חאן דרך הבשמים. חאן דרך הבשמים,
חאן דרך הבשמים/חאן דרך הבשמים

בביתכם במדבר

היא לא עושה הרבה רעש כמו הצפון ופחות פופולרית כמו הנגב או הגליל, אבל אנחנו כאן כדי להדליק את הזרקור על הערבה הטובה, שמציעה יופי של חאנים ואתרי קמפינג לחגים וגם במחירים נוחים. פותחים עונה במדבר

המדבר פותח בימים אלה את העונה הנעימה שלו, ללא לחות ועם שקיעות וזריחות מטריפות של בין העונות. מה שעוד נפתח הם אפשרויות הלינה המדברית, עם דגש על אזור הערבה שבדרך כלל נמצא מחוץ לאור הזרקורים ולא רואה כמעט מטיילים, בטח לא בעונת הקיץ.


אז אנחנו שמחים להדליק את הפנס על הערבה ואנשיה היפים, שמציעים לא מעט חאנים ואתרי קמפינג עם מחירים לא בשמיים לחופשה משפחתית בחגי תשרי. זה הזמן לבדוק איפה מתחשק לכם להיות אושפיזין, ופשוט להדרים.

בַּסֻּכֹּת תֵּשְׁבוּ שִׁבְעַת יָמִים, כָּל הָאֶזְרָח בְּיִשְׂרָאֵל יֵשְׁבוּ בַּסֻּכֹּת. לְמַעַן יֵדְעוּ דֹרֹתֵיכֶם כִּי בַסֻּכּוֹת הוֹשַׁבְתִּי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּהוֹצִיאִי אוֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם, אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם.
(ספר ויקרא, פרק כ"ג, 43)

חאן דרך הבשמים

מיקום: סמוך למושב צופר.
סיפור החאן: מהחאנים הוותיקים בארץ, הוקם לפני 20 שנה על ידי משפחת רבינס, תושבי הערבה, מתופעל באווירה משפחתית ומציע חווית אירוח איכותית בלב נוף מדברי. המתחם נקי ומסודר, כולל בריכת מים תרמית, פינת חי, אוכל בדואי ואירוח נדיב ונעים.
מה כולל האירוח: בחאן שלושה אוהלי אירוח גדולים, וחושות קטנות בנויות בוץ מדברי. מקלחות ושירותים מופרדים לגברים ונשים, מטבח חיצוני מצויד במקררים, מקפיא, כיריים, בנוסף מציע החאן ארוחות ערב ובוקר.
מחירים ללילה: סוף שבוע - לינה וארוחת בוקר: 150 שקלים למבוגר ו-100 שקלים לילד.
לינה ארוחת ערב וארוחת בוקר - 220 שקלים למבוגר ו-150 שקלים לילד.
אמצע שבוע: לינה - 80 שקלים למבוגר ו- 50 שקלים לילד. לינה וארוחת בוקר - 120 שקלים למבוגר ו-80 שקלים לילד. לינה ארוחת ערב וארוחת בוקר - 190 שקלים למבוגר ו-130 שקלים לילד.
להזמנת מקום ופרטים נוספים: אפרת 052-3666476.

חאן דרך הבשמים. חאן דרך הבשמים,
המתחם כולל בריכת מים תרמית ופינת חי. חאן דרך הבשמים/חאן דרך הבשמים

חאן תמרים

מיקום: צוקים
סיפור החאן: כשעברו שמחון ואורית קלומרק להתגורר בערבה התיכונה לפני 24 שנים, הם היו מהמשפחות הראשונות שהתיישבו ביישוב הקהילתי צוקים ובנו את ביתם על הצוק המשקיף לנופי ארץ בראשית. חלומם היה להקים מתחם אירוח לאוהבי המדבר, השקט ונופי בראשית. את חאן תמרים שמחון תכנן ובנה בעצמו באהבה רבה תוך הקפדה על הפרטים הקטנים והמפנקים ושילובם בטבע ובאפריל 2016 נפתח חאן תמרים בצוקים.
מה כולל האירוח: מבנה לינה גדול, מרווח וממוזג שניתן לחצוץ עם וילונות. בחאן פרושות מחצלות, מזרנים נוחים, ותאורה נעימה. במתחם עשרה תאי שירותים ומקלחות, שני מטבחים מאובזרים במקררים, כירות גז, כיורים משטחי עבודה, פינות מנגלים, מדורות ופוייקה. מקומות מוצלים עם שולחנות וספסלים מעץ, פינות ישיבה, בריכת שכשוך ועוד.
מחירים ללילה: בקתה עד 6 אורחים 720 שקלים ללילה, בקתה עד 10 אורחים 1,200 שקלים ללילה. לינה במבנה הגדול (מתאים לעד 50 אורחים).
להזמנת מקום ופרטים נוספים: אורית 052-8666077.

חאן תמרים בצוקים. אלכס ליבק,
לאוהבי המדבר, השקט ונופי בראשית. חאן תמרים בצוקים/אלכס ליבק

חאן אורחת הגמלים

מיקום: מושב חצבה
סיפור החאן: בטי מנור הגיעה למושב חצבה בעקבות האהבה. עזרא, שלימים הפך לבעלה, היה ממקימי חצבה והיא הדרימה אליו עד המדבר. בטי היא אמנית ויוצרת בנשמתה, והקימה במו ידיה, מתחם צימרים וחאן אורחים. עם השנים שמה כבר הולך לפניה והיא ידועה באירוח החם והביתי, ובהקפדה על הפרטים הקטנים - כל פינה מעוצבת ומאחוריה ישנה חשיבה מעמיקה על צרכי האורחים.
מה כולל האירוח: החאן הינו חלל שינה בנוי המחולק בארבעה פרגודי עץ, ובו כ-15 מיטות והיתר מזרנים. במתחם ארבעה חדרי מקלחות וארבעה תאי שירותים, מטבח מרכזי מאובזר- כיריים, תנור, מיקרוגל, מקררים, כלים לבישול ולאכילה. עוד בחאן שולחנות עץ ארוכים לסעודה משותפת, פינת טלוויזיה עם כבלים, פינת הכנת פוייקה ומנגל. הכניסה לבריכת המושב בחינם.
מחירים לילה: מחיר למבוגר 150 שקלים, מחיר לילד 100 שקלים.
להזמנת מקום ופרטים נוספים: טלפון להזמנות הילה 052-6288545.

חאן אורחת גמלים. חאן אורחת גמלים,
כל פינה מעוצבת עם חשיבה מעמיקה על צרכי האורחים. חאן אורחת גמלים/חאן אורחת גמלים

חוות האנטילופות

מיקום: מושב צופר
סיפור החאן: משפחת בן ממושב צופר, הקימו בית גידול לאנטילופות בשנת 1999, ומאז הם ממשיכים לבנות ולטפח את המקום. שלומית, יוסי והבת ארבל. המתחם משמש כבסיס נהדר לטיולים ונופש למטיילים ואלו המחפשים זמן איכות ונקודת שהות אטרקטיבית במדבר.
מה כולל האירוח: החאן בנוי מסוכות סגורות, ממוזגות ומאווררות בהתאם לעונת השנה, ומחצלות ומזרנים נוחים בשפע. ניתן לחלק את מתחם הלינה, או לחילופין להקים אוהלים פרטיים באזורים המוצלים. במתחם: מקלחות, שירותים מטופחים, נקודות חשמל, שולחנות פיקניק, פינות מנגל מוקדי מדורות, מקררים, ונקודות מים לשתייה ולשטיפת כלים. לצד אלו, במתחם החאן תוכלו לשכשך בבריכת מים מליחים מרעננים ומסביב לה מזרונים, מדשאות וערסלים למנוחה ממושכת. האורחים הלנים בחאן זכאים לכניסה חינם לאטרקציה בשעות הפעילות.
מחירים לילה: 100 שקלים לאדם ללילה (מגיל 3).
להזמנת מקום פרטים נוספים: 052-3666041.

קמפינג חוות האנטילופות. אופיר גלבוע,
סוכות סגורות, ממוזגות ומאווררות. חוות האנטילופות/אופיר גלבוע

חאן גמלייה

מיקום: סמוך למושב עין יהב
סיפור החאן: את החאן הקימו הזוג ציון ומיכל סויסה שהכירו לראשונה כשהיו ילדים בני 12. לאחר הפסקה ארוכה בה לא התראינו הרבה שנים, אחרי השחרור בשנות ה-20 לחייהם התחברו מחדש, וירדו למדבר שהציף בהם את הרצון להקים משפחה. וכך בנו יחד בית חם, שבט מדברי בערבה, בישוב צוקים לצד הקמת עסק משפחתי של חאן אירוח ומסעדה.
מה כולל האירוח: בחאן שש חושות בנויות מבסיס עץ, עטופות בד והן כוללות מחצלות ומזרנים כמספר האורחים, נקודת חשמל ותאורה. החושות בגדלים שונים מתאימות לאירוח של בין 4-14 אנשים, עם אפשרות למיזוג בחלקן. בנוסף, קיים מתחם משודרג ל-30 איש. ודלפק-בר לשימוש האורחים. במתחם המשותף לכל החושות ישנו מטבח מרכזי מצויד במקררים וכיריים, ומרפסת עם שולחנות וכסאות, תאורת לילה, מנגלים ועמדות קומזיץ. עוד במתחם - בריכת שכשוך לילדים ומבוגרים, 6 תאי מקלחות עם מים חמים ו-9 תאי שירותים (מחולקים לנשים וגברים). החאן פעיל כל ימות השבוע רצוף כולל חגים ושבתות.
לצד החאן גם מסעדה.
מחירים ללילה: מתחם חושות - טווח מחירים 1,500-500 שקלים לחושה ללילה. מתחם "תמר" - עד 30 איש בו זמנית. 2,500-3,500 שקלים ללילה לכל המתחם.
לפרטים נוספים: 08-9979632.

חאן גמלייה. חאן אורחת גמלים,
יש גם בריכת שכשוך לילדים ומבוגרים. חאן גמלייה/חאן אורחת גמלים

חאן אתנחתא במדבר

מיקום: מושב עין יהב.
סיפור החאן: איריס ומירון אייל, חקלאים ממושב עין יהב בנו בעצמם חאן תיירותי ומיקמו אותו בלב משק התמרים המשפחתי. חאן האוהלים מעניק חופשה מדברית באווירה כפרית. החאן מתאים למשפחות המחפשות חופשה מרגיעה באווירה מדברית, שבהחלט מתאימה לחג הסוכות.
מה כולל האירוח: במתחם החאן אוהלים משפחתיים המיועדים למשפחות בגדלים שונים - 6 אוהלים עבור-6-8 אורחים, ו-3 אוהלים המיועדים ל -12-14 אורחים. בחאן חצר גדולה עם שולחנות וכסאות פיקניק, מטבח מאובזר ומצויד לנוחיות האורחים, טבון לאפייה ומעשנת בשר, פינות ישיבה ועמדות בר-בי-קיו, מקלחות ושירותים. בכל אוהל: מיזוג אויר, מזרונים, נקודות חשמל ואינטרנט אלחוטי נגיש.
מחירים ללילה: החל מ-80 שקלים לאדם.
להזמנת מקום ופרטים נוספים: 052-545-0909.

חאן אתנחתא במדבר. חאן אתנחתא במדבר,
החל מ-80 שקלים לאדם. חאן אתנחתא במדבר/חאן אתנחתא במדבר

חאן מורגן

מיקום: מושב פארן
רקע על החאן: חאן מורגן במושב פארן הוקם על ידי משפחת חקלאים, מתוך החזון של פיתוח הערבה, ובשאיפה לשלב בין העיסוק במשק החקלאי לבין תיירות. החאן פתח את שעריו בספטמבר 2014, במטרה להעניק תיירות מדברית אותנטית עבור משפחות, חברות, ומטיילים לצד מקום לינה נעים ונוח.
מה כולל האירוח: 10 אוהלים משפחתיים ממוזגים ופרטיים ואוהל מרכזי גדול ללינה הרכב גדול. במתחם ניתן ליהנות מפינות משחקים לגיל הרך, מדשאה מוצלת וגדולה, עמדת מנגל, שולחנות פיקניק, מטבח מרכזי מאובזר לאחסון ובישול עצמי, ותאי שירותים ומקלחות מטופחים. לצד אלו, ניתן לצאת מהחאן לשלל פעילויות ומסלולי טיול בסביבה.
מחירים: 150 שקלים למבוגר, 125 שקלים לילד בגילי 2-12. כולל ארוחת בוקר. ניתן להוסיף מיטה בתוספת 10 שקלים לאדם בלילה.
להזמנת מקום ופרטים נוספים: 052-8666103.

חאן מורגן. חאן מורגן,
10 אוהלים משפחתיים ממוזגים ופרטיים. חאן מורגן/חאן מורגן

פרטים נוספים על אתרי לינה ואטרקציות באתר תיירות ערבה תיכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully