וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את שני האיים היווניים האלו אתם בטוח לא מכירים. אז הגיע הזמן

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 15:47

להציץ ללוע של הר געש, לבקר בטירת אבירים מימי הביניים, להשתתף בפסטיבל מוזיקה, לטעום טעמים חדשים ולהשתזף עם עזים בחוף. קבלו 8 חוויות שאתם פשוט חייבים לחוות באיים היווניים ניסירוס וסימי

האי ניסירוס. ShutterStock
ניסירוס/ShutterStock

בזעמו, החליט פוסידון, אל הים, לקרוע חלק מהאי קוס ולהטיל אותו על אויבו הענקי. וכך, על פי המיתולוגיה היוונית, נוצר האי ניסירוס (Nisyros). זהו אי געשי, ולפי אותה אגדה, נשימותיו הזועמות של הענק המובס, יצרו את הר הגעש שמאכלס אותו כיום. תהיו חייבים להודות, כי אי שטומן בחובו סיפור שכזה, הוא אי שאתם פשוט חייבים להגיע אליו.

ואם אתם כבר בסביבה, הברי לא תוותרו על "אחיו" הסמוך - האי סימי (Symi), שאף הוא נחשב בתולי יחסית, ועדיין לא התגלה על ידי ההמונים. זו ההזדמנות שלכם לצאת למסע גילוי יווני אמיתי.

האי ניסירוס: טיול געשי

האי ניסירוס ממוקם בים האגאי, לא הרחק מהאי קוס, והוא חלק מהאיים הדודקאנסיים. באי מתגוררים כאלף תושבים בלבד, והיתרון הגדול שלו הוא נעוץ בעובדה שהוא עדיין מצוי מתחת לרדאר של המוני המטיילים. כן, בעונה פוקדים אותו מבקרים רבים, אך מספרם זעום לעומת אלו שמסתערים על איי יוון המוכרים יותר. בקצרה: היכונו לחוויה יוונית רגועה, שלווה ובעיקר אותנטית.

האי היפה הזה, אליו ניתן להגיע בשיט מפיראוס, קוס או רודוס, משופע - כמו רבים מהאיים היווניים - בחופים נהדרים ובכפרים ציוריים. אבל כאן, הערך המוסף מגיע בזכות כמה חוויות ייחודיות בהחלט. קבלו אותן:

להציץ אל לוע הר הגעש: מתי בפעם האחרונה ביקרתם בלוע או במכתשים שיצר הר געש פעיל? הנה ההזדמנות שלכם. הר הגעש של ניסירוס, שהתפרץ לאחרונה בשנת 1888, יצר באותה עת לוע בקוטר של עשרות מטרים, וכן מכתשים רחבי ידיים שניתן לבקר בהם. הגדול שבהם עונה לשם פוליווטיס (Polyvotis), קוטרו מאות מטרים ועומק כ-30 מטרים. ואם אתם חשים בניחוח גופרתי קל, זהו רק הר הגעש, שנוטה לקבל את אורחיו...

אגב, בכפר ניקיה מצוי מוזיאון וולקני המספר את ההיסטוריה הגעשית של האי, כולל דגמים והדמיות מרתקות בתלת-ממד.

לבקר בכנסייה בניקיה: הכפר ניקיה (Nikia) מתהדר באחת הכנסיות היפות ביותר ביוון כולה. זוהי כנסיית Eisodion tis Theotokou והיא נטועה בכיכר אליפטית. הליכה באזור תפגיש אתכם על המראה מעורר ההשראה של הר הגעש של האי.

האי ניסירוס. ShutterStock
להציץ אל הר הגעש/ShutterStock

לשוטט בכפר מנדראקי (Mandraki): בירת האי היא גם הנמל המרכזי שלו. זהו אחד הכפרים הגדולים בניסירוס, והוא יודע לפנק את מבקריו בזכות תעשיית אירוח מגוונת. זה המקום לצאת לשיטוט לא מחייב ולתעות בין סמטאות צרות וכיכרות שמרוצפות בחלוקי נחל. כאן, אל תחמיצו את "כיכר הדולפינים" (Plateia Delfinion). בתי האבן היפים עשויים ברובם מסלעים געשיים, ולהשלמת התמונה - התמסרו לאחת הטברנות האותנטיות.

לבקר בטירות ובמנזרים: חובבי ז'אנר הטירות והמנזרים, ייהנו מכל רגע באי. רשימה לא מחייבת כוללת את מנזר Panagia Spiliani, שחלקו ממוקם במערה, טירת אבירי סנט ג'ון במנדראקי, המתנשאת על מצוק בגובה 150 מטרים וטירת פנטוניקי (Pantoniki) שנבנתה בימי הביניים וצופה אל עבר נוף מרהיב.

למצוא את החוף המושלם: כיאה לאי וולקני, חופי האי ניסירוס מעוטרים בחלוקי נחל שחורים. מעבר לכך, הם מציעים מגוון רחב של פעילויות - מרביצה נינוחה או שיטוט עצל על קו החוף ועד שנורקלינג ולגלישת רוח. בין החופים המומלצים תמצאו את חוף לפקי (Lefki), אגיה איריני (Aghia Irini), ליס (Lyés) ואגיוס סוואס (Aghios Savas).

האי סימי. ShutterStock
האי סימי/ShutterStock

האי סימי: חוויות בראשיתיות

בדומה לניסירוס, גם האי סימי עדיין נחשב בתולי יחסית, בכל הקשור לתיירות עולמית. הוא ממוקם כ-41 קילומטרים מהאי קוס, וכמעט נושק לטורקיה. בעבר הרחוק, שגשג כאן ענף בניית כלי שיט, כמו גם דיג של ספוגי ים, אך כיום, האי הזה ידוע בעיקר בזכות מעדן קולינרי האהוב על תיירים רבים:
Symi's Shrimps (החסילונים של סימי). הם קטנים מאוד, ונאכלים כמו שהם, כולל השלד החיצוני. בקיצור, קולינריה מתקדמת, לחובבי הז'אנר. ובכלל - מעבר לחופים, למנזרים ולכפרים היפים - האוכל באי סימי נחשב שמימי. אל תוותרו על שום מנה שמציעים לכם.

גם כאן, בדומה לניסירוס, אנו מציעים לכם לסמן וי על כמה חוויות מכוננות:

חופים מעולם אחר: יש כאן חופים שאליהם ניתן להגיע בסירה בלבד, יש כאן חופים שנדמה כאילו אתם הראשונים להגיע אליהם ויש כאן אפילו חופים שעזים משוטטות בהם באין מפריע. בקיצור, הסצנה החופית של סימי תמיד מרתקת, תמיד מפתיעה.

החוף האהוב ביותר הוא איי גיורגיוס דיסאלונס (Ai Giorgis Dyssalonas). מרקמו הסלעי מעט מאתגר, אך יופיו מפצה על הכל. חופים מומלצים במיוחד כוללים את נאנו (Nanou), טולי (Toli) ומרת'ונדה (Marathounda). באחרון תגלו לצדכם לעתים עזים חמודות שמגיעות לומר שלום.

לטייל אל מנזר פנורמיטי: מנזר פנורמיטי (Panormiti) נחשב למנזר החשוב ביותר באי, והטיול הרגלי אליו ובסביבו הקרובה הוא חוויית טבע נעימה במיוחד. המנזר כולל חדרי אירוח, מאפייה ומכולת. קנו גלידה, שבו מול הים והקשיבו למזמורים העולים מתוך כנסיית המנזר.

לבקר בפסטיבל מוזיקה: מזה 25 שנים מארח סימי פסטיבל מוזיקה יווני, שאירועיו הרבים נערכים מיולי ועד ספטמבר. זו ההזדמנות שלכם להקשיב למוזיקה יוונית אותנטית, כולל ריקודים ואירועי תיאטרון ססגוניים.

בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully