וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מלחיץ: דובים ששוחררו לטבע תקפו את בני האדם שחילצו אותם

16.2.2021 / 23:31

פעילים למען זכויות בעלי חיים הותקפו בידי דובים חומים סוריים אותם שיחררו לטבע בדהוכ שבעיראק. רגע לאחר שחרורם מהכלובים, הדובים נכנסו לפאניקה והתנפלו על הקהל שנס על נפשו

דובים ששוחררו לטבע בעיראק תקפו את מי ששיחרר אותם/reuters

פעילים כורדים למען זכויות בעלי חיים שיחררו שישה דובים חומים סוריים לטבע בדהוכ שבצפון עיראק, אולם במקום להודות להם על כך - אלה התנפלו עליהם. מצד שני, אי אפשר להאשים אותם: הדובים שוחררו מהכלובים בטקס שכלל עשרות משתתפים, כתבים וצלמים, שהגיעו לתעד את המאורע והפחידו את הדובים דווקא ברגע המאושר בחייהם.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי בטקס שהתקיים בחמישי האחרון ע"י ארגון החילוץ שפועל בשיתוף פעולה אמריקאי-כורדי, הדובים שוחררו אל ביתם החדש בהרי גארה. באירוע, כלובי הפלדה סודרו על קצה קיר, כשאלה מוקפים בקהל גדול של צלמים, מאבטחים חמושים וצופים. רגעים לאחר שהפעילים פתחו את הכלובים, נוצר כאוס במקום. הדובים נכנסו לפאניקה, התנפלו על הצופים המבועתים והבריחו אותם. עד כה לא ברור אם אחד הנוכחים נפצע באירוע, אולם הוא הסתיים דקות ספורות לאחר מכן כשהדובים נרגעו ונדדו לכיוון ההרים המושלגים, סמוך לגבול עירק-טורקיה.

דובים שששוחררו לטבע תקפו בני אדם. Ari Jalal TPX, רויטרס
דובים שששוחררו לטבע תקפו את המחלצים שלהם/רויטרס, Ari Jalal TPX
דובים שששוחררו לטבע תקפו בני אדם. Ari Jalal TPX, רויטרס
הדובים ככל הנראה נכנסו לפאניקה/רויטרס, Ari Jalal TPX

הדוב החום הסורי קיים כיום בטבע רק בטורקיה, בקווקז, בצפון עיראק ובמערב איראן. הוא נמצא בסכנת הכחדה בכל האזורים הללו, והאוכלוסייה מצטמצמת בשל הקטנת שטחי הגידול שלו, ובשל השפעת האדם, בעיקר באמצעות ציד בלתי חוקי. כיום, הסכנה הגדולה הנשקפת לדוב החום הסורי היא בשל לכידת הגורים לשם הבאתם לקרקסים במזרח אירופה.

הדובים, שחלקם חולצו משבי מבתיהם של אנשים, שוחררו כחלק מתכנית להצלתם מהכחדה. על פי מחלקת "שימור הדובים" המקומית, דובים חומים סורים נחשבים לתת-מין הנמצאים בסכנת הכחדה עקב ציד בלתי חוקי ושבי, בעיקר בעיראק. ראש הארגון, בלנד פרבקאני, אמר לסוכנות הידיעות "שאפק": "הדובים הובאו מאזורים בדרום עיראק. חלקם נקנו ואילו אחרים נמסרו אלינו בידי בעליהם".

דובים שששוחררו לטבע תקפו בני אדם. Ari Jalal TPX, רויטרס
דובים חומים סורים נמצאים בסכנת הכחדה/רויטרס, Ari Jalal TPX
דובים שששוחררו לטבע תקפו בני אדם. Ari Jalal TPX, רויטרס
הרגע בו שוחררו הדובים לחופשי/רויטרס, Ari Jalal TPX

ארגון החילוץ הציל ושיחרר דובים בשני מקרים נוספים. במקרה שאירע ב-2018 הותקפו עיתונאים בידי שלושה דובים לאחר ששוחררו באותו רכס הרים. בדומה להיום, מר פרבקאני אמר אז כי הדובים ככל הנראה נבהלו כשהוקפו בידי קבוצה גדולה של צופים, כולל צוותי תקשורת. בתקרית זו נפצעו קל שני עיתונאים.

צפו ברגעים המלחיצים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully