וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טינפת את השמורה? תקבל את הזבל שלך בדואר הביתה

לפקחי הטבע בתאילנד נמאס: מטיילים שמטנפים את השמורה הזו, מקבלים את הזבל שלהם בדואר, הישר לביתם. האם זה יעבוד גם בישראל?

קופנגן תאילנד/באדיבות משפחת רוזנטל - OLO - Only Live Once

(בוווידאו: כך נראים חייהם של ישראלים בתאילנד בתקופת הקורונה)

אם היו מיישמים את הרעיון הבא בישראל, יש סיכוי רב ששירותי הדואר שלנו היו קורסים תחת העומס.
מספר מטיילים שערכו לינת קמפינג בפארק הלאומי קאהו יאי (Khao Yai) שבתאילנד, קיבלו לאחורנה מזכרת לא שגרתית משהותם בשמורה. צוות הפקחים, באישור פקידי ממשל מקומיים, ארז את האשפה שאותם מטיילים הותירו אחריהם, ושלח אותה באמצעות הדואר הישר אל ביתם. זאת כחלק מהמלחמה במפגעי האשפה שנערמים בשמורה.

השמורה ממוקמת כ-160 ק"מ צפונית-מזרחית לבנגקוק. היא הוכרזה אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ובה עולם חי עשיר, הכולל ציפורים ממינים רבים, וכן פילים ונמרים.

אתר Insider מדווח כי משלוחי האשפה, שכללו בקבוקי פלסטיק ושקיות ריקות של חטיפים, נשלחו לביתם של הנופשים בצירוף מכתב קצר: "שכחתם בפארק חלק מהפריטים שלכם".

את המהלך המקורי מוביל שר משאבי הטבע והסביבה של תאילנד, ורווואט סילפה-ארקה (Varawut Silpa-archa), שאף פרסם לאחרונה פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא חידד את חשיבות השארת הטבע נקי, בכדי להימנע מההשפעה שיש לאשפה על בעלי החיים. "אם לא נאסוף אחרינו, אני אישית אאסוף את הזבל, אשים אותו בארגז ואשלח לכם אותו הביתה למזכרת".

הפארק הלאומי קאהו יאי בתאילנד. Shutterstock, ShutterStock
אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. מטיילים בפארק הלאומי קאהו יאי בתאילנד/ShutterStock, Shutterstock

העונש על השלכת אשפה בטבע: עד חמש שנות מאסר

יום לאחר פרסום הפוסט, המשיך ועדכן השר במצב, ואף העלה תמונות עם האשפה הארוזה. "הזבל שתיירים השאירו אחריהם בשמורה ארוז כעת בקופסה, והוא מוכן לשוב לבעליו. השלכת אשפה בשמורת טבע היא פשע".

בנוסף, השר התאילנדי פירט בפוסט שפרסם את התקנות השונות הנוגעות להשלכת אשפה בשמורות טבע, וציין כי מי שפוגעים בטבע עלולים לעמוד בפני עונשים של עד חמש שנות מאסר, קנס של 16,000 דולרים או שני העונשים גם יחד.

צוות השמורה איתר את משליכי האשפה באמצעות הטפסים שעמם השכירו את ציוד הקמפינג, כמו גם בזכות אריזת תרופת מרשם שהם הותירו אחריהם.

הפארק הלאומי קאהו יאי בתאילנד. Shutterstock, ShutterStock
"השלכת אשפה בשמורת טבע היא פשע". צבאים מנשנשים אשפה בפארק הלאומי קאהו יאי/ShutterStock, Shutterstock

"חיות הבר החלו להתאושש מתיירות-היתר"

"אנו מברכים את הפארק הלאומי קאהו יאי ואת השר למשאבי הטבע והסביבה על מחויבותם לשמור על היופי והבריאות הסביבתית של משאבי הטבע בארצנו", אומרת מנהלת רשות התיירות של תאילנד, קארינייה קיאטלפנצ'אי (Charinya Kiatlapnachai). "שמורות הטבע של תאילנד, וחיות הבר המאכלסות אותן, החלו להתאושש מתיירות-היתר בחצי השנה האחרונה, והמחווה שעשה השר אמורה להבטיח שכולנו נעשה את חלקנו כדי שארצנו תישאר נקייה, יפה ובטוחה".

שמורת הטבע קאהו יאי היתה סגורה למבקרים מאז תחילת התפרצות מגפת הקורונה במדינה, והיא נפתחה שוב לביקורים בתחילת חודש יולי, למספר מבקרים מוגבל באמצעות מערכת הזמנות ייעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully