וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה נראית האפוקליפסה? פינגווינים משוטטים ברחובות הנטושים של דרום אפריקה

23.4.2020 / 0:02

התלהבתם מטווסים, חזירי בר וצבועים שמסתובבים ברחובות ישראל בזמן הסגר? חכו שתראו מה תושבי קייפטאון גילו שמסתובב אצלם ברחובות - ואיך מונעים מהציפור הנדירה הזו מלהכחד לחלוטין

TWITTER

באגודה הדרום אפריקאית לשמירה על ציפורי הבר, או בקיצור SANCCOB אומרים שהריינג'רים שלהם עסוקים מאוד בזמן האחרון כשהם שומרים על הפינגווינים האפריקאים שנהנים להסתובב ברחובות השקטים בשל הסגר הלאומי. ביום שישי האחרון שחררה האגודה סרטון של שלושה פינגווינים שהסתובבו בסימון טאון בקייפטאון במהלך השבוע האחרון. דרום אפריקה כולה נמצאת בימים אלה בהסגר כללי שהחל ב-26 במרץ, כשכוחות ההגנה של דרום אפריקה מסייעים לממשלה לאכוף את העוצר. במדינה המונה 58 מיליוןן בני אדם נרשמו עד כה 65 מקרי מוות וישנם עדיין 3,653 חולים בקורונה, במצבים שונים.

בסרטון הויראלי שתועד על ידי הריינג'רית מיכאלה סילר.נראים מי שנהנים מהסגר - חבורת הפינגווינים נראים חוצים אי תנועה ללא מפריע וקופצים אל המדרכה כשהם ממשיכים ללכת במורד הרחוב.

פינגווינים ברחובות דרום אפריקה. TWITTER, צילום מסך
סתם יום שגרתי שבו פינגווינים מטיילים ברחובות/צילום מסך, TWITTER
פינגווינים ברחובות דרום אפריקה. TWITTER, צילום מסך
פינגווינים ברחובות דרום אפריקה/צילום מסך, TWITTER

SANCCOB מעורבת בשמירה על קבוצה של פינגווינים שכרגע מתרבה בשטח ציבורי ליד השמורה של הפינגווינים האפריקאים בבולדר ביץ' שבסימון טאון. הם עוזרים לשמור על הציפורים הללו מחלק מחברי הקהילה שמתעניינים בהם, ולמנוע ממכוניות לדרוס אותם. רוניס דניאלס מהעמותה אומרת שהפינגווינים נלחצים לרוב ליד בני אדם, "אבל כשיש פחות כלי רכב, ואנשים לא נמצאים בסביבה, הם מנסים להחזיר את לעצמם את הטריטוריה שלהם".

SANCCOB עובדת ביחד עם עיריית קייפטאון כדי להבטיח שיהיו ריינג'רים שיוכלו לשלוט בפינגווינים. מלבד באזור הרביצה בבטי ביי, סימון טאון הוא האזור היחיד שבו הזן הזה מסתובב, כשלרוב הוא נוהג להיות רק באיים.

היסטורית היה הפינגווין האפריקני הראשון מבני מינו, שהכירו בני המערב. תייר צרפתי שקראו לו בילה כתב ביומנו אז על "דג משונה ומכוסה בנוצות" שראה במימי האוקיינוס אל מול חופי דרום-אפריקה. מספר הפינגווינים באפריקה ירד במהלך השנים מאד. מתוך מליון ורבע פינגוונים אפריקאים, לפני פחות מ-100 שנה, נותרו כיום כ-120 אלף בלבד. כיום הפינגווינים האפריקאים נמצאים בטבע רק בדרום אפריקה ונמיביה, ומאז המאה ה-20, 99 אחוזים מהאוכלוסיה שלהם נעלמו. המדענים מעריכים שעד שנת 2035, הם יעלמו לחלוטין מעל פני האדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully