וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב של טיולי הכוכב: אחד האיים הכי שווים ביוון

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 15:46

חצי האי פיליון שביוון הוא המקום הרחוק הכי קרוב שתוכלו להגיע אליו. זהו אי ירוק, שופע מים, חופים ואוצרות שלוכדים את העין (והנפש). נקודת היציאה לכל הטוב הזה ממתינה לכם בעיר הנמל היפה וולוס

וולוס, יוון. ShutterStock
וולוס, יוון/ShutterStock

במרחק נסיעה של שעות ספורות מאתונה או מסלוניקי, ממתין למטיילים מרחב שנדמה שיש לנסוע חצי עולם כדי להגיע אליו.

חצי האי פיליון (Pelion) שביוון הוא המקום הרחוק הכי קרוב שתוכלו להגיע אליו. ממבט ראשון - הוא מתהדר בנוף הררי מיוער עוצר נשימה. ממבט שני, מעמיק יותר, מתגלים לעין אוצרות גיאוגרפיים סמויים מן העין, מעיינות סודיים ונחלים מפותלים, חופי ים שנדמה כי הם לקוחים מסצנות קולנועיות ועוד המון הפתעות המגלות בזו אחר זו לאל כל הכנה מראש.

בלב כל הטבע הזה, מי שירצו בכך, יוכלו להתענג על פעילויות אתגריות יותר או פחות, בהן רכיבה על סוסים, שיט קיאקים, שיט ביאכטות, סדנאות מיוחדות ועוד ועוד. כל מה שצריך זה לצאת לדרך - ולהתמסר.

וולוס, יוון. ShutterStock
וולוס, יוון/ShutterStock

וולוס: מככבת בטיול הכוכב

העיר וולוס (Volos) אינה רק יעד נחשק בפני עצמו, אלא גם כזה שמאפשר טיולי כוכב ברחבי חצי האי. חלק ניכר מהטיולים הם קצרים למדי, כך שהכל מאוד נוח, מודולרי וידידותי.

וולוס היא עיר נמל, וככזו אתם פשוט חייבים לפקוד את רציף הדייגים הפועל בה, שבו שוק דגים הומה ופוטוגני, בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות. ובכלל, הנמל והטיילת של וולוס, שבה בתי קפה לרוב, נחשבים למוקדים תיירותיים שוקקי חיים שתרצו לאמץ לשעות ארוכות.

מרכז העיר היא המקום לשופינג, והעיר כולה - למרות גודלה המרשים - מתנהלת לעתים כמו עיירה נינוחה. ועוד כדאי לדעת כי מנמל וולוס תוכלו לצאת להפלגות קצרות אל האיים הספורדיים הצפוניים, בהם אלוניסוס וסקיאתוס.

חובבי המוזיאונים ייהנו במיוחד ממוזיאון העיר, המספר את קורות האזור במרוצת הדורות, וכן ממוזיאון נשות יני, שבו אוסף מרשים של תלבושות אותנטיות, תכשיטים ואריגים ועוד.

וישנו כמובן האוכל. המטבח של וולוס בפרט וחצי האי פיליון בכלל, עושה שימוש במרכיבים מקומיים בלבד. תמצאו בו שימוש ניכר בצמחי תבלין מקומיים, ומגוון מפתיע של פשטידות וריבות. בין המנות המסורתיות תמצאו את הספצופאי, מנה טעימה של נקניקיות מקומיות ופלפלים ירוקים, קציצות אורגנו, מאפה פלפלים ועשבי בר, פרחי קישואים ממולאים ועוד.

וולוס, יוון. ShutterStock
וולוס, יוון/ShutterStock

ברגל או ברכבת: לחקור את חצי האי

אם כבר הזכרנו פעילות אתגרית, כדאי לדעת כי לצד חוויות צלילה, שיט קיאקים וטיולי אופניים, בחצי האי קיימת סצנה מלהיבה של קניונינג. עבור מי שלא מכיר - קניונינג הוא התקדמות בתוך קניון באמצעות שיטות כגון שחייה, גלישה, קפיצות, אומגות, טיפוס ועוד. למעשה, בחלק המזרחי של חצי האי פיליון ממתינים לכם לא פחות מחמישה ערוצי קניונינג בדרגות קושי שונות. הפעילות מתבצעת באופן מודרך, ומומלצת בחודשים מרץ-יוני. חלק מהסלולים מתאימים גם למשפחות עם ילדים.

מי שייהנו כאן במיוחד הם חובבי הטיולים הרגליים. חצי האי הוא גן עדן לאוהבי הטרקים, מקלילים ועד מאתגרים. למעשה, כמעט מכל כפר יש גישה למסלולי טיול מסומנים. המומלצים שבהם הם מסלולי הקנטאורים בפורטריה (Portaria) והמסלול של יאסון באלי מריה (Alli Meria), וכן טיול רגלי באזור מקריניצה (Makrinitsa).

וישנו כמובן הר פיליון, שעל שמו קרוי האזור כולו. מדרונותיו מעודנים יחסית והפסגות שלו נגישות , מה שהופך את ההר ליעד פופולרי בעבור חובבי טיולים רבים.

במרחק קצר מוולוס תוכלו לבקר במנזרים מרשימים, כנסיות שמורות היטב וגם טקסים דתיים ססגוניים. ואם הגעתם עם ילדים, מומלץ מאוד להצטרף לטיול ב"רכבת הפיליון". מדובר בטיול מלהיב ברכבת בסגנון של פעם, החוצה את חצי האי במסלול מקסים העובר על פני מורדות ירוקים ומשקיף אל מפרץ פגסטיקוס (Pagasitikos). המסע יותא מהכפר מיליס (Milies), ובמהלך הנסיעה תיחשפו לנופים מרהיבים, גשרים מקומרים, קשתות אבן ומנהרות אפלוליות. אל תחמיצו.

וולוס, יוון. ShutterStock
וולוס, יוון/ShutterStock

בין הרים ובין כפרים

שום טיול כוכב בחצי האי פיליון לא יהיה שלם בלעדי כמה אתרי חובה. מה שמביא אותנו הישר אל הכפר פורטריה (Portaria). זהו כפר שוקק חיים, כמעט קוסמופוליטי, השוכן למרגלות הר פיליון. בקיץ מגיעים בזכות הים, בחורף - בזכות הסקי. יש בו מלונות בכל הרמות, טברנות מצוינות, ברים ושופינג מכל סוג, כולל חנויות חמודות שמציעות פריטים עממיים מכפרי האזור.

הכפר זגורה (Zagora) שוכן על מורדותיו המזרחיים של הר פיליון, ומציע נוף לים האגאי. יש בו כיכר מרכזית שנבנתה במאה ה-18, וכיום הפכה למוקד תיירותי ססגוני. כדאי לדעת כי מהכפר יוצאים כמה שבילי טיול מומלצים, אל הטבע המקומי.

אוהבי הטבע יפקדו את הכפר צאגארדה (Tsagkarada), שיער עבות גובל בו, והוא מציע לא רק אווירת בריחה נהדרת, אלא גם אתרים היסטוריים מרתקים. ומי שתצפיות נוף פנורמיות עושות לו את זה (יש מי שיסרב לכך?), יבקר בכפר מקריניצה (Makrinitsa), המכונה לעתים גם "המרפסת של הר פיליון". מכאן תוכלו לתצפת אל עבר העיר וולוס ואל מרחבי הים, ובכלל, זהו כפר שכיף לתעות בסמטאותיו ולהמתין לשעת הקסם - הלוא היא השקיעה הרומנטית הניבטת ממנו.

נראה כי בין אם הגעתם לבד, בזוג, כמשפחה או עם החברים - חצי האי פיליון יודע לפנק את כל מי שמוכנים להתמסר לו.

בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully