וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרח הנמס באנטארקטיקה חשף שלד של יצור מסתורי - וברשת סבורים שזה דינוזאור

4.2.2021 / 0:02

יוטיובר איתר ב"גוגל מפות" מה שנראה כמו שלד של יצור מסתורי באורך של 3.5 עד 6 מטרים, וטוען שייתכן כי מדובר בשרידי דינוזאור. ברשת רבים האמינו לו, אבל היו אחרים שמצאו פתרון ריאלי יותר

מהו השלד שנמצא תחת השלג שנמס באנטרקטיקה?/YOUTUBE/MRBB333

חובבי תיאוריות קונספירציה טוענים זה מכבר שהנוף המושלג של אנטארקטיקה טומן בחובו אוצרות עתיקים שקפאו ונותרו מתחת לפני השטח. הם טוענים שסודות אלו נחשפים כעת לאור שינויי האקלים המביאים להפשרת כיפות הקרח ביבשת. אחת התגליות האחרונות נמצאה בידי היוטיובר MrMBB333, שבסיוע אחד מעוקביו איתר ב"גוגל מפות" שלד שלדבריו עשוי להיות שייך לדינוזאור.

לפני שנבדוק את ההוכחות שלו לגילוי, לפחות יש לו גיבוי מדעי לגבי המצב ביבשת הקפואה. דוברת הארגון המטאורולוגי העולמי של האו"ם קלייר נוליס, אמרה לפנ כשנה, לאחר שנמדדה הטמפרטורה הגבוהה ביותר ביבשת אנטארקטיקה אי פעם - 18.3 מעלות כי "זאת לא טמפרטורה שנהוג לשייך לאנטארקטיקה, אפילו בקיץ. הנתנוים שלנו מראים שהטמפרטורות ביבשת אנטארקטיקה עלו בכמעט שלוש מעלות צלזיוס במהלך 50 השנים האחרונות, וכ-87% מהקרחונים לאורך החוף המערבי של היבשת "נסוגו" בתקופה זו". לפי הארגון, הקרחונים הראו "נסיגה מואצת" ב- 12 השנים האחרונות בגלל ההתחממות הגלובלית.

מדענים מזהירים כי ההתחממות הגלובלית גורמת לקרח כה רב להנמס בקוטב הדרומי, כך שהוא יתפורר בסופו של דבר. היעלמות יבשת אנטארקטיקה תגרום לגובה פני הים לעלות ברחבי העולם לפחות בשלושה מטרים לאורך מאות שנים.

מה מסתתר מתחת לקרח הנמס?

היוטיובר שיתף את הממצאים שלו בסרטון שזכה ליותר מ-300 אלף צפיות. הקליפ מראה בבירור שלד של יצור מסתורי השוכב בעמק צחיח שמוקף בהרים מושלגים. "רק ניחוש גס, הייתי אומר שגודלו הוא בין 3.5 ל-6 מטרים", טוען היוטיובר, "השלד נותר בשלמותו. אני לא יודע אם הוא הופשר לאחרונה או אם הוא קפוא כבר אלפי שנים, או שמדובר במשהו חדש. אם זה משהו חדש, איך הוא הגיע לכאן?"

שלד מסתורי שנמצא באנטארקטיקה. YOUTUBE/MRBB333, צילום מסך
השלד המסתורי שנמצא באנטארקטיקה/צילום מסך, YOUTUBE/MRBB333

היוטיובר פרסם גם תמונה קרובה יותר של השלד וטוען כי ניתן להבחין בה ברגליים קדמיות ואחוריות. "זה יכול להיות דינוזאור עתיק", הוא מוסיף, "זה יכול להיות הרבה דברים".

שלד מסתורי שנמצא באנטארקטיקה. YOUTUBE/MRBB333, צילום מסך
מה הסיכוי שזה שלד של דינוזאור?/צילום מסך, YOUTUBE/MRBB333

הסרטון כצפוי עורר ויכוח בתגובות, שם היו רבים שהאמינו שמדובר בדינוזאור או בסוג אחר של בעל חיים שנכחד, אולם רבים טענו שהרבה יותר הגיוני שזה בסך הכל שלד של כלב ים שגופתו מצאה את דרכה אל היבשה בזכות תנועות הקרחונים. "נראה לי שזה שלד של כלב ים ומה שנראה כמו ידיים ורגליים זה מה שמסתתר בסנפירים", כתב אחד ואחר חיזק: "חיפוש בגוגל אחר תמונות שלד של כלב ים מראה התאמה טובה למדי".

היו כאלה שהאמינו שמדובר באליגטור: "זה נראה כמו שלד של אליגטור. בהחלט סוג של זוחל שהולך על היבשה" ואחרים טענו בכלל שהתמונות עברו פוטושופ: "לכלבי ים אין רגליים אחוריות. זה נראה כאילו הן נשתלו שם". התגובה שקיבלה הכי הרבה לייקים הייתה: "כנראה פינגווינים גררו אותו לשם ורצחו אותו. כנראה מדובר במלחמת כנופיות על האבקה הלבנה - זו תופעה עולמית".

לבסוף, התגובה הכי רצינית שאנחנו מצאנו שם הייתה של מומחה אמיתי שכתב: "אני וטרינר וביולוג וזה כנראה סוג של כלב ים. היו כבר מספר מקרים של גופות של כלבי ים שהשתמרו באנטארקטיקה במשך מאות שנים. גם "אצי איש הקרח" השתמר באותה צורה. ישנם מינים של כלבי ים, ביניהם "לובודון הסרטנים" שיכולים לנוע מרחק עצום על קרקע וקרח ללא בעיה. כלבי הים הללו מתועדים היטב ונמצאו עד כה מעל ל-20 מומיות שלהם. התעלומה האמיתית פה היא הסיבה המדויקת להגירת כלבי הים על יבשה".

מה אתם חושבים שזה?

דינוזאור
כלב ים
אליגטור
פוטושופ
המורה שלי להיסטוריה מהחטיבה
3766 משתתפים

צפו בתיעוד המלא של התגלית:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully