וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אל על הודיע: נפטר 1,000 עובדים, השכר יופחת ב-20%

4.3.2020 / 14:24

אחרי השהיית הקווים למזרח ולאיטליה בחברת אל על, עתה מגיעים צעדי ההתייעלות של החברה, שהודיעה היום על פיטורי 1,000 עובדים והורדה של 20% בשכר הבכירים. ועד העובדים: "לא נתנו הסכמה לשום מהלך של פיטורים"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

בסרטון: נגיף הקורונה משתלט על אירופה

בעקבות ההשפעות המידיות של נגיף הקורונה והחלטות משרד הבריאות, הודעה היום (רביעי) חברת אל על על שורת צעדי התייעלות מידיים, זאת בשל הצורך הדחוף להקטין את הוצאות השכר ולהתאים את מצבת כוח האדם לפעילות החברה. כפי שפורסם בוואלה! תיירות בשבוע שעבר, אל על תפטר 1,000 אלף עובדים מתוך 6,000 העובדים שהיא מעסיקה, וזו רק התחלת הצמצומים בחברה.

בישיבה שקיים היום מנכ"ל אל על גונן אוסישקין עם יושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי ועם יושב ראש נציגות עובדי אל על שרון בן יצחק, הוא מסר להם עדכון בדבר הצעדים הצפויים לצאת לפועל בימים הקרובים ובכללם:
• קיצוץ שכר לחברי הדירקטוריון ולחברי הנהלת אל על החל מאחד במרץ בהיקף של 20 אחוזים.
• פיטורים בהיקף של 1,000 עובדים זמניים וקבועים, בהתאמה לירידה בהיקף הפעילות והירידה בהכנסות.
• דרישה מההסתדרות ונציגות העובדים להפחתת שכר לבעלי שכר גבוה מקרב עובדי החברה הקבועים הנכללים בהסכם הקיבוצי וזאת בהיקף של 20 אחוזים.
• עצירת קליטות בחברה עד להודעה חדשה.
• ביטול כלל ההוצאות שאינן הכרחיות בשעה זו.

גונן אוסישקין מנכ"ל אל על. סיון פרג', מערכת וואלה! NEWS
"הצעדים עליהם החלטנו נעשים מתוך כאב". מנכ"ל אל על גונן אוסישקין/מערכת וואלה! NEWS, סיון פרג'

ועד עובדי אל על: "לא נתנו הסכמה לשום מהלך של פיטורי העובדים"

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על אמר: "אני נחוש לעשות הכול על מנת להבטיח את עתידה של החברה ואפעל באומץ, פתיחות והוגנת. זה יום לא קל עבורנו והצעדים עליהם החלטנו נעשים מתוך כאב המשולב באחריות ודוגמה אישית. כאב בגין האנשים שנאלץ להיפרד מהם, אחריות ליתר אנשי אל על שיהיו שותפים למאמץ האינטנסיבי להתמודדות עם האתגר, ודוגמה אישית של המנהלים בקיצוץ משמעותי בשכרם. המהלך הזה הוא חלק משורה של צעדים שנעשים על מנת לאפשר לחברה לצלוח את המשבר ולצאת ממנו מחוזקת".

מוועד עובדי אל על נמסר: "נדהמנו לקבל כעת את האגרת מהמנכ"ל, וזאת בזמן שאנו יושבים הן עם נציגי ההסתדרות והן עם נציגי הממשלה, על מנת לנסות לגבש מתווה להצלת החברה. חשוב לנו להבהיר לעובדים, שנציגות העובדים וההסתדרות לא נתנו הסכמה לשום מהלך של פיטורי העובדים ואנו קוראים להנהלת החברה שלא לקבל החלטות חד צדדיות. כמו כן, אנו קוראים לעובדי החברה שלא להתייחס לאגרת המנכ"ל ולחכות לעדכונים והנחיות מנציגות העובדים. אנו מבטיחים - אל על היא הבית של כולנו ונעשה הכל כדי להצילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully