וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,500 שנה לפני הפירמידות: כפר מצרי קדום נחשף במצרים

5.9.2018 / 1:17

ארכיאולוגים גילו בדלתת הנילוס אוצר של ממש: שרידי ישוב קדום שנבנה לפני כ-7,000 שנה. הגילויים החדשים מהווים הזדמנות לחקור לעומק קהילות פרהיסטוריות שפעלו באזור דלתת הנילוס, אלפי שנים לפני תקופת הפרעונים

מטייל טיפס על הפירמידה במצרים/Andrej Ciesielski

בווידאו: המטורף שטיפס על הפירמידות ותיעד הכל

ארכיאולוגים חשפו לאחרונה אוצר של ממש בדלתא של הנילוס: שרידי כפר קדום, המתוארך לשנת 5,000 לפני הספירה בקירוב. זהו אחד היישובים הקדומים שהתגלו באזור זה, והוא מקדים את הפירמידות של גיזה בכ-2,500 שנה.

האתר, המשתייך לתקופה הנאוליתית (סופה של תקופת האבן) מצוי בלב האזור הפורה של תל אל-סמארה, כ-140 קילומטרים צפונית לקהיר. המשרד לענייני עתיקות של מצרים פרסם הודעה לפיה היישוב פעל לפני כ-7,000 שנה.

אתר Science Alert מדווח כי משלחת החפירות, המשותפת למצרים ולצרפת, חשפה מספר מבני אחסון שבהם התגלו שרידי חומרים אורגניים, בהם עצמות של בעלי חיים ושרידי צמחים. אלו סייעו בתארוך האתר כולו. עוד נמצאו במקום כלי חרס וכלי עבודה מאבן, מה שמעיד על הימצאותה של קהילה מבוססת ויציבה.

הגילויים החדשים מהווים הזדמנות לחקור לעומק קהילות פרהיסטוריות שפעלו באזור דלתת הנילוס (האזור שבו הנהר נשפך לים התיכון, בצפון מצרים), אלפי שנים לפני תקופת שושלת הפרעונים הראשונה.

כפר מצרי קדום נחשף במצרים 2,500 שנה לפני הפירמידות. Egyptian Ministry of Antiquities, מערכת וואלה! NEWS
באחד מאתרי החפירה, התגלה כפר מצרי בן 5,000 שנה/מערכת וואלה! NEWS, Egyptian Ministry of Antiquities

שופכים אור על החקלאות הקדומה

"בדיקות מקיפות של החומרים האורגניים שהתגלו באתר יאפשרו לנו להעמיק את הידע על הקהילות הקדומות באזור זה, כמו גם על התפתחות החקלאות במצרים", ציינה נאדיה חאדר מהמשרד לענייני עתיקות של מצרים.

החוקרים סבורים כי שיטות עיבוד הקרקע בכפר הקדום עשו שימוש ניכר בניצול מי גשמים. עובדה זו תספק תובנות נוספות באשר להתפתחות מערכות ההשקיה הקדומות במרוצת הדורות.

מעניין לדעת כי בתגלית נוספת, חשפו ארכיאולוגים את העובדה כי המצרים נהגו לחנוט את מתיהם בתקופות קדומות יותר ממה שסברו עד כה. החוקרים סבורים כי חניטות נעשו כבר לפני כ-5,600 שנה - הרבה לפי ששושלת הפרעונים עלתה על במת ההיסטוריה. עם זאת, יש לציין כי עדיין לא התגלו עדויות כי גם באתר שנחפר עתה בוצעו חניטות.
כעת ממתינה משלחת הארכיאולוגים לעונה הבאה של החפירות, כדי להעמיק את הידע באשר לאתר הקדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully