וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונייטד איירליינס תפעיל טיסות בין שיקגו לתל אביב

חברת התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס תפעיל טיסות בין שיקגו (נמל הבית שלה) לתל אביב החל מחודש ספטמבר, למרות שהודיעה על גל פיטורים רחב. אל על, שהיתה אמורה לפתוח את הקו בעצמה במרץ השנה, עדיין מנסה לשרוד בענף

מטוס יונייטד איירליינס/יח"צ, טריוואקס

בזמן שבאל על עצרו את כל הטיסות, חברות אחרות שטסות לארץ ממשיכות לפתוח קווים חדשים: יונייטד איירליינס הודיעה היום (שלישי) כי היא משיקה שירות סדיר חדש בין תל אביב לשיקגו.

חברת התעופה האמריקנית, שמפעילה כיום רק את הקו בין ניו יורק (ניוארק) לתל אביב, הודיעה כי החל מחודש ספטמבר תחל לטוס לנמל הבית שלה שבשדה התעופה הבינלאומי של שיקגו או'הייר (ORD). יונייטד תשתמש במטוס הנוסעים המתקדם ביותר בעולם עבור טיסות אלו - דרימליינר של חברת בואינג 787-9 - על מנת להפעיל את השירות, שיוצע שלוש פעמים בשבוע.

הטיסות יצאו משיקגו בימים שני, חמישי ושבת בשעה 18:30, ומתל אביב בימים שני, רביעי ושבת בשעה 12:50.

חברת אל על היתה אמורה לפתוח את הקו לשיקגו בחודש מרץ השנה, אולם בימים אלה היא נאבקת על המשך קיומה, לאחר שאתמול (שני) דירקטוריון החברה הודיע כי יקבל את מתווה משרד האוצר להצלתה, לפיו תינתן לה הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות המדינה ועוד 150 מיליון דולר מרכישת מניות החברה על ידי הציבור או המדינה. עם זאת, המדינה הבהירה כי אין בכוונתה להלאים או לשלוט בחברה, אלא למכור אותה מהר ככל האפשר למשקיע חיצוני שיזרים לה כסף.

מטוס דרימליינר 787 של יונייטד איירליינס. יח"צ יונייטד איירליינס,
לצד הפיטורים, פותחת קווים חדשים. יונייטד איירליינס/יח"צ יונייטד איירליינס

הקו לסן פרנסיסקו יחודש מחר

גם ביונייטד איירליינס המצב לא פשוט, והחברה קיבלה לאחרונה סיוע של 5 מיליארד דולרים מהממשלה, אולם הכסף יספיק רק עד סוף ספטמבר. בחודש מאי השנה הודיעה החברה כי 11,500 מעובדיה, כ-30 אחוז מכוח האדם, צפויים להיות מפוטרים.

מי שיהיה מנכ"ל החברה החל מסוף החודש הוא סקוט קיריב, שיחליף, את אוסקר מוניוז. "אי אפשר לדעת מתי הענף יתאושש", אמר קירבי. הפסדי החברה ברבעון הראשון של השנה עמדו על 639 מיליון דולר, 40 אחוז פחות מתחזיות האנליסטים, שצפו נזק בהיקף של כמיליארד דולר.

בנוסף על הקו החדש לשיקגו, החברה הודיעה על הוספת שלוש טיסות לשבע הפועלות כל העת בקו תל אביב-ניו יורק (ניוארק) החל מחודש אוגוסט (ובסך הכל 10), וכי הקו הישיר לוושינגטון די.סי. צפוי לחזור לפעול בחודש אוקטובר. גם טיסותיה של החברה מתל אביב לסן פרנסיסקו יחודשו מחר.

בכך, ישראל הינה היעד שאליו מפעילה יונייטד את המספר הגדול ביותר של קווים ישירים מכל חברת תעופה אמריקנית אחרת.

מנכ"ל יונייטד איירליינס בישראל אבי פרידמן, אמר: "אנו גאים בהכרזה זו המשתקפת מלוח הטיסות המתרחב של החברה, ומצפים בכיליון עיניים להציע ללקוחות שלנו עוד אפשרויות טיסה שיחברו את ישראל לארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully