וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האי הטרופי שמאפשר ביקורים רק למי שכבר נדבק בקורונה

באיי פרננדו די נורוניה שלחופי ברזיל, המככבים בראש דירוגי האיים היפים בעולם, יבקשו מכם להגיע עם בדיקת נוגדנים חיובית וללא תסמינים. אבל האם באמת יש בכך היגיון?

זיו ריינשטיין על דירוג חופי הרחצה של המגזין Trip Advisor מתוך המהדורה המרכזית 22.2.18/עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דירוג חופי הרחצה של Trip Advisor ב-2018)

ברחבי העולם, נפתחות אט-אט מחדש מדינות לתיירים, על רקע מגפת הקורונה. חלקן אוסרות על הגעת תיירים ממדינות "אדומות", חלקן דורשות בדיקת נוגדנים שלילית וחלקן מחייבות בידוד עם ההגעה אליהן.

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!

אך בקבוצת האיים פרננדו די נורוניה (Fernando de Noronha), השוכנים אל מול חופי ברזיל, מציבים כעת דרישה בהחלט יוצאת דופן: כדי לבקר כאן, עליכם להוכיח שכבר נדבקתם בנגיף (והחלמתם כמובן).
כפי שפורסם לאחרונה בוואלה! תיירות לאחרונה, בארכיפלג קטן זה מצוי חוף באיה דו סtנצ'ו (Baia do Sancho), שזכה בתואר "החוף הטוב ביותר בעולם", על ידי אתר התיירות TripAdvisor. חוף זה אף מככב מדי שנה בראש דירוגי החופים היפים בעולם.

אתר Insider מדווח כי הממשל המקומי בארכיפלג, הנחשב אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, פרסם כי התקנה החדשה בתוקף מ-1 בספטמבר. על-פי ההודעה, על המבקרים במקום להוכיח כי אכן נדבקו בנגיף ולהציג את תוצאותיה של בדיקה שנעשתה לפחות 20 ימים לפני הגעתם: בדיקת PCR (בדיקה מולקולרית) חיובית או בדיקת נוגדנים (בדיקה סרולוגית) חיובית.

טווח ה-20 ימים נקבע בהתאם לתקנות המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בארצות הברית, לפיהן מי שנבדקו וקיבלו תוצאה חיובית, צפויים להחלים בתוך פרק זמן זה.

גילהרמה רושה (Guilherme Rocha), הממונה על הארכיפלג, הודיע על המהלך החדש במסיבת עיתונאים, ותיאר אותו כצעד הראשון בתכניות הפתיחה המחודשת של פרננדו די נורוניה. "זהו השלב הראשון של הפתיחה, ובו תאושר הגעה רק לתיירים שכבר נדבקו בנגיף, החלימו - וכעת הם חסינים מפני הדבקה חוזרת", אמר רושה.

האי פרננדו דה נורוניה ברזיל. ShutterStock
בא לכם? עליכם להוכיח שכבר נדבקתם בנגיף. האי פרננדו דה נורוניה, ברזיל/ShutterStock
פרננדו די נורוניה בברזיל. Thiago Lopez, צילום מסך
לגונה בפרננדו די נורוניה בברזיל/צילום מסך, Thiago Lopez

האם מי שנדבק יהיה חסין?

עם זאת, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, "בשלב זה, החוקרים אינם יודעים בוודאות האם קיומם של נוגדנים מעיד על חסינות עתידית". הצהרה זו מגיעה על רקע מספר מקרים שדווחו בעולם, בהם תועדו הדבקות חוזרות בהונג קונג, בלגיה והולנד.

"אתה בהחלט עלול להידבק שוב", מציין פלוריאן קרמר, מומחה לחיסונים ונגיפים מבית הספר לרפואה של בית החולים "הר סיני" בניו יורק. ד"ר אשיש ג'ה, מנהל בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, מוסיף כי "נוגדנים בגופך עשויים להגן עליך מפני הדבקה חוזרת לפרק זמן קצר. עד כה, הראיות מצביעות על כך שאם נדבקת והחלמת, הרי שתהיה מוגן למשך תקופת זמן כלשהי. איננו יודעים לכמה זמן, ונמצאו מקרים בודדים של נדבקים שעבורם הדבר איננו נכון".

בברזיל, שבה ממוקם הארכיפלג הפופולרי, תועדו עד כה 3,862,311 מקרי הדבקה ו-120,828 מקרי מוות מהמחלה. נכון לסוף אוגוסט 2020, בפרננדו די נורוניה עצמו, נרשמו 93 מקרי הדבקה, וללא מקרי מוות כלל. בשל מגפת הקורונה, האי היה סגור למבקרים מאז אמצע חודש מרץ.

חוף באהיה דו סאנצ'ו ברזיל. ShutterStock
זכה לא אחת בתואר "החוף הטוב ביותר בעולם". חוף באיה דו סאנצ'ו/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully