וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו עולם אחר: 3.5 שעות מאתונה גילינו אי יווני שנעצר בזמן

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 15:43

חופים, פסגות, עמקים ובעיקר תחושה של הרפתקה מתמשכת. שלוש שעות וחצי בלבד מאתונה - ואתם לא רק במקום אחר, אלא גם בזמן אחר

האי סקירוס. ShutterStock
האי סקירוס/ShutterStock

אומרים שככל שאתה מתאמץ יותר להגיע, כך ההגעה מתגמלת יותר. אומרים - ומתכוונים לאי סקירוס (Skyros) שבים האגאי, הנחשב לגדול מבין האיים הספורדיים.

אבל את תתנו למילה "מאמץ" להפחיד אתכם, כי הכל יחסי. נכון, האי היפהפה הזה לא מקבל טיסות ישירות מישראל, ויש להגיע אליו בנסיעה מאתונה ואז לצאת שיט קצר מהעיר קימי (Kymi). אבל הדרך הזו בהחלט שווה את הכל. שלוש שעות וחצי של מסע - ואתם במקום אחר. וגם בזמן אחר.

מאחר שההגעה דורשת מעט אתגר, תקבלו בתמורה אי שהוא הכל חוץ מ"תיירותי". רק אתם, הטבע הפראי, החופים השלווים וגם כמה תיירים מזדמנים נוספים. רוצים להגדיל? את זה אפשר לעשות בקלות - פשוט בחרו לצאת לטיול רגלי ברחבי האי, ותגלו עולם חדש של טבע לא מוכר, כולל תצפיות ציפורים וטיפוס על פסגות שמהן נשקפים נופים פנורמיים.

האי סקירוס. ShutterStock
האי סקירוס/ShutterStock

ללכוד שקיעות רומנטיות

סקירוס משתרע על פני 209 קמ"ר ובו מתגוררים כ-3,000 תושבים בלבד. רבים מהם עוסקים מזה דורות רבים במלאכות כגון ציור על כדי חרס וחרטיה אמנותית על לוחות עץ. השלווה השורה על הכל אינה מרמזת על עברו רב-התהפוכות של האי הקטן, שבו כובשים רבים במרוצת ההיסטוריה הותירו את רישומם - בתרבות, באדריכלות וגם בקולינריה.

שער הכניסה לאי הוא נמל לינאריה (Linaria), שנראה כמו ציור שקם לתחייה. נמל הבית של האי, פשוט יגרום לכם להרגיש, ובכן, בבית.

נסיעה קצרה של כעשרה ק"מ מהנמל, תביא אתכם לבירת העיר, חורה (Chóra), שנבנתה סביב מצודה ביזנטית קדומה. זה הזמן לצאת לשיטוט לא מחייב, נטול מפה או כיוון מוגדר, בסמטאות הכפר ולהתרשם מהאדריכלות המקומית, בעיקר מהבתים האופייניים לאי - המתהדרים בגגות שטוחים ובעיטורים מיוחדים, המופיעים פה ושם בהפתעה גמורה.

כפי שכבר נרמז, בשום אופן אל תוותרו על ביקור בטירה הביזנטית במרכז העתיק, שבה יקדם את פניכם פסל של אריה העשוי שיש מבהיק בלובנו. במתחם זה מצויים שרידי כנסייה מהמאה התשיעית וכן מנזר, שהוקם כמאה שנים מאוחר יותר. ואם אתם כבר עמוק בעניין ההיסטורי, מומלץ גם לבקר במוזיאון Manos and Anastasia Faltaits המוקדש לאמנות עממית מקומית, ושוכן במגדל עתיק הרובץ על חומת העיר.

כך או אחרת, מפינות רבות בעיר העתיקה ניתן למצוא נקודות תצפית עוצרות נשימה לעבר השקיעה. מומלץ לתזמן את ההגעה בהתאם ולהכין את המצלמות. הרומנטיקה כבר כלולה בחבילה.

האי סקירוס יוון. ShutterStock
האי סקירוס יוון/ShutterStock

חופי סקירוס: העצים שנושקים לים

ובכן, עם כל הכבוד להיסטוריה ולארכיאולוגיה (ויש כבוד), מדובר עדיין באי יווני, על כל מה שמשתמע מכך. כלומר, חופים.

כאן ממתינים לכם כמה מהחופים היפים ביותר באזור זה של איי יוון. הנוסחה המנצחת כוללת מים צלולים-צלולים, חופים חוליים זהובים ונופים מרהיבים שבהם יערות של עצי אורן כמעט שנושקים לים. לא תמצאו סצנה רומנטית מזו.

בין החופים היפים בסקירוס תגלו את מגאזיה (Magazia) לינו (Lino) ואגיוס פטרוס (Agios Petros), אך בעיניי רבים, חוף מולוס (Molos) הוא האוחז בכתר. הוא שוכן בכפר הנושא את שמו יש בו אווירה קוסמופוליטית שוקקת. על החוף ימתינו לכם בתי קפה וברים חמודים, ובמים מיטלטלות סירות דייגים צבעוניות. עוד כדאי לדעת כי לצד החופים השלווים, ישנם באי גם חופים שמציעים פעילויות ספורט ימי, כך שכולם כאן ירגישו שהם מיצו את החוויה - אוהבי השקט המושבעים, וגם הטיפוסים הפעלתניים ביותר שבחבורה.

מקל, תרמיל, מפה: לגלות את הטבע של סקירוס

כפי שכבר נרמז קודם לכן, הטבע ממלא תפקיד משמעותי בחוויית סקירוס. כדי להפוך את החוויה הזו לטוטאלית, מומלץ לט\צאת לטיולים רגליים בנקודות שונות באי, שמתאפיין בנופים סלעיים, בהם נטועים כפרים ציוריים.

בכל מרכז תיירות באי תוכלו להתעדכן באשר למסלולים, אטרקציות וחברות תיירות. כך למשל, מומלץ מאוד להעפיל אל ההר Kochylas, שמתנשא לגובה של 792 מטרים, ופסגתו מספקת מראות פנורמיים שלא תוכלו לשבוע מהם.

אבל יש דבר אחד שעליו אסור לכם בשום אופן לוותר: באזור הנמל הראשי של סקירוס, חבויות נקרות ימיות מפעימות הנטועות בסלע, ובחלקן יש אפילו נטיפים. בין המערות הפופולריות: פנטקלי (Pentekali), גרניה (Gerania) ועוד. אז אם חשבתם שראש הנקרה שלנו ציורי - היכונו להיות מופתעים, בגדול. כדי להגיע אל כל הטוב הזה, יש לצאת לשיט בסירות קטנות, שחודרות פנימה, אל הנקרות וסביבתן. באמצעות סירות אלו, תוכלו גם לבקר באיים זעירים שמוכים, כולל האי הוולקני הקטנטן פודיס (Podies).

מערות ימיות, חופים שאי אפשר להתנתק מהם ושקיעות מהפנטות - נראה כי המסע הקטן שלכם לסקירוס ייחקק בזיכרון שלכם לעוד שנים רבות.

בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully