וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא של החיטוי: נורות אולטרה-סגול יותקנו ברכבת התחתית של לונדון

יותר מ-200 נורות אולטרה-סגול יוצבו בתחנות העמוסות ביותר של העיר, במטרה לחטא את המקום שבו כולם חייבים לגעת כדי לנוע בביטחה: המעקות של המדרגות הנעות. כעת נשאר רק לברר האם זה באמת עובד

בווידאו: אלפי מפגינים מחו בלונדון על מגבלות הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: אלפים הפגינו בלונדון במחאה על מגבלות הקורונה, 26.9.20)

הטכנולוגיה הזו אינה חדשה, אבל כעת, בימי מגפת הקורונה, היא זוכה לחיים חדשים ברכבת התחתית של לונדון: חיטוי באמצעות קרינת אולטרה-סגול (UV).

בימים אלו מתקינים בתחנות ה"טיוב" הלונדוני יותר מ-200 מתקני חיטוי מסוג זה, המסוגלים לקטול נגיפים מסוגים שונים, וזאת במטרה לנסות ולגדוע את שרשרת ההדבקה.

אתר לונלי פלנט מדווח כי מכשירי החיטוי החדשים יוצבו לצד המדרגות הנעות בכמה מהתחנות התת-קרקעיות העמוסות ביותר בעיר, בהן תחנת King's Cross St Pancras, תחנת Victoria, תחנת London Bridge ואחרות. בסך הכל, המתקנים יוצבו בכרבע מהמדרגות הנעות שבמערכת הטיוב בלונדון. כדי לחסוך באנרגיה, נורות האולטרה-סגול יידלקו רק כאשר המדרגות יהיו בתנועה.

המתקנים מיועדים לחטא באופן רציף את המעקות של הדרגנועים, וההחלטה על השימוש בהם בתחנות הרכבת התחתית, מתרחשת לאחר פיילוט דומה שנערך במשך שישה שבועות בנמל התעופה הבינלאומי הית'רו שבלונדון. באותו פיילוט, נמצא כי המערכת קטלה בהצלחה נגיפים ואף שיפרה את רמת הניקיון הכללית של המעקות, בכ-50 אחוזים לפחות.

עם זאת, טרם הוכח באופן ודאי כי גם את נגיף הקורונה ניתן לחסל באמצעות קרינת אולורה-סגול, מאחר שטרם בוצעו ניסויים מדעיים בנושא. מאידך, ידוע כי נגיפי קורונה מדורות קודמים, חוסלו באמצעות שיטה זו.

הרכבת התחתית בלונדון. רויטרס, רויטרס
חיטוי באמצעות קרינת אולטרה-סגול יותקן בתחנות. הרכבת התחתית בלונדון/רויטרס, רויטרס

להפחית את כמות הפציעות והנפילות

"בכל מקרה, כבר יש לנו פרוטוקול ניקוי קפדני בכל התחנות שלנו, אך אנו מחויבים להמשיך ולעשות את כל מה שביכולתנו כדי להבטיח שרשת התחבורה שלנו תהיה נקייה ככל האפשר", אומרת אסתר שארפלס (Esther Sharples), מנהלת התפעול של הרכבת התחתית בלונדון. "כמחצית מהפציעות שמתרחשות בתחנות, קשורות לשימוש במדרגות הנעות, ובמהלך המגפה, גילינו כי חלק מהנוסעים נמנעים ולגעת במעקות של המדרגות. אנו מקווים כי התקנת מכשירי החיטוי החדשים הללו, יחד עם האפשרות להשתמש במתקני חיטוי ידיים, תביא לבניית אמון מחודש מצד הנוסעים".

אגף התחבורה של עיריית לונדון הצהיר כי הוא מבצע באופן רציף בדיקות סדירות בתחנות הרכבת התחתית, כולל דגימת אוויר ומשטחים. כמו כן, נעשה שימוש בפתרונות חיטוי מתקדמים, בדומה לאלו שמצויים בבתי חולים, וכן הוצבו אלפי מתקנים לחיטוי ידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully