וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידו שלום לקיסרית מירושלים: הפרפר הגדול ביותר בישראל תועד בבירה

11.10.2020 / 15:07

קיסרית הקטלב, הנחשבת לפרפר היום הגדול בישראל ואירופה ומוטת כנפיה מגיעה ל-10 ס"מ, מוכרת יותר בהרים אבל תועדה לראשונה בתוך ירושלים. "זה כנראה הודות לעצי הקטלב שניטעו בעיר בשנים האחרונות", אומר הצלם שתפס אותה בעדשה בלבד

פרפר קיסרית הקטלב. אבנר רינות, החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
פרפר היום הגדול בארץ. קיסרית הקטלב, בשבוע שעבר/החברה להגנת הטבע, אבנר רינות, החברה להגנת הטבע

הקיסרית עולה לירושלים: קיסרית הקטלב, הנחשבת לפרפר היום הגדול בישראל ואחד היפים שבהם, צולמה בשבוע שעבר צולם לראשונה בתחנה לחקר ציפורים בירושלים ע"ש נילי ודוד של החברה להגנת הטבע.

הפרפר, שצולם על ידי אבנר רינות, סוקר ביחידת סקרי טבע עירוניים בחברה להגנת הטבע, נחשב לשכיח בחודשי הקיץ והסתיו בהרי ירושלים, אך אוכלוסיותיו מופיעות בשטחים פתוחים נרחבים, בהם בית-גידול של חורש ים-תיכוני עשיר עם כתמים גדולים של עצי קטלב מצוי, הפונדקאי (הצמח ממנו ניזונים זחלי הפרפר) של מין זה בישראל.

נקבת הפרפר גדולה בהרבה מן הזכר: מוטת כנפיה היא 108-100 מ"מ (כ-10 ס"מ), בעוד שמוטת כנפיו של הזכר היא 84-80 מ"מ.

רינות מסביר, כי הקיסרית שכיחה באזורי ההר הגבוהים, מהגליל העליון, דרך הכרמל והשומרון ועד להרי יהודה, אך בעיר הגדולה ירושלים התצפיות במין זה נדירות מאוד ועל כן ההתרגשות הרבה. "בסתיו, פרפרים בוגרים נוטים לשוטט ומגיעים גם מחוץ לתחום התפוצה הרגיל שלהם, גם לאזורים נמוכים יותר כדוגמת הדום שומרון וכדומה, וההפתעה היא שהקיסרית הגיעה אלינו רק עכשיו. הקיסרית אולי נמשכה לתחנה הודות לעצי הקטלב שניטעו בה במהלך השנים האחרונות", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully