וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שדורשת מהתיירים "פיקדון קורונה" של 3,000 דולר

לעומת מדינות בעולם שמפתות את התיירים באמצעות טיסות מוזלות או לינות חינם, בקמבודיה לא לוקחים סיכון. חלית? נדבקת? שלם על זה מהפיקדון שהפקדת בשדה התעופה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידאו: ספרד פותחת את גבולותיה לאיחוד האירופי

מדינות רבות בעולם הולכות ופותחות אט-אט את שעריהן למבקרים, ויש אף מי שעושות זאת תוך כדי הענקת פיתויים שונים לתיירים. כך למשל, בסיציליה מציעים טיסות מוזלות, במקסימו יעניקו לכם לינה ללא תשלום ויוון מפחיתה את המיסים המטולים על התחבורה, כגדי להפוך את הנסיעות ברחבי המדינה לזולות יותר.

עם זאת, נראה כי בקמבודיה נוקטים בגישה מעט שונה. מגזין Insider מדווח כי הרשויות במדינה האסיאתית הודיעו לאחרונה כי כל תייר או מבקר שמגיע למדינה, יידרש להפקיד עם הגעתו סכום של 3,000 דולרים. זהו מעין "פיקדון קורונה", שימומש אם אותו מבקר יחלה ויזדקק לבדיקות, אשפוזים, טיפולים ואף ארגוני לוויה. לצד זאת, כל מבקר יידרש להוכיח כי הגיע למדינה לאחר שביטח את עצמו בביטוח נסיעות שמוערך בלא פחות מ-50,000 דולרים. הפיקדון החדש, שאותו ניתן לשלם במזומן או באמצעות כרטיס האשראי, מוטל עם ההגעה לנמל התעופה הבינלאומי.

החלטה זו נוגדת הצהרה קודמת של ראש ממשלת קמבודיה, הון סן (Hun Sen), שהכריז בסוף חודש מרץ כי ארצו תטפל ללא כל תשלום בכל תייר שיחלה בביקורו בנגיף הקורונה.

חוף קו רונג (koh rong), קמבודיה. ShutterStock
חוף קו רונג/ShutterStock

מישהו היה חולה בטיסה? תשלם על זה

משרד הבריאות הקמבודי אף פרסם את תעריפי הבדיקות והטיפולים השונים שיוטלו על תיירים שיזדקקו לכך, כאשר הכסף יילקח כאמור מהפיקדון עצמו. כך למשל, בדיקה זיהוי הנגיף תעלה 165 דולרים: 100 דולרים לבדיקה, 5 דולרים אגרת הגעה למרכז הרפואי ו-60 דולרים על לינה במלון סמוך עם שלוש ארוחות ביום, עד להגעת תוצאות הבדיקה (עניין של כ-24 שעות).

עלויות נוספת שהציג משרד הבריאות במדינה כוללות למשל עלות הסגר של שבועיים, אם יהיה בכך צורך (סכום של 1,281 דולרים לאדם). סכום זה כולל שהות ב"מלון קורונה" ייעודי, ארוחות, כביסה ושירותים רפואיים. אופציה זו תמומש באם יתגלה כי אחד מנוסעי המטוס שהגיע לקמבודיה עם התיירים, נושא את הנגיף.

במקרים קיצוניים אף יותר, ינוכה מסכום ההפקדה סכום של 1,500 דולרים, במקרה של מוות וצורך בהלוויה. כל אלו ינוכו כאמור מסכום הפיקדון ההתחלתי, אך אם יידרשו תשלומים נוספים על הוצאות טיפול ואשפוז, אלו ינוכו מביטוח הבריאות האישי של כל תייר.

בקמבודיה נדבקו בנגיף 128 תושבים בלבד, ועד כה לא דווח בה על מקרה מוות כתוצאה מקורונה.

  • עוד באותו נושא:
  • קמבודיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully