וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונייטד איירליינס נערכת למהלך קיצוצים דרמטי

בחברה קיבלו סיוע של 5 מיליארד דולר מהממשלה, אולם הכסף יספיק רק עד סוף ספטמבר. כ-30 אחוז מכוח האדם צפויים להיות מפוטרים. הרוח הגבית לעובדים מגיעה מכיוון מפתיע: מנכ"ל אמריקן איירליינס

יונייטד איירליינס היא חברת התעופה השלישית בגודלה בעולם, ומכיוון שכך כל מהלך דרמטי שתבצע עשוי להשפיע על ענף התעופה. אתמול (שלישי) הודיעה החברה ל-11,500 עובדיה על מהלך קיצוצים משמעותי שצפוי בעתיד. החברה קיבלה מהממשלה סיוע של 5 מיליארד דולר, אבל בהיעדר טיסות נשרפים כ-50 מיליון דולר מדי יום. על פי ההערכות, המענק הזה יישרף באוקטובר, וכשיגיע היום לא תהיה ברירה אלא להפחית מכוח האדם.

מטוס יונייטד איירליינס שדה תעופה ניוארק. יונייטד איירליינס,
לא מצב מזהיר במיוחד. יונייטד איירליינס/יונייטד איירליינס

ההנחה היא כי כ-30 אחוזים מהעובדים יפוטרו בעוד אחרים יירדו בהיקפי המשרה, בזמן שבכל החברות הגדולות גובר החשש ממיתון ממושך בשוק. ההערכות הן כי ייקח מספר שנים עד שהענף יחזור להיקפי 2019 וביונייטד כבר רמזו לעובדים על רצונם שיתפטרו מיוזמתם. מעבר למצבת העובדים הקבועה של יונייטד, נראה כי גם בקרב 27 אלף עובדי המטען של נמלי התעופה בארה"ב יהיו קיצוצים, מה שכבר עורר את האיגוד לצאת למלחמה משלו.

מי שיהיה מנכ"ל החברה החל מסוף החודש הוא סקוט קיריב, שיחליף, את אוסקר מוניוז. "אי אפשר לדעת מתי הענף יתאושש", אמר קירבי. הפסדי החברה ברבעון הראשון של השנה עמדו על 639 מיליון דולר, 40 אחוז פחות מתחזיות האנליסטים, שצפו נזק בהיקף של כמיליארד דולר.

עובדי יונייטד קיבלו תמיכה מפתיעה מדאג פארקר, מנכ"ל המתחרה אמריקן איירליינס, שטען כי אי אפשר להוריד לעובדים בהיקפי המשרה. "אנחנו לא מסכימים עם העמדה הזאת ואם הם צריכים שנגיד להם את זה - הם ישמעו את זה מאיתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully