וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה בסירה אחת: האיים שלא תסכימו לעזוב בחיים

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 15:44

יוון מהסרטים: אל האיים גדושי הקסם האותנטי סריפוס, סיפנוס ומילוס ניתן להגיע באותו קו מעבורת, מה שהופך אותם לשלישיה מנצחת בחבילה אחת. בתוכנית: נופים געשיים שנראים כמו פסלי טבע, טברנות שמגישות מטעמים שאין בשום מקום אחר וחופים שלא תרצו לעזוב לעולם

סריפוס, יוון. ShutterStock
סריפוס, יוון/ShutterStock

קו מעבורת אחד מחבר בין שלושה איי קסם יווניים המשתייכים לקבוצת האיים הקיקלאדיים שבים האגאי. שננו את שמותיהם: סריפוס (Serifos), סיפנוס (Sifnos) ומילוס (Milos). האיים האלו טומנים בחובם המלצה סודית: כאן, אל תסתפקו רק בחופים גדושי האווירה או בעיירות החוף הציוריות, אלא היכנסו אל פנים האי, אל המקומות שרוב התיירים לא מגיעים אליהם. כאן, בלב האיים, תפגשו כפרים יווניים שנראים כמו אתרי צילום של סרטים. אבל הם לא. הם לחלוטין אמיתיים. נסו בעצמכם.

סריפוס: מוזיקה יוונית וחופים מושלמים

האי סריפוס משתרע על פני 75 קמ"ר, והוא מצוי במרחק של כ-160 ק"מ מנמל פיראוס (כארבע שעות הפלגה). הדבר הבולט ביותר לעיניהם של מי שיורדים מהמעבורת הם בתי האי - לבנים עם נגיעות כחולות, כמיטב המסורת האדריכלית של אזור זה בים האגאי.

לאי הזה יש כישרון להפחית את מידת הסטרס של כל מי שמגיעים אליו. הכל כאן רגוע, צבעוני ופסטורלי להפליא. מצד שני, אם רק תרצו בכך - תוכלו לבלות ערב סוער של מוזיקה יוונית בטברנות, כולל ריקודים מסורתיים שאי אפשר לסרב להם. רק תבחרו.

העיירה המרכזית סריפוס בנויה על גבעה סלעית הצופה אל רחבי האי מגבוה, ויופייה נגלה לעין עוד לפני שיורדים מהמעבורת. גרמי מדרגות מחברים בין חלקה התחתון והעליון, וברחובות הצרים ממתינים ברים, בתי קפה וטברנות. במרחק הליכה קצרה של מספר דקות ניצבת טירה ונציאנית, שהוקמה במאה ה-15.

טיול שקיעה רומנטי במיוחד מציע הנמל המרכזי הסמוך, ליבאדי (Livadi). ואם אתם בעניין של ים (וברור שאתם בעניין), צאו למסע חיפוש אחר החוף המושלם באי. ההגעה אל החופים השונים נערכת ברכב, בהליכה או דרך הים. כדאי לדעת כי אם אתם מעוניינים לחוות את חיי לילה, המקום לחוות זאת הוא בליבאדי. רבים מהברים והמסעדות כאן סוגרים את דלתותיהם בשעה מאוחרת, לעתים אפילו בשעות הקטנות של הלילה. יאסו!

סיפנוס, יוון. ShutterStock
סיפנוס, יוון/ShutterStock

סיפנוס: תהילה קולינרית ובדידות מזהרת

באי סיפנוס, המוטו שסביבו מתנהלים החיים הוא רוגע ופשטות, וזה בדיוק מה שמחפשים רבים מהתיירים האירופאיים המגיעים לכאן שוב ושוב בעונה, ולא מחליפים את סיפנוס בשום אי אחר.
האי הזה גדוש בנופים גדושי השראה, ואין זה פלא כי מכאן יצאו כמה מהמשוררים הגדולים של יוון. גם לא מעט שפים מהוללים צמחו באי הזה, המכונה לעתים "אי הטעמים", בזכות המנות המסורתיות הייחודיות שמציעים בו. ומי שייצאו למסע אל פנים האי, יגלו כי סיפנוס הוא ביתם של יותר מ-200 כנסיות, חלקן פוטוגניות לעילא.

בירת האי היא אפולוניה (Apollonía) בנויה על שלוש גבעות, ובין בתיה ורחובותיה הצרים תגלו אוצר קטן בדמות מוזיאון הפולקלור, בממוקם בכיכר הירון (Apollonía). בכל טברנה ומסעדה בעיירה תוכלו להתענג על כמה מהמנות יוצאות הדופן שהביאו לסיפנוס את תהילתו הקולינרית.

קילומטרים ספורים מאפולוניה שוכן היישוב הקטן ארטמונאס (Artemonas), שאליו מגיעים בזכות הנופים הפנורמיים ובזכות כמה מהמסעדות והקונדיטוריות הטובות באי כולו.

בכל מקרה, אל תוותרו על ביקור בקסטרו (Kastro), הבנוי על מצוק מרשים מעל הים הכחול. זהו אחד הכפרים היפים ביותר באי - בתי האבן שלו מהדרים במרפסות עץ, וחצרות קטנות וסודיות מתגלות לעין בזו אחר זו. קסם אמיתי.

באשר לחופים - כאן תוכלו לבחור מבין חופים שוקקי חיים, עם ברים וטברנות מול המים ואווירה קוסמופוליטית בהם קמארס (Kamáres) או ואת'י (Vathí) או לבחור בחופים מבודדים יותר, שאל חלקם צועדים ברגל, בלב הנוף הטרשי, רק אתם והטבע המקיף את הכל.

חוף קלפטיקו האי מילוס יוון. Shutterstock, ShutterStock
חוף קלפטיקו האי מילוס יוון/ShutterStock, Shutterstock

מילוס: כמו מוזיאון גיאולוגי

אחרון בשלישייה הוא מילוס, אי געשי שזכה לתהילה בזכות העובדה שכאן התגלה, בשנת 1820, פסל האלה אפרודיטה, שנוצר בשנת 130 לפנה"ס וזכה לכינוי "ונוס ממילו". הפסל אמנם הועבר אחר כבוד למוזיאון הלובר בפריז, אבל רוחו שורה על האי כולו, בזכות האווירה האותנטית האופפת את הכל.

האי, ששטחו כ-150 קמ"ר, מתהדר בכמה מהחופים היפים שבאיי האזור, וזאת בזכות ההיסטוריה הוולקנית שלו, ש"פיסלה" תצורות נוף דרמטיות להפליא. כאן תגלו סלעי ענק בשלל צורות, מרקמים וגוונים, ובכלל כדאי לדעת כי באי פעלו בימי קדם כמה ממכרות המחצבים העתיקים באזור של הים התיכון.

ואותה היסטוריה גיאולוגית עשירה יצרה באי מערות ונקרות מסתוריות ומעיינות חמים, שחלקם הפכו לאתרי חובה עבור התיירים. בין המערות הפופולריות תמצאו את סיקיה (Sykiá), ובין אתרי המעיינות האהובים - קנאבה (Kanáva) ואליקי (Alykí).

לצד הגיאולוגיה, מתהדר מילוס גם בהיסטוריה מפוארת. זה מתחיל באתרי מכרות עתיקים שהפכו לאתרי ביקור, וממשיך אל אתר קטקומבות נוצרי קדום, מוזיאון כרייה מרתק המציג 11,000 שנים של היסטוריית כרייה מקומית ועוד.

גם במילוס, ברגע שתתמסרו לכפרים ולחופים, לא תרצו לעזוב. אנחנו מדברים על לא פחות מ-80 חופים, שחלקם מבודדים להפליא וחלקם תיירותיים והומים. ובכל מקרה, אל תעזבו לפני שתטעמו פאי אבטיח מקומי ואת עוגות הגבינה של מילוס.

גם אם לא תטעמו את אלו - הטעם הטוב של מילוס יישאר אתכם עוד זמן רב לאחר שתשובו הביתה.

בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully