וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מתוצרי הלוואי של הקורונה: קופים ברחבי העולם מתמכרים לסיגריות

12.4.2020 / 0:05

התפשטות הנגיף הולידה תופעה משונה: בקמבודיה וסין מדווחים על מספר הולך וגובר של שימפנזות שמפיגות את המתח באמצעות ניקוטין. את הקופסאות, אם תהיתם, הן מקבלות מבני אדם

קופים המתגוררים בעיירה לופ בורי, צפונית לבנגקוק, תועדו כשהם רבים זה עם זה על בננה ותוקפים בני אדם בגלל מחסור במזון/עריכה: טל רזניק

נראה שלא רק בני האדם מתקשים להתמודד עם ההשלכות היומיומיות של התפשטות נגיף הקורונה. בקמבודיה וסין מדווחים על מספר הולך וגדל של קופים ושימפנזות שמוחזקים בגני חיות ו"מעשנים סיגריות בשרשרת" - ככל הנראה כתגובת נגד למתח הגדול שהם שרויים בו בתקופה הזו.

סרטון ויראלי שצולם החודש בקמבודיה וקיבל את הכותרת "בשנת 2020 אפילו קופים מסוגלים לעשן" זכה כבר למיליוני צפיות, ונראה בו קוף מקאו קטן שואף עשן מבדלי סיגריות בזמן שהוא בוהה למרחק, כשברקע חבורת גברים נשמעת מתגלגלת מצחוק ומצלמת את האירוע בטלפונים שלהם. ב"דיילי סטאר," שדיווח על התופעה, מעריכים שההתנהגות של בני האדם המודאגים בגלל המגיפה המתפתחת סביבם והלחץ בו הם נתונים עבר גם אל הקופים שנמשכים לעישון.

כל זה קורה בזמן שמספר החולים בקורונה בדרום מזרח אסיה ממשיך לעלות, ותושבים רבים של קמבודיה מוכת המלחמות נאלצים לנסוע למדינות שכנות על מנת לקבל טיפול רפואי. רק לאחרונה סגרה קמבודיה את גבולותיה והטילה סגר חלקי על ערים בכדי לעצור את התפשטות הנגיף, שעד כה ידוע שנדבקו בו במדינה 120 בני אדם, מתוך כ-3,000 בדיקות בלבד שנערכו.

תיעוד מטריד של קוף מעשן

"אכזריות ממדרגה ראשונה"

בסרטון אחר שזכה לתשומת לב עולמית וצולם בגן חיות בדרום סין, נראית שימפנזה מעשנת שתי סיגריות ברצף. עישון סיגריות בקרב קופים אינו תופעה חדשה, אגב. באוקטובר 2016 הועלה לרשת סרטון של שימפנזה מעשנת סיגריה בגן החיות בפיונגיאנג שבצפון קוריאה, שבתגובה אליו מנהל גן החיות טען: "מה שרואים בסרטון הוא רק קצה הקרחון, השימפנזה הזו מעשנת קופסת סיגריות ביום".

אז איך הסיגריות מגיעות אל הקופים? ברוב המקרים מדובר בבדלים של חצאי סיגריות שהושלכו ברישול על ידי בני אדם ואותרו על ידי קופים, אולם לא תמיד זה המקרה: מנהלים של גני חיות במזרח הרחוק הודו שהם עצמם מעודדים את הקופים לעשן משום שמדובר באטרקציה תיירותית, והוסיפו ש"העישון לא מסוכן לבריאותם של הקופים כי הם לא לוקחים לריאות".

ארגון זכויות בעלי החיים PETA, לעומת זאת, גינו את התופעה והסבירו ש"לגרום לקופים להתמכר לניקוטין למטרות בידור זו אכזריות ממדרגה ראשונה".

גור של קוף מעשן

הסכנה - גני החיות ננטשים והחיות נותרות למות ברעב

בשל התפרצות נגיף הקורונה, גני חיות ברחבי העולם מתמודדים עם משבר נוסף - מכיוון שנאסר על מבקרים הגיע אליהם עקב כללי הריחוק החברתי, אך במקביל עליהם להמשיך ולתפעל את הגנים ועלויות החימום וההאכלה של בעלי החיים נותרו גדולות מוד - בעלים של גני חיות רבים ברחבי אירופה פנו לבקשת תרומות חירום. בינתיים בסין, מוקד ההתפרצות של הנגיף, בעלי חיים רבים נותרו למות ברעב או לאכול זו את זו בכדי לשרוד, כך נטען בדיווחים שמגיעים מסין. תיעודים מטרידים שמגיעים משם נראים למשל שועלים ארקטיים טורפים אלפקה מתה בתוך כלוב מלא צואה בגן החיות בצ'אנגשה, מחוז הונאן שבמרכז סין, שנסגר בגלל הסגר שנכפה עליו בשל הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully