וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסיפור של הפינגווין הצהוב הראשון בעולם שתועד במצלמות?

24.2.2021 / 23:48

על אף שבעבר תועדו בעלי חיים שונים הסובלים מחוסר בפיגמנטים, זו הפעם הראשונה שמישהו הצליח לצלם פינגווין לבקן. צלם חיות הבר איב אדמס תפס פינגווין מלכותי צהוב בטיולו בג'ורג'יה הדרומית רגע לפני פרוץ מגפת הקורונה - וכעת הוא משתף את התמונות הנדירות

רגע לפני התפרצות מגפת הקורונה, צלם חיות הבר איב אדמס יצא למסע בן חודשיים באנטארקטיקה ודרום האוקיינוס האטלנטי כדי לתעד מושבה של כ-120,000 פינגווינים מלכותיים. כשהצוות שלו והוא עצרו באיי ג'ורג'יה הדרומית הם הבחינו בפינגווין מלכותי צהוב - שכפי הנראה מעולם לא נצפה או תועד לפני.

אדמס, הצלם הבלגי בן ה-43 שעמד בראש המשלחת, מאמין שהפינגווין המלכותי הנדיר שתפס במצלמתו במישור סולסברי הוא לוציסטי, כלומר סובל מאובדן חלקי של פיגמנטציה. הוא סיפר לעיתון The Independent: "תאיו אינם מייצרים מלנין וזה מה שהשפיע על הפיגמנטציה שלו והפך את נוצותיו השחורות לצהוב קרמי".

אדמס ביקר באי ב-2019 אך לקח לו יותר משנה לפרסם את התמונות של הפינגווין המלכותי הצהוב הראשון בעולם. הוא טוען שמאחר והוא יצא למסע ארוך במיוחד, הוא תיעד אלפי תמונות ולכן לקח לו המון זמן לעבור על כולן. הוא הסביר: "צילמתי אלפי תמונות באותה תקופה, במיוחד מכיוון שבזמן הזה בשנה לא מחשיך באנטארקטיקה. הייתי שם 8 שבועות. רק לעבור על כל התמונות לקח לי נצח".

אדמס סיפר על הרגע בו הבחין בפינגווין עם הנוצות הצהובות הבוהקות: "פתאום כשקלטתי אותו, איבדתי את זה. שמטתי את כל ציוד הבטיחות, תפסתי את המצלמה והתחלתי לצלם בלי הפסקה. היה לי מזל שהוא נחת לידנו. אם הוא היה במרחק של 50 מטרים משם, לא הייתי מצליח לתפוס תמונה שלו". הוא הוסיף: "גם הנוף שלנו לא נחסם על ידי בעלי חיים אחרים. בדרך כלל כמעט בלתי אפשרי לנוע על החוף הזה בגלל העומס שיש שם. כל הפינגווינים נראו רגילים לגמרי למעט זה. זו הייתה חוויה ייחודית ובלתי נשכחת".

אדמס סיפר גם מה הניע אותו לצאת למסע הזה. הוא אמר: "כבר 30 שנה שאני חולם לנסוע לג'ורג'יה הדרומית, עוד כשראיתי את הסרט התיעודי הראשון שלי, בהנחיית חוקר הטבע דייוויד אטנבורו. שם ראיתי את הפינגווינים האלה ומאוד רציתי לראות אותם במציאות. זה בהחלט היה שווה את זה - ולא רק בגלל הפינגווין הצהוב, אבל כן, זה היה הדובדבן שבקצפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully