וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק זה היה חסר לה: עובדי אל על מאיימים בהשבתת הטיסות שעוד נשארו

12.3.2020 / 20:25

אחרי שהמו"מ בין ועד העובדים להנהלה עלה על שרטון, הכריזו העובדים שבעקבות סכסוך עבודה עלולים לחול שיבושים בטיסות. "יש סיכוי סביר שהמטוסים לא יצאו כבר מהשבוע הבא", אמרו בוועד

ועד עובדי אל על מפגין נגד ההנהלה/ועד עובדי אל על

ועד עובדי אל על מאיים שאם הנהלת החברה לא תסדר איתם את נושא ההתייעלות בחברה, הם ינקטו את כל הצעדים שברשותם, כולל השבתת הטיסות.

"מה נשאר לעובדים לעשות כש-80 אחוזים מהחברה הולכים הביתה?", סיפר עמית אליהו, סגן וממלא מקום יו"ר ועד עובדי אל על, בשיחה לוואלה! תיירות. "אלפי אנשים מאבדים את מקור פרנסתם וניסינו לעשות מו"מ ולקצץ אצל העובדים, אבל אחרי שלושה שבועות הם ממשיכים בצעדים חד-צדדיים. פיטרו כבר 400 עובדים, ועוד 400 בדרך. אם נצטרך השמיים הם הגבול, ואם נצטרך נגיע גם לשביתה".

אל על נמצאת כיום בבעיות גדולות בגלל "עוצר" הטיסות שמביא עמו משבר הקורונה, אבל נראה שזו רק תחילת הבעיות שלה. הערב (חמישי), הודיעה חברת התעופה כי החל מיום ראשון הקרוב היא תשהה את רוב הטיסות ליעדיה, ותטוס רק לארה"ב, קנדה, פריז, לונדון ודרום אפריקה ואילו עתה מגיעה החרפת הצעדים של ועד העובדים, שעלול לפגוע בטיסות הספורות שעוד נשארו.

המשא ומתן בין עובדי החברה וההסתדרות לבין הנהלת החברה, עלה על שרטון אמש, וזאת לאחר יומיים של דיונים ארוכים. לטענת הוועד, ההנהלה הגיעה לפגישה עם דרישות מסוכמות, לא למשא ומתן, וזו הזדמנות מבחינתה "לעשות ניקוי אורוות" ולייעל את החברה על חשבון העובדים. "משבר הקורונה נפל לאל על מהשמיים", אומר אותו גורם המעורה בפרטים. "הם רוצים לפטר, להזיז אנשים, לשנות תפקידים, להביא עובדי קבלן וכדומה".

היום בבוקר התקבצו כ-2,000 מעובדי החברה מול משרדי ההנהלה ומחו, תוך כדי שריפת צמיגים, על הסירוב של ההנהלה לקבל את הצעת הייעול של הוועד, ומנגד ש"הבעלים לא הכניסו יד לכיס ולא הוציאו שקל במשבר הנוכחי", אומר אליהו.

ועד עובדי אל על מפגין נגד ההנהלה בעקבות הקורונה. ועד עובדי אל על, אתר רשמי
הצעדים נגד ההנהלה עלולים להגיע להשבתת הטיסות. ועד עובדי אל על, היום/אתר רשמי, ועד עובדי אל על

הוועד: "לקוחותינו עלולים להיפגע כתוצאה מהצעדים שננקוט"

"אתמול היה דיון של ארבע שעות בדירקטריון החברה על אודות ההצעה שלנו, אבל הם אמרו תודה על ההצעה הנדיבה אבל לא תודה", סיפר אליהו. "הם לקחו את הסכם ההעבודה והחליטו לעשות שינויים ותיקונים בחברה כדי להעשיר את הכיס שלהם".

לדברי שרון בן יצחק, יו"ר ועד עובדי אל על :"אנו יוצאים למאבק על הבית שלנו, על פרנסתנו ועל עתידנו ועתידה של אל על. אני מתנצל בפני לקוחותינו אשר עלולים להיפגע כתוצאה מהצעדים שאותם ננקוט על מנת להבטיח את המשך קיומה של אל על".

לדברי אנשי הוועד, הדבר שהכי קשה להם הוא שאין קיצוץ בהנהלה, בחוזים אישיים של מקורבים והם סירבו ובמשכורות של הסמנכ"לים, שחלקם תתי-אלופים עם פנסיות של עשרות אלפי שקלים מהבצא. "הם גם סירבו להכניס כסף חדש מהבעלים, כלומר הם רוצים שכל הכסף יבוא על חשבון העובדים ומצידם כלום", אמר אליהו. "בסופו של דבר הם לא מעוניינים להכניס את היד לכיס, ואנחנו נתנו מתווה שנפרס למשך שבע שנים וערבות להנהלה כדי להמשיך לעבוד. הבנו שהם פשוט מנסים לנצל את המצב כדי לעשות שינויים".

לדברי הוועד, מתוך 6,300 העובדים בחברה, 4,000 הם עובדים בשכר מינימום והשלמת הכנסה, "וזה נוצר עקב ניהול כושל לאורך השנים", מסביר אליהו.

וועד העובדים באל על מייצג את הטייסים, הדיילים, הצוות הטכני והתחזוקה. "אנחנוו מדברים כמקשה אחת", מסכם אליהו, "ויש סיכוי סביר שהמטוסים לא יצאו כבר מהשבוע הבא".

מהנהלת אל על לא נמסרה תגובה.

עוד בוואלה!

ביטול חופשה בגלל הקורונה: כך תקבלו את הכסף בחזרה

לכתבה המלאה
ועד עובדי אל על מפגין נגד ההנהלה בעקבות הקורונה. ועד עובדי אל על, אתר רשמי
לטענת הוועד, הם נתנו הצעה בשווי מיליארד שקלים לחברה, שסירבה לה/אתר רשמי, ועד עובדי אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully