וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובם של האיים? תאילנד מתכוננת לפתוח את גבולותיה לתיירים

23.8.2020 / 10:09

המדינה שבדרום-מזרח אסיה, תרשה למספר מוגבל של תיירים להגיע אליה מחודש אוקטובר, עם זאת הם יאלצו לענוד על ידם צמידים עם מערכת איקון GPS. בתאילנד נרשמו עד כה 3,390 חולים, ומתו מהמחלה 58 איש בלבד

קופנגן תאילנד/באדיבות משפחת רוזנטל - OLO - Only Live Once

(בווידאו: משפחה ישראלית ש"נתקעה" בתאילנד בימי הקורונה)

תאילנד מתכוונת לפתוח בזהירות את גבולותיה עבור תיירים, בזמן שהיא נאבקת לשרוד תקופה ארוכה ללא מבקרים מהעולם, שאחראים לכשני-שליש מהכנסות המדינה בתיירות.

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!

"הנגיף לא הולך להיעלם במהרה, ואנחנו צריכים לחשוב על הכלכלה", אמר שר התחבורה התאילנדי סאקסיאם צ'ידצ'וב (Saksiam Chidchob) בראיון במדינה שבדרום-מזרח אסיה. לדבריו, על תאילנד לא לפתוח את הגבולות כך סתם, אלא להיות זהירה. "למדינה יש תקציב מוגבל ולכן עלינו להיות בטוחים שאנו יכולים לשלוט במגפה", הוסיף.

ככל הנראה, תאילנד תרשה למספר מוגבל של תיירים בינלאומים להגיע אליה החל מחודש אוקטובר. לדברי השר צ'ידצ'וב, מדובר בתיירים ממדינות שבהן התחלואה נמוכה והם יאלצו לענוד על ידם צמידים עם מערכת איכון GPS, בנוסף לבידוד של 14 יום במלון עם הגעתם למדינה. התוכנית כפופה לבדיקה טרם תצא לפועל.

אישה נופשת במפרץ מאיה ליד האי קופיפי, תאילנד. ShutterStock
בקרוב גם אנחנו? תיירת נופשת במאיה ביי, תאילנד/ShutterStock

אחד המשברים הכלכליים הקשים של אחת המדינות הצומחות באסיה

גבולותיה של תאילנד סגורים לרוב הנכנסים אליה מחו"ל כבר מחודש מרץ. עם זאת, הממשלה ממשיכה לתכנן את פתיחת המדינה לתיירות, שמכניסה כ-20 אחוזים מכלכלתה.

מעבר לתיירות בינלאומית, מנסה הממשלה לקדם תיירות מקומית כשהיא יצאה בתוכנית של מימון של 40 אחוזים מתשלום המלונות במדינה, אולם רק ההוצאה של התאילנדים עצמם במדינה אינה יכולה לפצות על האובדן הכלכלי של המדינה, שחווה את אחד המשברים הכלכליים הקשים של אחת המדינות הצומחות באסיה, שנשענת על שני עמודי התווך שלה: תיירות בינלאומית ומגזר התעשייה והייצור.

משרד האוצר במדינה צופה כי התוצר המקומי הגולמי יצטמצם השנה ב-8.5 אחוזים - הכיווץ הגרוע ביותר בתולדות תאילנד.

עם זאת, בעוד המגיפה גורמת להרס בכלכלה, תאילנד הצליחה לשלוט על התפשטות הקורונה, וזאת מבלי שנרשמו בה מספרי תחלואה גבוהים במשך כמעט שלושה חודשים. בסך הכל נרשמו עד היום (ראשון) 3,390 מקרי תחלואה ו-58 מקרי מוות במדינה של 70 מיליון בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully