וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי המכוער בטבע: קוטף פרחים שאסור ומשאיר זבל ביער

מטיילים ישראלים טינפו בסוף השבוע חניון פיקניקים באחד מיערות הכרמל, וכל זאת כשיש פחי אשפה בסמוך להם. ואם זה לא מספיק, הם קטפו כלניות, צבעונים ורקפות ושמו בצנצנת על השולחן כדי שיהיה להם יפה

הישראלי המכוער מטנף את חניון רקית וקוטף פרחים ביערות הכרמל. אלברט קשת, מערכת וואלה! NEWS
המטיילים קטפו פרחים שאסור ושמו בצנצנת שיהיה להם יפה. חניון רקית בכרמל/מערכת וואלה! NEWS, אלברט קשת

זו העונה היפה ביותר לטיולים בארץ, והכל פורח. אבל את היופי הזה הרסו בסוף השבוע שעבר חבורה של ישראלים שיצאו לטבע, אבל לא ידעו לשמור עליו.

ביום ראשון האחרון יצא אלברט קשת מכוכב יאיר לטייל ביערות הכרמל. כשהגיע לחניון רקית הוא גילה מחזה מכוער מאין כמוהו. החניון הפופולרי, שבו שולחנות פיקניק, ברזיות, שירותים ואפילו פחי אשפה, הושאר כמו אתר פסולת אחד גדול, כשאשפה זרוקה על האדמה ואריזות של קרטוני ביצים, צלחות חד-פעמיות, מזלגות וכוסות נייר "קישטו" את החניון שבלב הטבע.

"הגעתי לחפש פרחי סחלב, נכנסתי לחניון וקיבלתי שוק", סיפר אלברט בשיחה עם וואלה! "זה חניון קטן ומסודר עם פחי אשפה שמתוחזק על-ידי קק"ל, כשמסביב יש יערות בשיא הפריחה וצמחי בר יפהפיים שפורחים כרגע, כמו גם חיות שמסתובבות חופשי. כ-80 אחוזים מהשולחנות היו מלוכלכים עם צלחות פזורות על-פני השטח וזה היה נורא".

לא רק שאותם מטיילים טינפו את היער, הם הוסיפו חטא על פשע וקטפו פרחי בר שאסור בתכלית האיסור לקטוף, כמו כלניות, צבעונים ורקפות. "צילמתי את הטינוף, ואז ראיתי שהם קטפו פרחים ושמו במעין צנצנת על השולחן והשאירו הכל ככה. כל החניון היה מטונף, גם בתוך היער ובקבוקים ואשפה הושארו לאורך השבילים".

הישראלי המכוער מטנף את חניון רקית וקוטף פרחים ביערות הכרמל. אלברט קשת, מערכת וואלה! NEWS
יש פח, אז למה לא להשתמש בו? חניון רקית בכרמל בסופ"ש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אלברט קשת
הישראלי המכוער מטנף את חניון רקית וקוטף פרחים ביערות הכרמל. אלברט קשת, מערכת וואלה! NEWS
קרטון ביצים, וכלים חד-פעמיים. ככה השאירו המטיילים את הכרמל/מערכת וואלה! NEWS, אלברט קשת

"מטיילים פורשים מחצלות וגזיות על הפרחים"

לדבריו של אלברט, הוא פגש את אנשי קק"ל, שהגיעו על הבוקר כדי לאסוף את האשפה. "הם אמרו שזה נורמלי", הוא מספר. "שזה כל שבוע ככה. הם אספו מעל 30 שקים ירוקים של אשפה, וכל האבסורד שיש בחניון פחי אשפה גדולים. למה לא זרקו את הזבל לפח?"

אלברט העלה את הצילומים לפייסבוק שלו, בתקווה שהמעשה ייחשף ויביא לשינוי. "מסתבר שזה ככה בהרבה מקומות בארץ", הוא מוסיף, "ויש אנשים שמשאירים הרבה לכלוך. הקטע של פרחי הבר שנקטפו ממש הרגיז אותי. גם באזור מגוריי, בכוכב יאיר, יש יער שבו אתה רואה מטיילים פורשים מחצלות וגזיות על הפרחים וזה קורה כל שבת, ואנחנו (תושבי האזור - ז.ר) עושים משמרות ביער ומעירים להם שלא ייכנסו ויהרסו את הפרחים. אני לא מבין למה אין פקחים שמסתובבים בשבתות במקומות האלה?"

בינתיים החניון של קק"ל נוקה על-ידי פועלי הניקיון, אבל מה קורה במקומות שבהם אין מי שיינקה?! כשאתם יוצאים לטבע, אנא קחו איתכם את מה שאתם מביאים, ואל תקטפו פרחים מכל סוג שהוא. השאירו את הטבע כמות שהוא, כדי שיהיה לכולנו לאן לחזור גם בפעם הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully