וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: כך נשתמש בשירותים במטוס מבלי לגעת

עמדות צ'ק-אין אוטומטיות - יש. מושבים מופרדים - יש. עכשיו מגיע החלק הכי חשוב שדורש מינימום מגע אדם במטוס - תאי השירותים, ויותר ויותר חברות תעופה מאמצות בימים אלה פתרונות שלא יחייבו אתכם ללחוץ על כלום

אלו המקומות הכי מזוהמים במטוס/וואלה! תיירות

בווידאו: אלו המקומות הכי מזוהמים במטוס

השפעות הקורונה משנות את הרגלי הטיסה שלנו - מעטיית מסכות, דרך עמדות צ'ק-אין אוטומטיות ועד קבינה יותר מרווחת במטוס. כה נלקח הנושא ברצינות בקרב חברות תעופה בעולם, עד שיש אפילו כיום סגן נשיא ל"ניקיון גלובלי ובקרוב גם הבשורה החדשה לנוסעים באוויר: שירותים ללא מגע.

בעוד שבשירותים בשדה התעופה בדרך כלל אין מגע עם אמצעי הניקיון, כמו מתקן לסבון, מים ונייר לניגוב ידיים שפועלים באופן אוטומטי, בשירותים בגובה 36,000 רגל עדיין נדרש שימוש בידיים.

כעת חברות תעופה יכולות לבחור להתקין יותר אביזרים ומתקנים נטולי מגע בשירותי המטוס שלהם. בין ההצעות ניתן למצוא מתג מבוקר לרגליים לשטיפת שירותים, מתקן לחיטוי ידיים ופח אשפה שנפתח באמצעות חיישן אינפרא אדום.

דאג רסמוסן נשיא חברת HAECO Cabin Solutions, שנותנת פתרונות אוויריים כאלו, אומר ש"מתקנים אלה מוכרים כבר לצרכנים, ואנו יכולים להמיר את השימוש בהם כך שישתלבו בתאי השירותים המטוסים".

מתקן לחיטוי ידיים אלקטרוני בשירותים במטוס. HAECO Cabin Solutions, אתר רשמי
קיים בקרקע אבל מה עם באוויר? מתקן לחיטוי ידיים אלקטרוני בשירותים/אתר רשמי, HAECO Cabin Solutions

חיישן אסלה המופעל ע"י ניפוף ביד

כך למשל, דוושת הדחת המים בשירותים כבר קיימת בחלק מהמטוסים, ומתקן החיטוי ופח האשפה בתאים עוברים המרה בתקופת הקורונה לכאלו שיוכלו להיפתח עם הרגל או ללא מגע יד. התאמת המתקנים הללו למטוסים פירושה שיקח זמן להתקינם בתאי השירותים, והערכה שהדבר יתרחש בתוך חודשיים, אולם יש כבר כמה דוגמאות שפעילות.

כך למשל, בשירותי מטוס הדרימליינר, בואינג 787, ישנו חיישן אסלה המופעל באמצעות ניפוף ביד, אם כי חלק מהנוסעים מוצאים את המכשיר רגיש מדי ומשתמשים בכפתור ההדחה הידני של הגיבוי. ל-787 יש גם ידיות מגע סביב מושב האסלה והמכסה, מה שמפחית מגע ישיר. באוויר זה פחות מוכר, אבל ביפן, למשל, יש שירותים עם מושבים ומכסים שנפתחים ונסגרים אוטומטית. ההצעה החדשה להדחת המים באסלה בשירותים החדשים במטוסים כוללת כפתור ברצפה שיש ללחוץ עליו עם הרגל.

כיורים אוטומטיים במטוסים כבר די נפוצים, עד כדי כך שחברות תעופה יכולות כעת להתאים את כמות המים ואת משך הזמן שהם זורמים כדי להפחית את צריכת המים ולחסוך במשקל. בסינגפור איירליינס, למשל, יש פחי פסולת שניתן לפתוח גם עם דוושה, אם כי חלק מהנוסעים אולי לא ידעו היכן לחפש אותה בגובה הרצפה.

עוד בוואלה!

ההמלצה החדשה לנוסעים: להפסיק להשתמש בשירותים בטיסות

לכתבה המלאה
אסלה אלקטרונית בשירותים במטוס. HAECO Cabin Solutions, אתר רשמי
לוחצים עם הדוושה, וזהו. אסלה אלקטרונית למטוס/אתר רשמי, HAECO Cabin Solutions

המחיר היקר עלול למנוע התקנה במטוסים

שימוש מוגבל ומשקל נוסף, כמו גם עלות התקנה, עלולים למנוע מחברות תעופה לבחור את אפשרות הדוושה, כשפתיחת פחי האשפה באמצעות אינפרא אדום, כפי שמציעות חברות כמו HAECO, כרוכה בשימוש במתקנים נוספים.

בעוד קבינת הנוסעים והשירותים משתנים, היבט אחד שעדיין לא עבר התאמה משמעותית הוא ידית דלת השירותים. פתרון שקדם לנגיף הקורונה עשוי לעבוד: השתמשו בנייר או מגבון כדי לגעת בידית.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully