וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבל לפסגת הקילימנג'רו? הפרויקט שמעורר מחלוקת באפריקה

טיפוס על הקילימנג'רו הוא משאת ליבם של עשרות אלפי תיירים הפוקדים מדי שנה את ההר הגבוה באפריקה. ממשלת טנזניה שוקלת להקים בו רכבל, שיחסוך טיפוס של 8-5 ימים. אבל ההתנגדות לפרויקט עזה ביותר. ויש גם סכנות שלא כולם חשבו עליהן

עמותת Make-A-Wish Israel בטיפוס לפסגת הקילימנג'רו/צילום: יריב כץ

הקילימנג'רו, ההר הגבוה ביותר באפריקה, שפסגתו עוטה על עצמה שלג בכל ימות השנה, נחשב לפסגת השאיפות בעבור מטיילים רבים, המעפילים אל פסגתו מדי שנה בשנה.

אבל האם בעתיד הקרוב ניתן יהיה לוותר על ימי ההליכה והטיפוס המתישים ולהגיע אל פסגתו במשך דקות ספורות, באמצעות רכבל?

מדובר בפרויקט שנוי במחלוקת, עליו מנצחת ממשלת טנזניה, אך עד כה, רק חלק קטן מהמידע אכן ידוע עליו. מה שבטוח הוא שאם הפרויקט יתממש, ניתן יהיה לוותר על 8-5 ימי ההליכה בשטח, ופשוט לעלות לקרונית הרכבל.

מסע של עמותת Make-A-Wish Israel להר הקילימנג'רו. Make-A-Wish Israel, מערכת וואלה! NEWS
האם בעתיד ניתן יהיה לוותר על ימי ההליכה והטיפוס המתישים? הקילימנג'רו/מערכת וואלה! NEWS, Make-A-Wish Israel

נכון לעכשיו, מדובר על בחירה בין שתי חלופות. על פי החלופה הראשונה, קרוניות הרכבל יגיע ממרגלות ההר ועד פסגתו, בגובה של 5,895 מטרים. עולים, מצטלמים וחוזרים בחזרה. על פי החלופה השנייה, שככל הנראה נחשבת סבירה יותר, הרכבל יגיע לגובה של 3,800 מטרים בלבד. מי שירצו, יוכלו להמשיך ולטפס מנקודה זו עד לפסגה - עניין של שלושה ימי טיפוס.

אתר Tourism Review מדווח כי הפרויקט אינו חדש, וכי הוא נמצא על השולחן מזה מספר שנים, אך עד כה הוא נגנז שוב ושוב. כעת נראה כי ממשלת טנזניה נחושה מבעבר להפיח בו חיים, כאשר המטרה היא להכפיל את מספר המבקרים בהר. כיום, כ-50,000 מבקרים פוקדים את הקילימנג'רו מדי שנה. שליש מהם פורשים בדרך ולא מגיעים אל הפסגה. לדידה של ממשלת טנזניה, הימצאות רכבל תנגיש את ההר בעבור מטיילים בעלי כושר גופני שאינו גבוה, ילדים וכן מטיילים עם מוגבלויות. הכוונה היא להכפיל את מספר המבקרים השנתי בהר.

עוד בוואלה!

גבוה מעל הנוף: 10 הרכבלים המדהימים ביותר באירופה

לכתבה המלאה
הר הקילימנג'רו בטנזניה. Shutterstock, ShutterStock
המטרה בפרויקט הרכבל היא להכפיל את מספר המבקרים בהר. פילים בטנזניה והקילימנג'רו ברקע/ShutterStock, Shutterstock

פגיעה בחוויה האפריקנית

מאידך, מספר המתנגדים לפרויקט הולך ועולה. מי שמובילה את ההתנגדות היא התאחדות מפעילי התיירות הטנזניים. "אנו שוללים את הפרויקט הזה בשל השפעותיו הבלתי הפיכות", מסביר סירילי אקו, נשיא ההתאחדות. "התיירים מטפסים על הר הקילימנג'רו בכדי לאתגר את היכולות הגופנית שלהם. אין אפשרות להקל על הטיפוס. לנו, מפעילי התיירות, יש ניסיון של עשרות שנים בכל מה שקשור להר. הממשלה מקבלת ייעוץ שאינו נכון או מדויק. איננו מוכנים לשום פשרה בנושא זה, שיפגום בחוויה האפריקנית הזו".

כך או אחרת, יש מי שסבורים שהפרויקט עדיין יכול להיגנז שוב. זאת בשל מחקר שנעשה בימים אלו באשר להשפעה החברתית והסביבתית של הקמת הרכבל על ההר. המחקר נמצא בעיצומו, ויש להציגו בפני מקבלי ההחלטות עוד לפני תחילת העבודות בשטח. בנוסף, מומחים סבורים כי טיפוס לגובה כה רב מחייב הסתגלות גופנית הדרגתית, בכדי למנוע מחלת גבהים, הכרוכה בין השאר בבחילות ובכאבי ראש. לדבריהם, טיפוס כה מהיר לגבהים אלו עלול להיות מסוכן, ואף קטלני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully