וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה בחרמון: הרכבל הישן יוחלף בקרוניות חדישות

החורף האחרון (שנגמר ממש היום) הביא לשיא מבחינת כמויות השלג ומספר ימי הסקי בחרמון, ובאתר כבר מתכוננים לעונה הבאה עם חידוש אירופי: הרכבל הישן יוחלף ברכבל של קרוניות מקורות בעלות של 15 מיליון שקלים. אז מתי נוכל להרגיש כמו בוואל טורנס? הנה הפרטים

רכבל קרוניות חדש באתר החרמון. פאל נווה, אתר החרמון,
כמו באירופה. רכבל הקרוניות החדש בחרמון/פאל נווה, אתר החרמון

השבת האחרונה שהיתה גשומה, הורידה גם שלג טוב באתר החרמון שעדיין מספיק לבן לסקי ושאר בילויים משפחתיים, במיוחד לקראת סוף השבוע ברוח פורים. לפי מנהלת השיווק של האתר, מיקי ענבר, חורף 2019 מסתמן כחורף שיא מבחינת כמויות השלג ומספר ימי הסקי באתר והיד עוד נטויה. "רק בשבת האחרונה נוספו כ-20 ס"מ של שלג", היא אומרת, כך שגם היום (ה'), פתיחתה הרשמית של האביב, ההר הגבוה בישראל עדיין לבן.באתר מציינים, כי עד פסח ישאר שלג למבקרים ועבור הגולשים יש תנאי גלישה של עוד שבוע לפחות, ולכן שווה לנצל את ירידת העומס ולהגיע.

ובתוך כך, באתר הסקי הישראלי הודיעו על חידוש של הרכבל הישן והמוכר, כשבשנה הבאה יותקן רכבל קרוניות חדש ומקורה לגולשים והמבקרים. מדובר במהלך משמעותי שישפר את חווית הנסיעה ברכבל החדש והמתקדם, שיאפשר שינוע מהיר של המבקרים ללא המתנה בתור.

הרכבל החדש בעל הספק העלאת נוסעים רב, כ-2400 איש בשעה, לעומת הספק הרכבל הישן כ- 700 איש בשעה. מדובר בשדרוג משמעותי לאתר מבחינת טכנולוגית, זמן נסיעה וקיצור התורים לעלייה ברכבל. לקראת התקנת הרכבל, יבנו 10 עמודים בגובה 7 מטרים מינימום ועד 21 מטרים מקסימום, סך הכל כ-60 מכולות ציוד תגענה לארץ. היקף ההשקעה הכלכלית הינו למעלה מ-15 מיליון שקלים, שכולה מכספי בעלי החברה ללא מענקים או השקעות חיצוניות.

בתחנה התחתונה ייבנה מחסן אשר ישמש לאחסון הקרוניות. ניתוק והרכבת הקרוניות מהכבל יתבצע באופן אוטומטי ישירות מהכבל למחסן בימי סופה/ לצרכי טיפול ותחזוקה. הרכבל החדש עמיד יותר לרוחות ולמזג אוויר קיצוני מאשר הרכבל הפתוח ומאפשר העלאת ילדים, תינוקות ובעלי מוגבלויות כמעט בכל מזג אויר.

רכבל אתר החרמון. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
יש עוד מספיק שלג לגלישה. החרמון, אתמול/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
רכבל אתר החרמון. דביר להר,
משנה הבאה לא תעלו להר עם ספסלים פתוחים. הרכבל הנוכחי/דביר להר

הרכבל החדש יפעל בשיטת ה-DETACHABLE- שיטה בה קיימות שתי מערכות נפרדות בהן הקרונית עוברת מהכבל הראשי לתוך התחנה ונכנסת לתחנה במהירות איטית שמאפשרת למבקרים לרדת מהקרונית באופן עצמאי ללא עזרה, תוך כדי המשך תנועה וללא עצירה מוחלטת.

הרכבל יכיל 42 קרוניות, משקל כל קרונית 750 ק"ג, כשבכל קרונית יעלו 8 אנשים. זמן עלייה להר ברכבל 5 דקות. הקרונית עונה על תקני הנגישות ויכולה להכיל בנוסף לנוסעים עד שני כסאות גלגלים בו זמנית, שיכולים לעלות על הקרונית באופן עצמאי תוך כדי נסיעה. כבר בימים הקרובים, בתום עונת חורף 2019, יפורק רכבל המבקרים הישן ברמת שימור (הרכבל במצב טוב ותקין לחלוטין).

אלון פרידמן מנכ"ל אתר החרמון: "רכבל הקרוניות החדש שיוקם במהלך הקיץ הקרוב באתר החרמון מהווה בשורה של פיתוח ושדרוג האתר. מדובר כאן במוצר מרכזי שישרת את אלפי המבקרים שפוקדים את האתר בכל ימות השנה, הרכבל יצמצם תורים והמתנות וישפר בעשרות מונים את חווית הביקור בפסגת החרמון. אני גאה לעמוד בראש צוות מיומן שיוביל את התהליך תוך הקפדה על דרישות בטיחות מחמירות. אנחנו בפתחה של תקופה חדשה בחרמון, מדובר בהשקעה אדירה שקיבלה הנהלת החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully