וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סטנדרטים כפולים": לסטודנטית עם "המחשוף" לא הותרה כניסה למוזיאון המציג אמנות עירום של נשים

15.9.2020 / 0:01

סטודנטית בת 22 התלוננה על הסטנדרטים הכפולים של מוזיאון ד'אורסה בפריז, לאחר שנאמר לה לא להיכנס למוזיאון המציג עירום של נשים - בגלל שלבשה שמלה עם מחשוף בולט

תערוכת "האדם הערום באמנות מהמאה ה-18 ועד היום" שהוצגה במוזיאון ד'אורסה בפריז/Musée d'Orsay

מבקרת במוזיאון ד'אורסה המפורסם לאמנות בפריז, שמכיל מגוון יצירות אמנות של נשים עירומות, הגיבה בזעם לאחר שהורתה לכסות בז'קט את המחשוף שלה לפני כניסתה למקום. ג'ין הסטודנטית בת ה-22 הגיעה למוזיאון ד'אורסה המפורסם עם חברתה ולהפתעתה נאסר עליה להיכנס למוזיאון בטענה שהשמלה שלה "פרובוקטיבית מדי". היא לא האמינה לגודל האירוניה כשנעצרה בכניסה למוזיאון המציג עירום של נשים - בגלל המחשוף שלה. מאוחר יותר פרסמה פוסט בו יצאה נגד "הסטנדרטים הכפולים" של המוזיאון.

"היום הייתי קורבן, מול כולם, לאפליה מינית על בסיס מבנה הגוף שלי והבגדים שלבשתי בפתח המוזיאון הלאומי ד'אורסה. בפנים: ציורים של נשים עירומות, פסלים של נשים עירומות", היא כתבה בפוסט. ג'ין סיפרה כי צוות העובדים הגברי הקיף אותה בזמן שעמדה בתור לקופות ביום חם במיוחד - וכולם בוהים בשדיה. היא הוסיפה: "אני לא רק השדיים שלי, אני לא רק גוף, הסטנדרטים הכפולים שלכם לא אמורים להוות מכשול לזכות שלי לגשת ולצרוך תרבות וידע". ג'ין הצטלמה עם השמלה "הפרובוקטיבית" במלון ששהתה בו, ממש לפני שהגיעה למוזיאון. "לא הייתה עם זה שום בעיה" אמרה והוסיפה: 'לבשתי את זה כל הקיץ. זו שמלה יפה ואני מרגישה בה טוב".

זו השמלה שלבשה כשהגיעה למוזיאון

נאסר עליה להיכנס למוזיאון עקב המחשוף שלה. TWITTER, צילום מסך
נאסר עליה להיכנס למוזיאון עקב המחשוף שלה/צילום מסך, TWITTER

מה אתם אומרים?

לא מכובד להיכנס ככה למוזיאון
הם ממש הגזימו
1716 משתתפים

ג'ין וחברתה הגיעו בסביבות השעה 16:00 לד'אורסה, המשמש בית לאוצרות אמנות, כולל האוסף הגדול ביותר בעולם של יצירות מופת אימפרסיוניסטיות. "בהגעתי למוזיאון, לא היה לי אפילו זמן להוציא את הכרטיס שלי, מכיוון שהשדיים שלי הפתיעו את הפקיד שאחראי להזמנות", כתבה ג'ין. היא הוסיפה: "הוא ושאר הצוות שם בהו בשדיי באופן די ברור. עמדתי מול מעגל של אנשים ששפטו אותי רק בגלל מה שלבשתי".

ג'ין זעמה במיוחד משום שחברתה לבשה חולצה שחשפה טבור - אך זה לא הטריד אותם. היא הייתה המומה כשאחד מאנשי הצוות אמר לה לטענתה: "תלבשי את הז'קט שלך ואז אני אכניס אותך פנימה. בתוך המוזיאון תעשי מה שאת רוצה, תוריד את הז'קט אם את רוצה. אני מבין אותך, אבל אלה הכללים". ג'ין לא האמינה שקיימים כללים כאלה, אך לבשה את הז'קט שלה בכל מקרה בכדי למנוע מהומה.

מוזירון ד'אורסה פרסם ביום רביעי הודעה לעיתונות ובה נמסר כי "המוזיאון מתחרט על המקרה הזה". בהודעה הם גם התנצלו בפני ג'ין וטענו שהם שוחחו עם הפקיד על התנהגותו.

מוזיאון ד'אורסה. apinya chaijit, ShutterStock
מוזיאון ד'אורסה/ShutterStock, apinya chaijit
תערוכת "האדם הערום באמנות מהמאה ה-18 ועד היום" שהוצגה במוזיאון ד'אורסה בפריז. Musée d'Orsay, אתר רשמי
ובו מוצגת בין היתר תערוכת "האדם הערום באמנות מהמאה ה-18 ועד היום"/אתר רשמי, Musée d'Orsay

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully