וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוק כזה: גור קנגורו שהתייתם מאמו בסגר, עבר לגור אצל המטפלת שלו

"מאווי", גור קנגורו בן 8 חודשים, התייתם לאחרונה מאימו ומזה כחודש גדל בביתה של מטפלת מהגן גורו, שהוכשר במיוחד עבורו. הגור מתרגל לעולם שמחוץ לכיס, ובקרוב, כך אומרים בגן, הוא ייקלט ויצטרף לשאר הלהקה

גור קנגורו אצל המטפלת מהגן גורו/צילום: דנה נצרניקוב

כשבוע לפני ראש השנה, רגע לפני שמדינת ישראל נכנסה לסגר שני, התרחשה דרמה קטנה בגן גורו שבעמק המעיינות. "מואנה", אחת מנקבות הקנגורו שסבלה מבעיה בריאותית, לא שרדה לאחר מאמצים רבים וטיפול ורטינרי צמוד. בכיסה גדל "מאווי", גור קנגורו בן 8 חודשים, שעדיין היה זקוק לטיפול אימו.

בקרב מטפלי בעלי החיים של הגן היה חשש כבד להישרדותו של הגור. "תהליך ההתפתחות של הגורים אורך מספר חודשים שבהם הגורים יוצאים ונכנסים לכיס של אימם ולאט לאט מתרגלים לחיות בעולם שבחוץ", מספרת אורית ידיד, המטפלת הראשית של בעלי החיים בגן.

גור קנגורו אצל המטפלת מהגן גורו. דנה נצרניקוב,
היה חשש כבד להישרדותו. גור הקנגורו שהתייתם/דנה נצרניקוב
גור קנגורו אצל המטפלת מהגן גורו. דנה נצרניקוב,
כבר כמעט חודש הקנגורו גדל ומתפתח בבית, שהוכשר במיוחד עבורו/דנה נצרניקוב

"מעין תחליף לאמא"

בגיל 8 חודשים גור הקנגורו עדיין זקוק לאימו, בשלב זה הגור עוד יונק ודורש את ההגנה שיש בכיס של אימו עד גיל 11-10 חודשים שבו הוא כבר עוזב את הכיס לתמיד. מגיל 7 חודשים הגור מתחיל ללמוד להיות עצמאי, כאשר הוא יוצא ונכנס מכיס אימו לאורך כל שעות היממה.

עם תחילתו של הסגר, צוות המטפלים של הגן נאלץ לחשוב יצירתי ומהיר, והכי חשוב - לטובת הישרדותו של הגור הקטן. "לא הייתה אפשרות להשאיר את הקנגורו לבד בגן ללא השגחה, והוא חייב טיפול של 7\24, מעין תחליף לאמא שתאכיל ותדאג לכל צרכיו", מספרת אורית.

דנה, מטפלת היונקים, לקחה על עצמה את המשימה לשמש כאומנה ולדאוג לגור הצעיר עד שיוכל לחזור ללהקה הגדולה ולהסתדר בכוחות עצמו.

כבר כמעט חודש הקנגורו גדל ומתפתח אצל דנה בביתה, שהוכשר במיוחד עבורו. שלוש פעמים בשבוע הוא עובר בדיקות אצל הווטרינר, זאת כדי לבדוק שלמרות שהוא בלי אימו בחודשים הקריטיים של חייו, עדיין מקבל את התנאים הדרושים לו כדי לגדול. כמו כן, מדי יום מגיעה דנה ביחד עם הגור לגן וחושפת אותו לשאר חברי הלהקה.

גור קנגורו אצל המטפלת מהגן גורו. דנה נצרניקוב,
בגיל 8 חודשים גור הקנגורו עדיין זקוק לאימו/דנה נצרניקוב
גור קנגורו אצל המטפלת מהגן גורו. דנה נצרניקוב,
"הוא חייב טיפול של 7\24, מעין תחליף לאמא". גור הקנגורו/דנה נצרניקוב

הקנגורו מתפנק בכיס חלופי מבד

"מעבר לטיפול המסור לגור, נדרש לתת לו את התחושה של כיס חלופי", מוסיפה אורית. "כחלק מהציוד הטיפולי שיש בגן, ישנם גם כיסים מלאכותיים מבד. כמו כן, בחודש פברואר האחרון, קיבל הגן תרומה מגן תמי בטאט בירושלים של מספר כיסים שנתפרו למטרה זו".

הגור הקטן ישן ומעביר את יומו בכיסים המלאכותיים, מקבל את תחושת הביטחון הקרובה ביותר לחיים עם אימו. בגן גורו מעריכים, שבעוד כשלושה חודשים יוכל הגור להתחיל בתהליך השתלבות בלהקה הגדולה שחיה בגן ולגדול באופן עצמאי. "כמובן לא כל אחד יכול לגדל קנגורו בבית או כל חיית בר אחרת", מדגישה אורית. "במקרה המיוחד הזה, מדובר במטפלת בעלת הכשרה מתאימה ואישור זמני ומיוחד שהתקבל מהרשויות המוסמכות לעניין זה".

בימים אלו גן גורו סגור למבקרים בהוראות הממשלה, עם שחרור המגבלות וקבלת אישור לפתוח גני חיות בישראל, הגן ישוב לקבל קהל לפי הנחיות התו הסגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully