וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ האפשרויות הנגמרות: השבוע השחור של התיירות בארה"ב

26.6.2020 / 4:51

בדיסניוורלד העובדים פתחו עצומה הקוראת לא לפתוח את הפארק, חברות התעופה המקורקעות ממילא חטפו בעיטה מהאיחוד האירופי והאיש שהקים את Airbnb מבין: "ענף התיירות ישתנה לנצח". על ארצות הברית עבר שבוע לא קל, שממנו עולה רק מסקנה אחת: החזרה לשגרה נראית רחוקה מתמיד

צילום: רויטרס

במהלך השבוע האחרון יצאו עובדי דיסניוורלד באורלנדו, פלורידה, למאבק. לא, זה לא היה קרב של 7,000 איש כדי לחזור לעבודה בפארק השעשועים הכי מפורסם בעולם. נהפוך הוא, העובדים דרשו מהממשלה לדחות את הפתיחה, שתוכננה ל-11 ביולי. "הווירוס עדיין כאן, ולצערנו המצב במדינה נהיה רק גרוע יותר", נכתב בעצומה, "לא הוגן לחייב אנשים לסכן את חייהם, במיוחד כשיש להם בני משפחה שיכולים להידבק גם כן. אנשים יותר חשובים מרווח".

שלשום בלילה (בין רביעי לחמישי) הודיעה חברת דיסני כי תדחה את הפתיחה של דיסנילנד באנהיים, קליפורניה, שתוכננה ל-17 ביולי, לאחר שבמדינה אובחנו באותה יממה 7,149 מקרים חדשים של קורונה. הפתיחה של דיסניוורלד, לעומת זאת, עדיין מתוכננת וכבר עוררה מחאות רבות ברשת.

המאבק סביב מפעלי דיסני הוא רק הדובדבן שבקצפת הפניקה המחודשת בארצות הברית. לאחר תקופת רגיעה יחסית, הגיע השבוע הנוכחי. בשישה משבעת הימים האחרונים עלה מספר הנדבקים על 30 אלף. הפעם האחרונה שבה נמדדו 30 אלף חולים לפני ה-19 ביוני: 1 במאי.

האמריקנים מנסים למצוא את הדרך החוצה מהמשבר, אבל היא לא תהיה קלה. לאחר לבטים רבים הוכרז על חידוש עונת ה-NBA, שאמורה להיערך באורלנדו החל מ-30 ביולי. פלורידה הייתה הכיוון מלכתחילה בשל היותה מקום בטוח, יחסית, עם כמות הידבקויות נמוכה. רצה הגורל, והיום היא אחת המדינות המדבקות ביותר בארצות הברית. מלקולם ברוגדון, כוכב אינדיאנה פייסרס, נפגש עם קומישינר הליגה אדם סילבר ויממה לאחר מכן אובחן כחולה קורונה. גם שחקנים בקבוצות הפוטבול והבייסבול של טמפה ביי נמצאו חולים.

נוסע של יונייטד איירליינס. GettyImages
הטיסות ריקות והייאוש חוגג. נוסע של יונייטד איירליינס מיוסטון/GettyImages

מכה לחברות התעופה גם בוול סטריט

מה שקורה בווגאס אולי נשאר בווגאס, כמאמר הפתגם, אבל מה שקורה בארצות הברית מקרין על הגלובוס כולו. באיחוד האירופי ערים למצב, ואף על פי שגם שם מנסים לחזור לעניינים, את האמריקנים הם לא כוללים בתוכניות. מדינות האיחוד יפתחו את שעריהן הבינלאומיים ב-1 ביולי, אבל אלא אם יהיה שינוי של הרגע האחרון, תיירים מארצות הברית לא יוכלו לנחות ביבשת הישנה בקרוב. אוסטרליה, אגב, כבר הודיעה ששעריה יישארו סגורים לכל דכפין עד ספטמבר לכל הפחות.

ההחלטה, שעדיין אינה רשמית, מחמירה עוד יותר את מצבן של חברות התעופה והקרוזים. אם לפני שבוע עוד נראתה מגמת התאוששות בשל ציפייה לחזרת הטיסות, בימים האחרונים חטפו החברות מכה קשה בוול סטריט. זוכרים את ה-19 ביוני, התאריך שבו החלה העלייה המשמעותית במספר הנדבקים? מתחילת השבוע ועד יום רביעי מניית אמריקן איירליינס, חברה שנמצאת גם כך בחובות אדירים, ירדה ביותר מ-20 אחוז. יונייטד איבדה כ-18 אחוז מערכה ובואינג ודלתא השילו 10 אחוז. ביום חמישי נרשמו תיקונים, אבל התנודתיות בשוק המניות מעידה על חוסר היציבות וחוסר הביטחון בענף התעופה.

ההחלטה של האיחוד תישקל בכל שבועיים, אבל לא בטוח שגם את הזמן הזה יש ליונייטד, אמריקן ודלתא. בניגוד לחברות מקומיות כמו סאות'ווסט איירליינס, שמתנהלת יחסית טוב בזכות תיירות הפנים, החברות הגדולות זקוקות ליעדים הבינלאומיים. אמריקן, למשל, תבצע ביולי 55 אחוז מהטיסות בתוך ארה"ב בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, אבל רק 20 אחוז מהטיסות הבינלאומיות.

עוד בוואלה!

ענף התעופה היה בטוח שהרע מכל מאחוריו, ואז באה הסטירה הכואבת

לכתבה המלאה
בריאן צ'סקי ממייסדי AIRBNB. Creative Commons
עסק שנבנה במשך 12 שנה קרס תוך חודש. בריאן צ'סקי/Creative Commons

נשיא Airbnb: "ענף התיירות ישתנה לנצח"

כשאנחנו חושבים על טיסות, אנחנו חושבים על תיירות ונופש, אבל מרכיב גדול מהן הוא טיסות העסקים. שימו לב לזה: על פי "ביזנס אינסיידר", הטיסות הללו תופסות רק 15-20 אחוז מנתח הנוסעים, אבל מהוות כמעט 50 אחוז מהמחזור הכספי של החברות הגדולות. הסיבה פשוטה: הזמנת כרטיסים יקרים יותר בסמוך למועדי הטיסות. אנשים עובדים מהבית ומנהלים ישיבות בזום, והמשמעות היא שהם טסים פחות, הרבה פחות, שלא לדבר על כך שחברות פשוט מנסות לחסוך יותר.

אז מה יקרה עכשיו בתעשייה? המצב לא נראה מזהיר, ואת זה לא אנחנו אומרים אלא בריאן צ'סקי, ממקימי Airbnb ונשיא החברה. "ענף התיירות ישתנה לנצח", אמר השבוע צ'סקי בריאיון ל-CNBC, "הוא לא יהיה כפי שהכרנו אותו. זה לא אומר שלא נטייל יותר, אבל זה כן אומר שיהיה שינוי מהותי למשך שנים רבות".

למה התכוון צ'סקי? גם הוא לא בטוח. "אף אחד לא יודע איך זה ייראה, אבל יש לי כמה מחשבות בנושא. אני חושב שבמקום להתמקם במספר ערים עם ריכוזים גבוהים של תיירים, אנשים יעדיפו להתפזר".

צ'סקי נשמע קודר כשנשאל על הבייבי שעזר להקים והפך לאימפריה משגשגת: "השקענו 12 שנים מחיינו כדי לבנות את Airbnb. איבדנו הכול בפרק זמן של 4-6 שבועות". אבל דווקא העבודה מהבית, זאת שכל כך מפחידה את תעשיית התעופה, היא הניצוץ שמוצא צ'סקי: "עבודה מהבית פירושה עבודה מכל בית, ולכן יש כאן אולי הזדמנות עבורנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully