה במטוס היה בין שני כסאות תפוסים. היא שאלה את אחד מהנוסעים האם יהיה מוכן להתחלף איתה ולקחת את המקום האמצעי על מנת שתוכל לשבת לצד המעבר, והוא הסכים.

אולם בשלב זה הבחינה אחת הדיילות כי הנוסע קם על מנת להחליף עם עבדולה את המושב, והורתה לו להתיישב בחזרה במקומו המקורי, ואילו לעבדולה להתיישב בכיסא האמצעי. עבדולה שאלה את הדיילת מדוע היא מתנגדת שהשניים יחליפו את המקומות מרצונם, וזו בתגובה התעלמה מהשאלה ואמרה לה שהיא מתבקשת לעזוב את המטוס. הנוסעת, שאינה מדברת אנגלית היטב, התקשרה בטלפון לבעלה ופרצה בבכי. היא שאלה שוב את הדיילת מדוע אינה יכולה להישאר בטיסה - אך זו לא סיפקה לכך תשובה, והתעקשה כי עליה לחזור לשדה התעופה. עבדולה ירדה מהמטוס ונאלצה לעלות על טיסה מאוחרת יותר בהמשך היום.

סאות'ווסט איירליינס. ShutterStock
"אין אנו נוהגים להוריד לקוחות ממטוסים ללא סיבה". סאות'ווסט איירליינס/ShutterStock

חברת התעופה: "צוות העובדים שלנו פעלו לפי הנהלים באופן נאות"

במועצה ליחסים אמריקאים-איסלאמיים (CAIR) קראו לחברת "סאות'ווסט איירליינס" לפתוח בחקירה של המקרה והגישו נגד הדיילת תלונה במשטרה. זו אמרה לשוטרים בתשובה לשאלה מדוע הורידה את עבדולה מהמטוס, כי "הרגישה לא בנוח" עם הנוסעת. במועצה אמרו, כי המקרה הותיר את עבדולה מושפלת, ודרשו כי החברה תפרסם התנצלות ותפצה אותה על עוגמת הנפש שנגרמה לה. בעלה של עבדולה האשים את החברה באפליה על בסיס דת.

בתגובה לאתר MailOnline מסרה סאות'ווסט איירליינס, כי היא מגבה את הדיילת, אולם לא סיפקה סיבה להחלטה להוריד את הנוסעת מהמטוס. "מהמידע שנאסף בעת האירוע, עולה כי צוות העובדים שלנו פעלו לפי הנהלים באופן נאות בתגובה להתנהלות של אותה נוסעת בזמן ששהתה על המטוס. מתוך כבוד לפרטיות הלקוחה, אין בכוונתנו לשתף פרטים על האופן שבו התנהגה.

"סאות'ווסט איירליינס מקבלת בברכה מאות מליוני לקוחות במטוסיה מידי שנה. אין אנו נוהגים להוריד לקוחות ממטוסים ללא סיבה, ומטרתנו היא להביא כל אחד מהלקוחות שלנו אל יעדו הסופי בבטחה. אנחנו אחראים לרווחת כל הנוסעים, ואיננו סובלים אפליה מכל סוג שהוא", לשון תגובת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully