וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובים השניים: האיים היווניים שתרצו לאמץ

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 15:46

במרחק צעקה מהאי קורפו חבויים שני איים קטנים ומופלאים, כאלו שתרצו לחזור אליהם שנה אחר שנה. הכירו את הצמד המנצח: פאקסי ואנטיפאקסי, וצאו למסע גילוי קטן, אך בלתי נשכח

פאקסי, יוון. ShutterStock
פאקסי, יוון/ShutterStock

זה נשמע מעט מוזר: לאחד קוראים פאקסי (Paxi), לשני קוראים אנטיפאקסי (Antipaxi). כאילו האחד הוא בעד, והשני הוא נגד. אבל לא - פירוש השם אנטיפאקסי הוא "מול פאקסי". ואכן, אלו הם שני איים שכמעט שנושקים זה לזה, ושניהם - מצויים במרחק צעקה וחצי מהאי המפורסם קורפו, האהוב על ישראלים רבים.

אז אם אתם בעניין של לחקור איים יווניים שאולי מעולם לא שמעתם עליהם, זה הזמן שלכם לצאת לדרך (הקלילה), ולחשוף את כל ההפתעות שרק ממתינות להתגלות - בין מפרצים מרהיבים ומטעי זיתים שלא נגמרים. זה יהיה מסע קטן, אבל בלתי נשכח.

פאקסי, יוון. ShutterStock
פאקסי, יוון/ShutterStock

פאקסי: בזכות החוויה התרבותית

האי פאקסי (קרוי ביוונית גם פאקסוס) הוא הגדול מבין הצמד. אבל אל תתנו למילה "גדול" להטעות אתכם. אורכו כ-12 ק"מ ורוחבו כחמישה ק"מ בלבד. עם זאת, מדי שנה פוקדים אותו תיירים רבים, וקל מאוד להגיע אליו - בין אם מהיבשת עצמה ובין אם מהאי קורפו הסמוך, באמצעות שיט קצר בסירות או במעבורות.

פאקסי, שזכה בשנת 2004 בתואר המחייב "כפר התרבות של אירופה" (תואר המוענק מדי שנה ליעד כפרי אחר ברחבי אירופה), הוא היעד האידאלי לחופשה שכל-כולה רוגע ושלווה. הבירה, שבה הנמל הראשי, היא גאיוס (Gaios), ומכאן והלאה - התפאורה הטבעית שלכם תכלול חופים שמזכירים בצורתם פיורדים קטנים, מערות ונקרות שחלקן חבויות מתחת לפני המים, מפרצונים זעירים וסודיים-למחצה וגם גבעות ירוקות, עטויות מטעי זיתים. האם מישהו באמת צריך יותר מזה?

בגאיוס עצמה, מעבר לשיטוט מחייב ונינוח ללא יעד מוגדר, אל תחמיצו ביקור במבצר הוונציאני של איוס ניקולאוס (Agios Nikolaos), בבית המושל האנגלי וגם במוזיאון פאקסי, המגולל את קורות האי. כן, גם אם אתם בעניין של בטן-גב בלבד, שווה להציץ באוצרות העבר של האי הקטן הזה.
כאשר תצאו לדרך, תפגשו ברחבי האי כפרים ציוריים, שלצד חלק מהם נובעים מעיינות חמים, עשירים בגופרית, המשמשים אתרי מרחצאות פופולריים. בין הכפרים המומלצים: לוגוס (Lóggos) ולאקה (Lákka). חובבי הצלילה ימצאו בחלק מהחופים מערות תת-ימיות עוצרות נשימה (תרתי משמע) ואפילו שרידי ספינות טרופות. ויש בפאקסי אפילו מוזיאון שמוקדש לענף הזיתים ושמן הזית המפורסם של האי. מסתבר שלמרות גודלו הצנוע, לפאקסי יש חלק גדול וחשוב בתעשיית שמן הזית היוונית.

אם תצטיידו במצב רוח מעט הרפתקני, מומלץ מאוד לצאת לשיט בקיאק סביב האי - חוויה בהחלט בלתי נשכחת, שתעניק לכם מבטים מרתקים ופרספקטיבה מקורית על נופי האי. ואם אתם בעניין של טיולים רגליים, צאו לשבילי הטיול החמודים של האי, כגון המסלול Mousmoúli-Porto או שביל Manessátika-Ypapantí. ואם הגעתם לכאן בזמן הנכון, אל תחמיצו את פסטיבלי המוזיקה הנערכים בתחילת ובסוף כל קיץ. זאת לצד פסטיבל "מים ושמן" (Water and Oil), המוקדש למוזיקה עממית ומתקיים מדי חודש יולי.

אנטיפאקסי, יוון. ShutterStock
אנטיפאקסי, יוון/ShutterStock

אנטיפאקסי: כל צבעי הטבע

אנטיפאקסי, הסמוך לפאקסי, הוא קטן יותר, אינטימי יותר וסמוי יותר מעינם של המוני התיירים. וכן, הוא גם יפה באופן שקשה לתאר במילים - חופי הים שלו גדושי קסם, מי הים צלולים עם נגיעות טורקיז-תכלכל, ויערות ירוקים מנקדים את הכל.

כל הטוב הזה ממתין לכם באי שאורכו כשלושה קילומטרים בלבד ורוחבו כשני קילומטרים. פחות ממאה תושבים מתגוררים באי הזעיר הזה, שעיקר תהילתו מגיעה בזכות חופיו היפים.
בעיניי רבים, בראש הטבלה ניצב החוף ווטומי (Voutoúmi) שיער סבוך נושק לסלעי החוף הלבנים-בוהקים שלו.

כדי להשלים את הסצנה הפסטורלית של אנטיפאקסי, מומלץ מאוד לרכוש כאן יין מקומי, הנחשב לגאוות האי. מה באמת אתם צריכים יותר מזה? אולי רק מעבורת בחזרה לקורפו. אבל את זה תמיד אפשר לדחות למחר. או למחרתיים.

בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully