וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זו ההוכחה שהזאב הטסמני עדיין קיים ולא נכחד לפני 90 שנים?

4.3.2021 / 23:48

חוקר הזאבים הטסמניים ניל ווטרס שיתף סרטון שמוכיח לטענתו כי חיית הכיס לא נכחדה כפי שמקובל לחשוב ודורש ממוזיאון וגלריית האמנות הטסמנית לבצע הערכה מחדש

האם זה תיעוד של זאב טסמני?/Thylacine Awareness Group of Australia

ניל ווטרס, חוקר הזאבים הטסמניים מקבוצת המודעות לזאבים טסמניים באוסטרליה, טוען שיש בידיו הוכחות חותכות לכך שהזאב הטסמני לא נכחד במהלך שנות ה-30 של המאה ה-20 כפי שמומחים העריכו. הוא שיתף סרטון עם תמונות שצולמו לפני כשלושה שבועות המציגות לכאורה את חיית הכיס חיה ונושמת, כשאחת מהן - לדבריו - לא מותירה שום ספק שמדובר בדבר האמיתי.

הזאב הטסמני הינו יונק שסווג באופן רשמי כחיה נכחדת ב-1986, 50 שנה לאחר שנצפה האחרון מסוגו. מומחים משערים כי הוא נכחד כתוצאה מציד אינטנסיבי, מחלות וחדירת האדם לתחומי מחייתו. ניל ווטרס בטוח שהחיה לא נכחדה ושלח את התמונות למוזיאון וגלריית האמנות הטסמנית להערכה מחודשת, כשהוא מצפה כעת שהם יסכימו לסווג מחדש את הגזע תחת "סכנת הכחדה חמורה" ולא תחת "נכחד". "התמונות האלה אינן מזויפות, זו לא מתיחה, המומחים שלנו הם אנשים אמיתיים. לא שחקנים", נכתב בתיאור הסרטון שזכה ליותר מ-20 אלף צפיות ברשת.

בסרטון חושף מר ווטרס שלוש תמונות של משפחת זאבים טסמניים לכאורה - אב, אם ובנם. הוא מאמין שהתמונה השלישית היא הוכחה חותכת לכך שחיית הכיס עדיין חיה. בתמונה ניתן לראות חיה קטנה עם זנב ישר ומה שנראה כסדרת פסים לאורך האחוריים שלה - שתי תכונות המצביעות על כך שמדובר בזאב טסמני. "זו התמונה שאני הכי מסתמך עליה כי אני יודע על מה אני מסתכל כאן", אמר ווטרס, "ומה יש לנו כאן... כמה פסים על הזנב, כמה פסים על העכוז".

האם זה תיעוד של זאב טסמני?. Thylacine Awareness Group of Australia, אתר רשמי
האם זה תיעוד של זאב טסמני?/אתר רשמי, Thylacine Awareness Group of Australia
האם זה תיעוד של זאב טסמני?. Thylacine Awareness Group of Australia, אתר רשמי
האם אלו האוזניים שלו?/אתר רשמי, Thylacine Awareness Group of Australia

זה הזאב הטסמני האחרון שצולם בגן החיות הובארט ב-1933

תגובת המוזיאון הטסמני

מר ווטרס הציג את התמונות למומחה בעלי החיים הטסמניים ולאוצר המוזיאון וגלריית האומנות הטסמנית, ניק מוני, שהגיע למסקנה מצערת שהחיות בסרטון אינן זאבים טסמניים כפי שמר ווטרס חושב. "ניק מוני הגיע למסקנה כי על סמך המאפיינים הפיזיים המוצגים בתמונות שסופקו על ידי מר ווטרס, סביר מאוד להניח כי בעלי החיים אינם זאבים טסמניים", נמסר בהצהרה מהמוזיאון. מר מוני טוען כי לדעתו החיות המופיעות בתמונות הן פדמלון, שזה היונק הקטן במשפחת הקנגוריים. בהצהרת המוזיאון נכתב כי עדיין לא תועדו תצפיות מאושרות של זאבים טסמניים מאז 1936.

מר ווטרס מכחיש וממשיך להאמין שמדובר במשפחה של זאבים טסמניים והוסיף כי כל אחד זכאי לדעה משלו. הוא אמר בסרטון נוסף: "עם כל הכבוד, אני לא מסכים עם דעתו של ניק מוני וזה בסדר - זה בסדר גמור. הוא מעודד אותי בדו"ח שלו לקבל כמה שיותר חוות דעת, כי שלו זו רק חוות דעת אחת".

עוד בוואלה!

האם זהו תיעוד שמוכיח שהזאב הטסמני שנכחד לפני שנים עדיין חי?

לכתבה המלאה

ניל ווטרס מדבר על התגלית שלו:

ניל ווטרס חושף את התמונות של מה שהוא בטוח שזה זאב טסמני

אבל האם זה בכלל פדמליון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully