וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על הוציאה לחל"ת 5,500 עובדים למשך חודשיים וחצי

17.3.2020 / 19:03

חברת התעופה הישראלית הוציאה לחל"ת כמעט את כל עובדיה (כ-6,000), לאחר שצמצמה את טיסותיה בעקבות משבר הקורונה. הם יחזרו לעבודה, ככל הנראה, בתחילת יוני

ועד עובדי אל על מפגין נגד ההנהלה/ועד עובדי אל על

בווידאו: ועד עובדי אל על מפגין נגד ההנהלה בעקבות הקורונה

חברת אל על ממשיכה בצמצומים בעקבות נגיף הקורונה: 5,500 עובדים מתוך 6,000 עובדי החברה הוצאו היום (שלישי) לחל"ת.

לאחר שצמצמה את טיסותיה לחמישה יעדים בלבד, הודיעה החברה כי רוב רובם של העובדים בה יפסיקו לעבוד החל מהיום ועד לסוף חודש מאי. בחברת התעופה עבדו עד היום כ-6,000 עובדים, אולם בעקבות הפסקת הטיסות שלה ושל חברות הבת שלה, כמו סאן דור, נאלצה אל על להוציא את רובם לחל"ת.

"בדבר השלכות נגיף הקורונה על פעילות החברה והפעולות הננקטות על ידה, על מנת להתמודד עם ההשלכות ובכלל זה התאמת הפעילות ורשת הנתיבים וכן התייעלות, מעדכנת החברה כי לוח טיסות הנוסעים שלה צומצם באופן משמעותי והותאם עקב הירידה בביקוש הנובעת, בין היתר, מהנחיות הגורמים הרלוונטיים ומגבלות שונות המוטלות על השבים מחו"ל, כך שהחברה מפעילה נכון למועד דיווח זה מספר מצומצם של טיסות למספר נתיבים", נמסר מאל על. בהתאם, הוציאה החברה היום, 17 במרץ 2020, כ-5,500 עובדים של החברה וחברות בנות שלה, לחופשה ללא תשלום עד ליום 31 במאי 2020".

כזכור, נפגשה הנהלת אל על עם ועד עובדי החברה לפני מספר ימים, ביחד עם נציגי ההסתדרות, כדי לנסות ולקיים משא ומתן בקשר להתייעלות החברה - פגישה שעלתה על שרטון - ובעקבותיה אף איימה נציגות הוועד בהשבתת הטיסות, אלה שעוד נשארו.

מטוס הדרימליינר בואינג 787 של אל על נחת לראשונה בישראל. יח"צ אל על, מערכת וואלה! NEWS
רוב העובדים יצאו לחופשה ללא תשלום עד חודש יוני. אל על/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ אל על

יותר מאלף עובדים כבר פוטרו

כזכור, חברת התעופה הודיעה כי החל מיום ראשון שעבר, היא תטוס ליעדים הבאים בלבד בזמן הקרוב: ארה"ב, קנדה, לונדון, פריז ודרום אפריקה.

צעדי ההתייעלות האלה באים לאחר שאל על כבר פיטרה יותר מאלף עובדים, כפי שהודיע מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, ביניהם קורסיסטים שהיו בקורסי הכשרה לדיילות וטיס, וגם הצהיר על הפחתה של 20 אחוזים משכר העובדים הבכירים.

אמש הודיעה חברת ארקיע כי היא "סוגרת את השמיים" שלה, ותחדל מלטוס גם בקו נתב"ג-אילת, זאת לאחר שביחד עם ישראייר הפסיקה את הטיסות הבינלאומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully