וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארכאולוגים מתלהבים: מסמר ששימש לצליבת ישו נמצא במנזר צ'כי

29.12.2020 / 0:08

מסמר ששימש לצליבת ישו נמצא בתיבה עליה חרוטות המילים "ישו הוא המלך" שהוסתרה בחדר סודי במנזר צ'כי. מסמרים נוספים נמצאו גם אצלנו בישראל

הטריילר לסרט Son of god - סיפורו של ישו/אתר רשמי

שרידים נוצריים יקרים מפז שנמצאו בחדר סודי במנזר כוללים כך נראה מסמר ששימש לצליבתו של ישו. ארכיאולוגים שעבדו במנזר מילבסקו שבצ'כיה מצאו פיסת מסמר באורך שישה סנטימטרים בתוך קופסה מעוטרת בצלב זהב 21 קראט. התיבה נבנתה בין השנים 260-416 לספירה ועליה חרוטות האותיות 'IR' שמשמעותן "ישו הוא המלך".

לדברי המומחים, חדר האוצר הסודי שימש להסתרת חפצים נדירים מפשיטות של כוחות ההוסיטים בתחילת המאה ה-15. חוקרים שחפרו במקום אומרים כי הם לא יכולים לאשר אם המסמר הגיע מאותה צליבה מפורסמת, אך ציינו שהתגלית גדולה עוד יותר מהשריד של סנט מאורוס, כך מדווחת סוכנות החדשות הצ'כית (ČTK). שריד מאורוס הוא קופסה גדולה עשויה זהב המחזיקה שברי גופות של שלושה קדושים: מאורוס הקדוש, יוחנן המטביל הקדוש וטימותיאוס.

ג'ריי שינדלאר, שלקח חלק בתגלית, אמר ל- ČTK: "מכיוון שההוסיטים הרסו את הארכיון, לא היה שום מידע על כך שדבר כזה בכלל קיים שם". הוא הוסיף כי מקור המסמר יאושר על ידי מומחיות מדעית אחרת מתישהו בשנה הבאה.

המסמר בו השתמשו לצליבת ישו נמצא לכאורה במנזר צ'כי. Alamy Live News, אתר רשמי
המסמר בו השתמשו לצליבת ישו נמצא לכאורה במנזר צ'כי/אתר רשמי, Alamy Live News
המסמר בו השתמשו לצליבת ישו נמצא לכאורה במנזר צ'כי. Alamy Live News, אתר רשמי
המסמר בו השתמשו לצליבת ישו נמצא לכאורה במנזר צ'כי/אתר רשמי, Alamy Live News

ארכיאולוגים עובדים במנזר מילבסקו מזה מספר חודשים וחשפו לאחרונה מעבר סודי שהוביל לחדר האוצר. המנזר נבנה בשנת 1187, אך נכבש על ידי ההוסיטים בשנת 1420. עם זאת, לפני שאיבדו את מקום התפילה שלהם, אלה שראו במנזר בית בנו בו חדר סודי כדי להסתיר חפצים נדירים ויקרים.

לאחר ניתוח התיבה באמצעות תיארוך פחמן-14, הצוות מצא שהיא עשויה משני סוגי עץ. עץ ארזית, שנמצא באקלים הסובטרופי של ישראל, המתוארך בין השנים 1290 ל- 1394 לספירה. הסוג השני הוא אלון, נמצא שמקורו בין השנים 260 ל -416 לספירה.

עוד בוואלה!

ממצאים ארכיאולוגים חושפים: גוליית לא היה גבוה כמו שחשבתם

לכתבה המלאה
התיבה בה נמצא מסמר בו השתמשו לכאורה לצליבת ישו. Alamy Live News, אתר רשמי
התיבה בה נמצא המסמר ועליה חרוטות ראשי התיבות "ישו הוא המלך"/אתר רשמי, Alamy Live News
החדר הסודי בו נמצא המסמר בו השתמשו לכאורה לצליבת ישו. Alamy Live News, אתר רשמי
החדר בו נמצא המסמר/אתר רשמי, Alamy Live News

המסמרים שנמצאו בישראל

צוות ארכאולוגים מצאו מסמרים עם עצם ועץ קדומים המוטבעים בהם בירושלים, במערת קבורה מהמאה הראשונה שמאמינים כי שימש כמקום מנוחתו של יוסף הכהן, אולם בשלב מסוים לאחר חפירת המערה בשנת 1990, המסמרים נעלמו. שנים מאוחר יותר, יוצר הסרטים שמחה יעקובוביץ' טען שמצא את המסמרים ואף קבע כי הם שימשו לצליבת ישו בסרט התיעודי משנת 2011, Nails Of The Cross.

באותה תקופה ביטלו החוקרים את ההשערה והכחישו שהמסמרים שמצא יעקובוביץ' הם אלו ממקום מנוחתו של יוסף הכהן. כעת מחקר חדש מצא שהמסמרים הם אכן אותם המסמרים - וכי אלה אכן שימשו לצליבה של מישהו. החוקר הראשי, ד"ר אריה שמרון, מצא את הממצא המפתיע לאחר שהשווה חומר מהמסמרים עם חומר מהגלוסקמות (קופסאות גיר המשמשות לאחסון עצמות המתים) של קבר יוסף הכהן. לדבריו במערת יוסף הכהן נמצאה ההתאמה היחידה למסמרים הללו מתוך 25 הקברים שנבדקו.

אחד המסמרים שנמצאו בירושלים. Pen News/aryeh shimron, אתר רשמי
אחד המסמרים שנמצאו לראשונה במערת קבורה מהמאה הראשונה בירושלים/אתר רשמי, Pen News/aryeh shimron

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully