וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיירה באינדונזיה הוצפה במים אדומים כדם - ויש מי שבטוח שזו נבואה אפוקליפטית

12.2.2021 / 0:56

נהר סוריאליסטי, בצבע אדום-דם, הציף את הכפר האינדונזי ג'נגגוט ויצר ספקולציות אודות קיומה של נבואה מקראית המבשרת על קץ הימים. על אף שיש הסבר פשוט יותר למראה הנדיר הזה, המטיף האוונגליסטי פול בגלי סבור שיש לכך משמעות אלוהית

מי שטפונות אדומים כדם הציפו כפר באינדונזיה/רויטרס

"ויעשו כן משה ואהרן כאשר ציוה ה' וירם במטה ויך את המים אשר ביאר לעיני פרעה ולעיני עבדיו ויהפכו כל המים אשר ביאר לדם" / ספר שמות, פרק ז', פסוק כ'

הגשם הכבד שירד בכפר האינדונזי ג'נגגוט בשבת ה-6 בפברואר גרם לשטפונות כבדים ברחובות. אלפי משתמשי טוויטר שיתפו תמונות וסרטונים מהכפר המוצף הנמצא דרומית לעיר פקאלונגן - מאחר שצבע המים בו אדומים כדם. תמונות מדאיגות של תושבי ג'נגגוט משתכשכים במי הארגמן הגיעו לידיו של המטיף האוונגליסטי הנודע פול בגלי שמיהר להכריז כי מדובר בהגשמת נבואה תנ"כית אפוקליפטית.

ילדה במי שטפונות אדומים באינדונזיה. Antara Foto/Harviyan Perdana Putra, רויטרס
ילדה משתכשכת במים האדומים שהציפו את העיר ג'נגגוט/רויטרס, Antara Foto/Harviyan Perdana Putra
מי שטפונות אדומים באינדונזיה. Antara Foto/Harviyan Perdana Putra, רויטרס
תושבי ג'נגגוט מנסים להמשיך בשגרה/רויטרס, Antara Foto/Harviyan Perdana Putra

לפול בגלי יש קהילה מקוונת גדולה אותה הוא משתף בפרשנויות שונות שלו על אירועים גלובליים תחת עדשה מקראית. הוא נודע לשמצה בתחזיותיו החוזרות ונשנות על סוף העולם שטרם הגיע. בסרטון שנמשך לא פחות משעתיים חפר בגלי בין היתר על השיטפון בכפר האינדונזי. יום לאחר המקרה, הוא אמר ל-340 אלף העוקבים שלו בשידור חי: "יש דברים אפוקליפטיים שקורים בכל רחבי העולם. מים הופכים לאדומים כדם, קרחונים מתפרקים בהרי ההימלאיה וגורמים לשיטפונות אדירים, מפולות שלגים, סכרים מתפוצצים. לכל אלו יש משמעות". בהמשך הסרטון הוא מוסיף: "המים אכן הפכו אדומים כדם באינדונזיה וזה מטורף. היה שם שיטפון מסיבי שגרם לצבע המים להפוך לאדום עז. זה מאוד מוזר, מאוד מפחיד. זה מגיע ממש מהמקרא".

מעריציו של בגלי מאמינים שהעולם מראה סימנים לסוף הקרב ובא. "כל זה אומר שאנחנו כל כך קרובים לבואו השני של ישו!", כתב אחד בתגובה לסרטון ואחר חיזק את דבריו: "ישו בדרך אלינו".

ככה זה נראה:

זה מה שבאמת קרה שם

אלו שלא נכנסו לפאניקה חיפשו אחר הסבר הגיוני למראות הביזארים - ומצאו. כפי שציינו, הכפר האינדונזי ג'נגגוט ממוקם דרומית לעיר פקאלונגן - וזו ידועה במפעלי ייצור הבטיק שלה, שיטה אינדונזית מסורתית לצביעת בדים תוך שימוש בשעווה המונעת הידבקות צבעי מים, מה שמסייע ליצירת דפוסים וציורים, בדרך כלל על בד. השיטפונות הכבדים פגעו במפעל בטיק בעיר ובשל כך המים נבצעו ארגמן. המים הצבועים הגיעו דרומה לרחובות ג'נגגוט והציפו את העיר. למעשה זו לא הפעם הראשונה שזה קורה: מים ירוקים עזים כיסו כפר אחר מצפון לעיר במהלך שיטפון בחודש שעבר. "לפעמים תמצאו שלוליות סגולות על הכביש", כתב בטוויטר אראה ג'וליד, שטען כי הוא חי באזור. גם ראש מטה הסיוע לאחר אסונות של פקאלונגן, דימאס ארגה יודא, מסר לתקשורת המקומית בתגובה: "הצבע ייעלם כשהוא יתערבב עם הגשם לאחר זמן מה. זה כבר קרה בעבר".

למרבה הפלא, פול בגלי לא רק שהתייחס להסבר הנמסר לתקשורת - הוא גם לא הכחיש אותו. הוא הודה בסרטון שלו: "זה לא נס. זה בגלל אחד המפעלים בהם מייצרים בגדים, צבעים אדומים נכנסו למים וזאת הסיבה שכל העיר הזאת הוצפה, האזור הוצף, והמים אדומים כדם". אם זאת, הוא לא ממהר לבטל את האפשרות שמדובר בכל זאת בהתגשמות של נבואה מקראית: "זו לא הייתה תופעה אלוהית, זה היה אסון מעשה אדם, אך זו נבואה המגשימה את עצמה - כי המים הפכו לאדומים כדם, אז קחו את זה בחשבון חבר'ה".

יש לכם שעתיים פנויות? צפו בפול בגלי מדבר על הנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully