וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מלך! רחוב קינג ג'ורג' בתל אביב זוכה לשבחים בעולם

בגיליונו החדש, מקדיש מגזין התיירות היוקרתי "קונדה נסט טרוולר", כתבה שלמה לרחוב התל אביבי, "שיש בו הכל - מפלאפל ועד חנויות נעליים". וגם: על מי נכתב "החומוס שלו חלק כמשי והפיתות רכות כמו כריות"?

מסעדת "הקוסם" בתל אביב/צילום: עידו שחם, עריכה: עומרי מלכה

"כעיר שדחוסה על שטח של 52 קמ"ר בלבד, תל אביב מרגישה קטנה מכדי לספק הפתעות. אבל המקומיים, במיוחד אלו שכבר מכירים היטב את המקומות התיירותיים וההומים לעייפה ברחוב דיזינגוף, יודעים כיצד לחמוק מההמולה, אל עבר רחוב קינג ג'ורג'".

כך נפתחת כתבה במגזין התיירות היוקרתי קונדה נסט טרוולר (Condé Nast Traveler), המהללת את נפלאותיו הסמויים מן העין של רחוב קינג ג'ורג' בתל אביב, ומספקת המלצות על מקומות שמצויים מתחת לרדאר של רוב התיירים.

כתבת המגזין, דברה קמין, מתארת את הרחוב כשדרה רחבה, עטורת עצים שמעניקים צל, הנמתחת מכיכר מסריק הציורית ועד לדוכניו של שוק הכרמל, כאשר בלב הרחוב מתואר יופיו של גן מאיר, על עצי הדקל שבו והמרכז הגאה שממוקם בשטחו. ובין לבין, מצויים מוכרי פלאפל, סצנת מוזיקה תוססת, חנויות תכשיטים מצוינות ועוד.

גן מאיר. Shutterstock, ShutterStock
בכתבה מספרים על עצי הדקל והמרכז הגאה שבלב הרחוב. גן מאיר/ShutterStock, Shutterstock

"מרחב ההופעות האגדי ביותר בעיר"

הכתבת מציינת כי כל מוזיקאי ישראלי ראוי לשמו, התחיל את הקריירה שלו על במת ה"אוזןבר". "זהו מקום אינטימי הנחשב למרחב ההופעות האגדי ביותר בעיר, והוא מציע הופעות ברוב הלילות (בימים כתיקונם כמובן). מחיר הכרטיסים מתחיל בכעשרה דולרים, ומומלץ לפקוד את הקומה הראשונה של המקום, שבו מוצעים תקליטי ויניל וינטאג'.

ואי אפשר מבלי להזכיר את הסצנה הטבעונית. "בתל אביב יש יותר טבעונים לנפש מאשר בכל עיר אחרת עלי אדמות", מציינת קמין, וממליצה בחום על דיינר הרחוב "גודנס", שבו המבורגרים טבעוניים העשויים מפטריות פורטובלו ושום קונפי על בסיס סויה, שווארמת סייטן, קרפ כוסמת במילוי קרם קשיו וכרובית צלויה ועוד. המחיר לארוחת צהריים מתחיל ב-15 דולרים לזוג.

בגזרת השופינג, מופיעה המלצה על "אוליב תומס", של מעצבת הנעליים מאיה לוי, המציעה פריטים מעוצבים - מסנדלים ועד נעלי עקב מעור איטלקי משובח.

מסעדת "הקוסם", תל אביב. הקוסם,
"הכל נתחב אל פיתות רכות כמו כריות". פלאפל "הקוסם"/הקוסם

"מומלץ לבקש עמבה"

באשר לאוכל רחוב, מציינת הכתבת את "המזנון" של אייל שני, אך מספרת כי המקום שבו תמיד מלא הוא "פלאפל הקוסם". "הפלאפל שלו פריך, החומוס חלק כמשי והשווארמה מתובלת להפליא. והכל נתחב אל פיתות רכות כמו כריות". הכתבת אף מעיזה וממליצה מהתיירים הפוטנציאליים לבקש עמבה.

לשבחים גורפים זוכה גם גלריית התכשיטים של יונתן אשור, שלמד את מלאכת הצורפות מסבו, כאשר היה ילד. "כעת הוא משתמש באותן שיטות עתיקות, ששימשו את סבו במרוקו, בכדי ליצור יצירות אמנותיות משל עצמו, כגון שרשרות זהב מרוקעות, עגילי טיפה עדינים וטבעות משובצות באבני קבושון וברקת".

את הכתבה חותמת המלצה על בית הקפה "קפליקס", המצוי בקומת קרקע של מבנה באוהאוס בסמוך לרחוב קינג ג'ורג', ולו שלושה סניפים ברחבי העיר. "מומלץ ללגום את מה שהישראלים מכנים קפה 'הפוך' - זהו הטוויסט הישראלי הטעים לקפוצ'ינו - תוך כדי צפייה נינוחה בעוברים ושבים ברחוב", מסכמת הכתבת.

פיש אנד צ'יפס של גודנס. גודנס,
לפי הכתבה, הטבעוניים ישמחו לאכול כאן. גודנס/גודנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully