וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם בגולן בסופ"ש? 5 מקומות חלופיים ויפים שיש בהם עכשיו שלג

אלפי אנשים עלו לראות את השלג בגולן. אבל במקום לעמוד בפקקים בדרך לשם, הנה כמה חלופות נהדרות ולא רחוקות שבהן מחכה לכם שלג לא פחות לבן כדי לבנות איש שלג חמוד. מהר, לפני שיימס

גן לאומי הר גריזים מושלג, 19.2.21/צילום: אילן כהן

הגולן נצבע לבן בימים האחרונים, ולמרות שאתר החרמון נסגר למבקרים לפחות עד יום ראשון, רבים יצפינו לרמה כדי ליהנות ממראות השלג הלבנים.

אז אם אתם בדרך לצפון המושלג, שוודאי יקבל אליו אלפי מטיילים, ראשית אנא סעו בזהירות!. שנית, הנה חמישה מקומות שבהם תוכלו ליהנות מהלבן-הלבן הזה, ולבנות איש שלג, גם מבלי להיתקל בהמון בית ישראל.

עין חרמון בשלג, 18.2.21. עידן ערד, תמונות גולשים
חייבים לנסוע לגולן? יש עוד מקומות מושלגים בארץ. עין חרמון בגולן, אתמול/תמונות גולשים, עידן ערד

יער בירייה, גליל עליון

הוא נחשב ליער הנטוע הגדול ביותר בגליל, ומשתרע על פני כ-20 אלף דונמים - יער בירייה שליד צפת הוא יופי של מקום ליהנות בו מהשלג שירד באזור ביומיים האחרונים, וגם לנסוע בדרך הנוף שסלולה בתוכו.

היער שמתוחזק על ידי קק"ל, מציע לא מעט אטרקציות שמצטלמות נהדר בשלג. כך, למשל, בית הכנסת נבוריה העתיק מהמאה ה-1 לספירה. דרך הנוף של יער ביריה מתחילה בצומת מירון ומסתיימת בחצור הגלילית. בדרך, רואים קברי צדיקים ונקודות מורשת מעניינות, כמו מצודת ביריה, קבר יהונתן בן עוזיאל, מצפורים וחניני קק"ל.

איך מגיעים: ב-WAZE "יער בירייה", או שנוסעים בכביש 866 לכיוון צפון, מגיעים לצומת מירון שמתחבר עם כביש 89 ופונים מזרחה (ימינה) ל-89. הדרך מתחילה קצת אחרי משמאל.

להורדת מפה של יער בירייה.

שלג ביער בירייה, 18 בפברואר 2021. יוחאי וולפין, תמונות גולשים
דרך נוף והרבה נקודות עניין בדרך. שלג ביער בירייה, אתמול/תמונות גולשים, יוחאי וולפין
שלג ביער בירייה, 18 בפברואר 2021. יוחאי וולפין, תמונות גולשים
הכבישים בגולן חסומים? ביער בירייה דווקא לא/תמונות גולשים, יוחאי וולפין

סוסיא הקדומה, חבל יתיר

בסוסיא הקדומה, שבחבל יתיר, מזמינים את המטיילים ליהנות מהשלג שמכסה את האזור, לגלוש, לבנות בובות שלג ואיך אפשר בלי שוקו חם להתחמם קצת בין לבין.

העיר העתיקה שפארה נודע בעיקר בתקופה הרומית-ביזנטית, (מאה 4 לספירה) ועד לתקופה המוסלמית קדומה (מאה 9 לספירה). באתר שיושב בגובה של כ-800 מטרים מעל פני הים, הצטברו משלשום שלגים רבים, כך שתוכלו לסייר בין בתי הבד, המקוואות וכמובן בית הכנסת העתיק, כשמראות השלג מסביב.

איך מגיעים: ב-WAZE סוסיא הקדומה, הפעילות תתקיים כל עוד יש שלג, לבירורים - 1-599-575-758. קחו בחשבון שעלות כניסה לסוסיא הקדומה + שוקו חם - יעלו 15 שקלים לאדם. האתר פתוח כל יום (חוץ משבת) עד השעה 16:00.

שלג בסוסיא הקדומה בחבל יתיר 19.2.21. נדב אברהמוב,
עתיקות קדומות במראה לבן. שלג בסוסיא הקדומה, אתמול/נדב אברהמוב
שלג בסוסיא הקדומה בחבל יתיר 19.2.21. נדב אברהמוב,
פעילות בשלג וגם תקבלו שוקו חם. סוסיא הקדומה/נדב אברהמוב

השומרון

ביממה האחרונה נהנו הישובים שעל פסגות הרי השומרון משלג רב, כיאה לאזור שנמצא בגובה של עד 1,016 מטרים מעל פני הים (הר בעל חצור), השומרון בהחלט מקבל מנות יפות של גשם וכמובן גם שלג. הישובים יצהר, הר ברכה, אלון מורה גבעות איתמר ומגדלים נצבעו לבן ביומיים האחרונים, ולמרות שמדובר באזור שבאופן כללי תושביו שומרים שבת, אפשר לטייל בו, בתצפיות או לבוא ללינה באחד מעשרות הצימרים שנפתחו.

כך למשל, תוכלו לבקר בגן הלאומי הר גריזים שקיבל מנות יפות של שלג אתמול (ראו צילום), ביקב הר ברכה שמציע תפריט חורף מיוחד מול הנוף ההררי המושלג, וגם ביקב כביר (בתיאום מראש). בנוסף, בית הארחה הר ברכה פתוח למטיילים, וכך גם יקב טורא, קדם-אמנות ארצישראלית על גבעות איתמר מציע הדגמות של חישול ברזל באש בתיאום מראש, וילת אירוח וצימר הר גדעון על גבעות איתמר פתוח גם הוא.

גן לאומי הר גריזים מושלג 19.2.21. אילן כהן, רשות הטבע והגנים
גן לאומי הר גריזים מושלג, אתמול/רשות הטבע והגנים, אילן כהן
השומרון מושלג, 18.2.21. איתן מלט,
חבל ארץ מדהים ביופיו, גם בשלג. קשת בשומרון, אתמול/איתן מלט
קשת בהר בעל חצור, 18.2.21. נריה בריס,
קשת בהר בעל חצור, ההר הגבוה בחבל בנימין והשומרון, אתמול/נריה בריס

נבי סמואל, צפונית לירושלים

כשכולם יהיו בשלג הירושלמי, קחו אתם מעט צפונה ותגיעו אל גן לאומי נבי סמואל, שבו לפי המסורת קבור שמואל הנביא. הגן הלאומי שפתוח כל השבוע, גם בשבת (16:00-08:00), אומנם אבל נמצא במרחק לא רחוק מהמרכז, כך שלא צריך לנסוע הרבה אם אתם באזור.

במקום שרידים צלבניים מהמאה ה-12, כמו גם כתובות סתתים בני 2000 שנה שנחרטו על ידי בעלי מלאכה מקומיים, כאילו השאירו חותמת לעבודתם. בנבי סמואל גם נערך קרב קשה במסגרת מבצע "יבוסי" להשתלטות על אזורים סביב ירושלים, שבו נהרגו לוחמי פלמ"ח רבים.

איך מגיעים: ב-WAZE "פארק (גן לאומי) נבי סמואל". הכניסה ללא תשלום אך בהרשמה מראש באתר רשות הטבע והגנים.

עוד בוואלה!

מסע גילוי: לחפש את הדג שמסתתר בנבי סמואל

לכתבה המלאה
גן לאומי נבי סמואל מושלג 18.2.21. עמוס טל, רשות הטבע והגנים
גם שם אפשר לבנות איש שלג. כך נראה אתמול גן לאומי נבי סמואל/רשות הטבע והגנים, עמוס טל
גן לאומי נבי סמואל מושלג 18.2.21. עמוס טל, רשות הטבע והגנים
שרידים צלבניים וכתובות סתתים בני 2000 שנה. נבי סמואל/רשות הטבע והגנים, עמוס טל

גוש עציון

לא רק מצפון לירושלים יש שלג - גם אזור גוש עציון כוסה כולו בממטרים לבנים, כשבין האתרים שניתן לראות בסופ"ש, כולל בשבת, תמצאו את האלון הבודד (הסמל של גוש עציון), גן לאומי הרודיון, דרך האבות וגם מעיינות גוש עציון, שאומנם יהיה קפוא לטבול בהם, אבל המראה יהיה נהדר לצילומים.

האלון הבודד, שנמצא במקומו כמעט 700 שנים, עבר בשנתיים האחרונות שיפוץ ופיתוח ונחנך מחדש בדצמבר האחרון. מעבר לעץ המרשים, תוכלו למצוא במקום משוריינים שמדמים את כל הרכב שהיו חלק משיירות האספקה לגוש ב-48, כמו גם תבליט של כל האזור, עם שמות הישובים והאתרים ההיסטוריים.

מעבר לכך, גן לאומי הרודיון גם הוא קיבל שלג טוב וניתן לבקר (בתאום מראש ובתשלום באתר רט"ג) באתר שבנה הורדוס ובו ביקש להיקבר.

איך מגיעים: לאלון הבודד - דרך הכניסה הישנה לאלון שבות. להרודיון - ב-WAZE: "פארק (גן לאומי) הרודיון".

גוש עציון מושלג 18.2.21. שה ברוס,
גוש עציון כוסה בשלג, אתמול/שה ברוס
האלון הבודד בגוש עציון מושלג 18.2.21. שה ברוס,
האלון הבודד, הסמל של גוש עציון, אתמול/שה ברוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully