וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוע לישראל: 60% מהאמריקנים לא יטוסו בחצי השנה הקרובה

סקר חדש של ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א), מצא שרוב האמריקנים יחכו יותר משישה חודשים לפני שהם ישובו לטוס לחו"ל, וזו בשורה רעה לישראל שהתיירות שלה תלויה קודם כל באזרחי ארה"ב

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידאו: נתניהו נועד עם ראש ממשלת יוון: היעד לפתיחת השמיים - 1 באוגוסט

אם אתם חושבים שהאמריקנים יחזרו לישראל בחודשים הקרובים? אל תבנו על זה. סקר חדש מצא שמרבית האמריקנים ימשיכו להימנע מטיסות גם לאחר הסרת ההגבלות הקשורות לקורונה במדינה.

באתר החדשות בלומברג דווח כי מחקרים של ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א), מצאו כי רק 45% מהנשאלים מוכנים לחזור לשמיים תוך חודשיים מרגע הסרת ההגבלות. משמעותו של הנתון הוא ירידה מ-60% באפריל, מה שמצביע על כך שהנוסעים הופכים להיות זהירים יותר ככל שהמגיפה חולפת והנחיות הקורונה מתחילות פחות להגביל את תנועת האנשים בארה"ב.

- לא ציפינו למחירים כאלה: כמה יעלה לנו לטוס ליוון וקפריסין החל מה-1 באוגוסט?

"יותר מהכל, הצרכנים החלו לתנהל בזהירות רבה, ולפי הסקר יש לנו רוב שאומר שהם יחכו יותר משישה חודשים לפני שהם ישובו לטוס", אמר הכלכלן ראשי של יאט"א בריאן פירס. "הסקר מספר לנו שהנוסעים זהירים למדי".

מדובר בבשורה רעה מאוד לתיירות הישראלית, שכן התיירות מארה"ב היא הראשונה במעלה בקרב מספר התיירים שבאים לארץ בכל שנה. ב-2019 נכנסו לישראל יותר ממיליון תיירים (21%) מתוך כ-4.6 מיליון תיירים שהגיעו לישראל. מדובר על משלחות של צליינים אוונגליסטים, משלחות "תגלית" ושאר תוכניות של נוער יהודי, כמו גם יהדות ארה"ב שלה קרובי משפחה רבים בארץ.

הסקר של יאט"א מצא גם, כי ההזמנות החדשות לטיסות ירדו ב-82% לעומת שנה שעברה, ואנשים מבלים פחות זמן בתכנון החופשות שלהם. 41 אחוזים מהנשאלים הזמינו את הטיסה שלהם בתוך שלושה או פחות ימים מיום הטיסה בחודש שעבר, לעומת 18% בשנת 2019. לפי האתר, אנשים עשויים לחזור בזהירות לטוס טיסות-פנים בתוך ארה"ב, אך הביקוש לטיסות ארוכות טווח נותר קרוב לאפס.

נוסעים בשדה תעופה בניו יורק, עוטים מסיכות נגד מגיפת הקורונה. 29 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
יקח עוד חודשים עד שנראה אותם שוב. נוסעים בשדה תעופה בניו יורק בחודש מרץ/רויטרס, רויטרס

דווקא הזמנת מלונות במדינה עלתה

בעוד אמריקאים נותרו מהוססים לגבי טיסות לחו"ל, נתונים אחרים במדינה מראים שהזמנות של חופשה במלונות וטיולים ברכב הולכים ומתרבים, גם לאחר שענף התעופה נעצר כמעט לחלוטין ככל שמקרים של הידבקות בקורונה התגברו ברחבי העולם.

מספר הטיסות בארה"ב צנח באפריל האחרון ב-97% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אולם, בהזמנת מלונות נראו סימני חיים חדשים כאשר אחוזי ההזמנות עלו ל-37% בשבוע שהסתיים ב-30 במאי - קפיצה מ-22% שנראו בשבוע השני של אפריל. עם זאת, המספרים האלה הם עדיין ירידה של 43% מהתקופה המקבילה בשנת 2019, מה שמצביע על כך שלא כולם מוכנים להזמין את החופשה הבאה שלהם, מכיוון שיש החוששים מהתפרצות גל שני של המגיפה בארה"ב.

למרות ההתאוששות הקלה, במשרד התחבורה האמריקני צופים כי חברות התעופה יפסידו 84 מיליארד דולר בשנת 2020 ו-16 מיליארד דולרים נוספים בשנת 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully