וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי בבניאס? יפן מעודדת את תושביה לעבוד מהטבע. ויש אפילו וויי-פיי

ביפן פיצחו את הנוסחה: כך עובדים ביעילות, שומרים על ריחוק חברתי וגם נהנים בטבע. עמדות העבודה הבלתי שגרתיות כוללות אוהלים בטבע, גישה לאינטרנט, נקודות חשמל ואפילו הזמנת אוכל עד ל"משרד"

בווידאו: יושידו סוגה זכה בבחירות להנהגת מפלגת השלטון ביפן/צילום: רויטרס

(בווידאו: נבחר ראש הממשלה החדש של יפן, ספטמבר 2020)

בימים שבהם יפן, כמו שאר המדינות בעולם, מתאימה את עצמה לשגרה חדשה לנוכח החיים תחת מגבלות נגיף הקורונה, רבים החלו לעבוד מהבית. לצד שגרת עבודה חדשה זו, החלו שמורות הטבע במדינה לפתות את עובדי המשרדים לצאת ולעבוד מלב הטבע.

זאת כחלק מתוכנית נרחבת, שנועדה למצוא פתרונות שיאפשרו ריחוק חברתי מבלי לזנוח את העבודה.
מגזין Insider מדווח כי מספר שמורות טבע ביפן התקינו נקודות גישה לאינטרנט אלחוטי ואף הקימו עמדות עבודה להשכרה, המצויים בבתי מלון, כמו גם באתרי קמפינג שונים. כל זאת, בתמיכתו של משרד הסביבה היפני.

"אנו מעוניינים שאנשים יעבדו מרחוק בעודם חווים מנוחה ורוגע בטבע, הרחק מחיי היומיום הרגילים שלהם", אומר גורם רשמי במלון הנופש Kyukamura Kishu Kada, הממוקם בשמורת הטבע סטונייקאי (Setonaikai), שמורת ענק שבה כפרי דייגים ציוריים. שמורות טבע נוספות שהצטרפו למיזם החדש כוללות את שמורת אסו-קוג'ו (Aso-Kuju), שבה הרי געש פעילים ושמורת ניקו (Nikko), שמציעה מרחב מיוער על המשתרע צלע הר.

שמורת ניקו ביפן. Shutterstock, ShutterStock
מה רע לעבוד מכאן? שמורת ניקו ביפן/ShutterStock, Shutterstock

בבוקר עובדים, בערב שטים בקאנו

יזמי התוכנית קבעו עוד כי כל שמורה ושמורה תקבע בעצמה כיצד לקדם את המיזם, וכיצד ליישם בשטח את כל הדרוש לעבודה מרחוק. וכך, חלק מהשמורות החליטו על הקמת אתרי לינה שבהם מרחבים המיועדים לעבודה.

אלו ניתנים להשכרה לפי שעות. ויש גם שמורות שמקימות עמדות עבודה ממש בלב בטבע הפתוח, תחת כיפת השמים. הן מציעות אוהלים, נקודות חשמל לטעינה וכמובן, וויי-פיי.

תחנות העבודה הזמניות וה"טבעיות" הללו מוקמות ומפורקות בידי עובדי השמורות לפי דרישה. ניתן אפילו להזמין אליהן אוכל, ובכך להתמקד בעבודה ללא הסחות.

שמורת הטבע סטונייקאי ביפן. Shutterstock, ShutterStock
שמורת הטבע סטונייקאי/ShutterStock, Shutterstock

"הרעיון הוא להציע לאורחים שלנו תוכנית שבה הם יוכלו לעבוד בשעות הבוקר, וליהנות מפעילויות כגון הליכה בטבע או שיט בקאנו עם בני משפחותיהם, בשעות אחר הצהריים", אמר אותו גורם.

התוכנית החדשה פעלה כפיילוט ראשוני בחודשים אפריל עד יולי, והיא הוכחה כיעילה, והתקבלה באהדה על ידי העובדים שהשתתפו בה. כעת היא פועלת בהיקף נרחב ומלא.

יפן אינה המדינה היחידה שמעודדת עבודה מאתרי טבע ונופש. הן ברמודה והן ברבדוס שבקריביים, מציעות ויזה ייחודית לעובדים מקצועיים ולסטודנטים מרחבי העולם, המעוניינים לשלב עבודה וחופשה בעת ובעונה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully