וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת העטלפים המתים ברחבי ישראל: רמז לסוף העולם או בגלל חיטוי מוגזם?

1.4.2020 / 0:32

מטייל בפארק הלאומי גילה כמה עטלפים מתים ללא סימני טראומה, אחר כך התגלו גופות עטלפים גם בפרדס כץ וחדרה. המומחים מתקשים להסביר והתאוריות עוברות מרבנים שמדברים על נבואת סוף העולם, דרך אלה שמאשימים את הטכנולוגיה ועד איך לא - נזקי הקורונה

צילום: תנו לחיות לחיות, עריכה: אביב אירגז

בסרטון - עטלפים שנפגעו בהריסת מבנה בחדרה מטופלים בבית החולים הוטרינרי בספארי, אוקטובר 2016

מה קורה לעטלפים בישראל והאם אלוהים נוקם בהם על כך שהם אחראים להפצת נגיף הקורונה? עשרות עטלפים נפלו מהשמיים ברחבי הארץ, במה שגרם ללא מעט גולשים להאמין שמדובר בנבואה מהתנ"ך שמתקיימת, בעוד שלאחרים היו הסברי שונים לתופעה המסתורית. הכל החל כשעדי מוסקוביץ' הבחין בשבת שעברה ביצור מת בזמן שהוא טייל בגן הלאומי ברמת גן וכשהתקרב הבין שמדובר בגופת עטלף. ואז ראה עוד אחת ועוד אחת. הוא שיתף בפייסבוק ארבע תמונות של העטלפים המתים, לפני שתושב אחר, כמה קילומטרים משם בפרדס כץ, פרסם סרטון של מחזה דומה שהתרחש אצלם. בסרטון נראית אישה שעוברת מגוויה אחת של עטלף לשנייה, רבים מהם צעירים, ללא סימנים לטראומה, מה שגרם לחלק מהמומחים להיות המומים מהתופעה הלא מוסברת. אחד המגיבים בפייסבוק אף טען שראה מראות דומים של עטלפים מתים גם בחדרה.

סימן לבוא המשיח או אשמת רשת ה-5G?

נורה ליפשיץ, מייסדת עמותת ע.ט.ל.ף - עזרה וטיפול לעטלפי פירות בישראל, אמרה לדיוויד סידמן מאתר ברייקינג ניוז ישראל: "זוהי תופעה מאוד נדירה". היא רמזה שמה שהיה יכול לדעתה לגרום לכך הוא מזג האוויר הקר ששרר בסוף השבוע שלפני כן, אבל אמרה שמדובר בתאוריה בלבד, ושהיא לא ראתה דבר כזה מעולם.

על פי האתר, שבוחר לא פעם להסתמך על התנ"ך על מנת להסביר תופעות טבע מוזרות, מדובר בדוגמא קטנה של "תופעה גדולה יותר שאולי מלמדת על סוף העולם". הם התייחסו לציטוט מספר צפניה פרק א' פסוק ג': "אָסֵף אָדָם וּבְהֵמָה, אָסֵף עוֹף-הַשָּׁמַיִם וּדְגֵי הַיָּם, וְהַמַּכְשֵׁלוֹת, אֶת-הָרְשָׁעִים; וְהִכְרַתִּי אֶת-הָאָדָם, מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה--נְאֻם-יְהוָה" וגם לפסוק מספר הושע, פרק ד' פסוק ג': "עַל-כֵּן תֶּאֱבַל הָאָרֶץ, וְאֻמְלַל כָּל-יוֹשֵׁב בָּהּ, בְּחַיַּת הַשָּׂדֶה, וּבְעוֹף הַשָּׁמָיִם; וְגַם-דְּגֵי הַיָּם, יֵאָסֵפוּ". לטענתם,לפי הרב אברהם אריה טרוגמן, מנהל מכון "אור חדש" (Ohr Chadash - New Horizons in Jewish Experience), תופעות טבע כמו אלה מחברות בין חזון אחרית הימים לבין הבריאה ומשמשות כסימן לתפקיד האדם ביחס לטבע."האדם הוא חלק מהטבע ולכן ההכנות לביאת המשיח יכללו בהכרח את הטבע ויבוא לידי ביטוי בדברים שקורים בטבע", אמר הרב. "אף אחת מתופעות הטבע הללו לא מתרחשת בוואקום. אנו חושבים שאנחנו מתקיימים במציאות טכנולוגית סטרילית, אך אנו חיים בעולם ובטבע. לאדם יש השפעה אדירה על הטבע, והשפעה זו גדלה במאה השנים האחרונות. אם נאבד את הקשר עם הטבע, הוא יחזור לנשוך אותנו. אנו נדרשים להתחבר לטבע כחלק ממערכת היחסים שלנו עם השם", אמר הרב טרוגמן. הוא המשיך ואמר שבימים אלה יש יותר הכחדות של מיני בעלי חיים ןיותר שריפות יערות - ואלה הם סימני הזמן. כדי לתקן את מערכת היחסים שלנו עם אלוהים, הכל יצטרך לחזור לאיזון. באתר טוענים שהערכת הרב "מדויקת לחלוטין" ומסבירים שהם פרסמו רשימת מקרי מוות המוניים של בעלי חיים שהייתה די מזעזעת וכללה מיליארדי דבורים שמתו בדרום אמריקה, אינספור מקרים של אירועי מוות המוניים של דגים, מאות דולפינים ולווייתנים, צבים וכל מיני חיות בר נוספות. הרב טרוגמן הדגיש כי למרות שמקרי מוות אלה נראים מפחידים, חיוני שהעם יבין שהישועה האלוהית לבני האדם קשורה באופן מהותי להצלת חיות הבר. הרב ציטט פסוק בתהילים שמבטא את הרעיון שהישועה תבוא לאדם ולבהמה יחד: "צִדְקָֽתְךָ֨ | כְּֽהַרְרֵי-אֵ֗ל מִ֭שְׁפָּטֶךָ תְּה֣וֹם רַבָּ֑ה אָ֤דָֽם-וּבְהֵמָ֖ה תוֹשִׁ֣יעַ יְהוָֽה".

ככה זה נראה בפרדס כץ

FACEBOOK

מנגד, כמה גולשים טענו שבאזורים הללו החלה עבודת תשתית להקמת רשת סלולארית 5G, וייתכן כי יש קשר בין המקרים, אלא שאין הוכחות שקושרות טכנולוגיה מסוג זה לנזק שכזה. אחרים טענו שצריך להאשים את פעולות החיטוי הנרחבות שנעשות בימים הללו בשלל מקומות ציבוריים: "אולי פשוט ריססו את המערה שלהם", העריך אחד מהגולשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully