וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה כשהטיגריס הותקף על ידי אחת החיות הקטלניות ביותר בעולם?

8.12.2020 / 0:01

שמורת טיגריסים בהודו הפכה לזירת קרב כשטיגריס בנגאלי שנח לו על שפת אגם הותקף על ידי אחד הדובים הקטלניים באסיה בקרב שנמשך כמעט 30 דקות. לא תאמינו איך הקרב הזה נגמר

טיגריס בנגלי בקרב מול דוב שפתני/Mediadrumimages / Arpit Parekh)

תיעוד דרמטי ונדיר במיוחד מציג מה קורה כשטיגריס בנגלי נופל קורבן להתקפה פראית של אחד מהדובים הקטלניים בעולם. התיעוד, שצולם על ידי מדריך קבוצת תיירים בשמורת הטיגריסים טודובה אנדארי שבהודו, מראה את שני הטורפים נאבקים אחד בשני ליד נהר במשך כמעט 30 דקות. התוקף, דב שפתני, אחת החיות הקטלניות ביותר שניתן למצוא בעיקר בהודו לפי הנשיונל ג'אוגרפיק. הדוב מחשב לדוב אלים וחם מזג והוא אחראי ליותר מקרי מוות של בני אדם מאשר כל זן אחר של דובים בעולם.

הצלם, ארפיט פרח בן ה-33, היה זה שתפס את העימות הנדיר. הטיגריס הבנגלי נראה כשהוא מפיל את הדב לרצפה, ובאופן זמני משיג את היתרון במאבק, לפני שהדב בגובה 1.80, שנראה פצוע, מתחיל לתקוף את הטיגריס עם הטלפיים והשיניים שלו, וגורם לחתול הענק לנוס.

צפו בתיעוד המלא של הקרב

הקרב התרחש פחות מקילומטר מהמקום בו היה הרכב של ארפיט שמגדיר את הרגע "כפעם בחיים". "הטיגריס נהנה משנת אחר הצהריים שלו, כשלפתע הוא הותקף", שיחזר ארפיט, "שמענו קולונות והבנו שהוא נקלע לקרב עם דב שפתני. מהר מאוד הם יצאו מהמקום בו הטיגריס היה ועברו לנהל קרב בשטח פתוח. הטיגריס הצליח לתפוס עם שיניו את הדב וחשב שהוא יהרוג אותו, אבל הוא הותש וברח. הדב המדמם הצליח לנשוך אותו ברגל".

ארפיט סיפר שהטיגריס והדב ששקל כ-100 קילוגרם בסופו של דבר החליטו להפסיק את הקרב והתפנו כל אחד לדרכו, "זה היה רגע של פעם בחיים לצפות בו, ומראה עד כמה החיים ביער קשים", הוא מספר, "תראו מה שתי החיות היו צריכות לעשות כדי להגיע למים, הם הגיעו למצב של כמעט מוות. זה מראה עד כמה חיוני המקור של המים".

עוד בוואלה!

פחד אלוהים: תיירת ניגשה להצטלם עם דוב - וזה כמעט נגמר באסון

לכתבה המלאה

מי אתה דוב שפתני?

על פי נשיונל ג'אוגרפיק, הדובים השפתניים יכולים להגיע לגובה של 1.80 מטר ונמצאים ב-19 מתוך 36 המדינות של הודו. עיקר התזונה שלהם זה הטרמיטים, ואנטומיית המין מתואמת לכך: שפות הפה חסרות שיער ובולטות. מספר שיניים חותכות חסרות, כך שישנו מרווח בפה דרכו יכול הדוב למצוץ את הטרמיטים. קולות המציצה נשמעים ממרחק 100 מטרים. מזונם כולל גם ביצים, חרקים שונים, חלות דבש, נבלות ושאר דברים. באזור נפאל אוכל המין פירות רבים. בשל מזונו הנמצא תמיד, לא סובל המין מרעב וממחסור בניגוד לדובים אחרים. מבנה גופו הקטן אינו צורך אנרגיה רבה, ולכן מזונו מספק אותו. הוא גם אינו זקוק לשנת חורף כדי גם לשמר את כוחו.

הדוב חולק את מקום מחייתו עם האדם. הוא נחשב לדוב אלים וחם מזג, לעיתים קרובות פוגע ביבולים ועל כן צדו אותו החקלאים במשך שנים רבות. כיס המרה ושאר חלקים בגופו משמשים מרכיבים ברפואה הסינית. הדוב השפתני היה בין הראשונים ממשפחת הדובים שאולף, והוא היה הדוב הרוקד הראשון. כיום נותרו רק 10,000 פריטים והמין נחשב כפגיע ביותר. באנגלית הוא נקרא Sloth Bear (דוב עצלן) כיוון שהחוקרים הראשונים שהגיעו למקום מחייתו, בשנת 1700 לערך ראו אותו מרחוק נתלה על ענף (התנהגות שטרם נצפתה), ובתחילה נראה להם כסוג של החיה הקרויה עצלן. רק ב-1810 כאשר הביאו את הדובים לאנגליה, התברר שיוכו האמיתי. למרות השם, המין אינו איטי והוא מגיע למהירות אדם, אך הליכתו מסורבלת קמעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully